וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לרכוש את אחת המכוניות האלו? DON'T!

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 8:09

מתעניינים בהחלפת המכונית בחודשים הקרובים? חוזה הליסינג עומד להיגמר ואחראי הרכב בחברה לוחץ עליכם להחליט על החלפה? אל תעשו כלום לפני שתקראו את זה: 10 דגמים שעומדים לעבור שינוי משמעותי בקרוב

שוק הרכב המקומי צפוי לפגוש כמה עשרות דגמים חדשים במהלך השנה הבאה. חלקם חדשים לחלוטין, אבל בלא מעט מהמקרים מדובר בכאלו שמחליפים דגם קיים או לכל הפחות מביאים מתיחת פנים משמעותית לדגם. נדמה שבשנים האחרונות, יותר מאשר בעבר כל החלפת דגם הביאה איתה יותר מאשר ליטוש מוצר קיים, אלא קפיצת מדרגה של ממש. ואנחנו לא מדברים על מקרים של מכוניות חשמליות בהן הקפיצות "מיישנות" מכונית בת שנתיים בן לילה עם תוספת טווח משמעותית, אלא גם במכוניות מסורתיות יותר, אלו שמהוות מוצרי לחם וחמאה של היצרניות.

אלו יכולים להיות מנועים חדשים חזקים וחסכוניים יותר, מערכות מולטימדיה מתקדמות, רמת בטיחות גבוהה יותר או שדרוג של איכות החומרים והמרווח. רק נזכיר שמכיוון שאין סיכוי מול סיכון, זו ההזדמנות להציף גם את הצד השני של המטבע, יש מקרים בהם דגם חדש הוא גם פוטנציאל לתקלות ו"באגים" של מחזורי הייצור הראשונים, שצצים עם כניסת מספר רב יותר של יחידות לשימוש נרחב.

בסיום כל סקירה הוספנו את "מדד כדאיות האיפוק", בו שיקללנו עד כמה הציפייה לדגם החדש שווה המתנה ואת מידת העניין והחשיבות שלו לשוק המקומי בציון של 1-5 כאשר 1 הוא רמת ציפיה נמוכה עד לא קיימת ו-5 היא "למה-זה-עדיין-לא-פה!".

אודי Q5 החדש 2025. צילום: אתר יצרן, עיבוד תמונה
הפלטפורמה חדשה, העיצוב מלוטש, תא הנוסעים מרשים, אבל בלי בשורה של ממש במנועים/עיבוד תמונה, צילום: אתר יצרן

אודי Q5

הקרוסאובר המצליח והמוצלח יש לציין של אודי כבר שחקן וותיק מאוד בזירה. בעולם הוא קיים בדור הנוכחי מ-2016, אצלנו מ-2017 וגם עכשיו בשנה האחרונה שלו, מבין שלישיית הגרמניות מרצדס GLC, ב.מ.וו X3 וה-Q5, הוא נמצא במקום השני במסירות.

אבל דור חדש כבר הוצג בעולם ולמרות שימוש בפלטפורמה חדשה, מי שיחפש מידות גדולות יותר לא ימצא אותן כאן - האורך הכללי גדל ב-3.5 ס"מ וגם בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי 282 ס"מ. גם מי שמחפש שיפור בביצועים לא ימצא את זה כאן, כרגע הוא נמכר בישראל עם מנועי 2.0 ליטרים בנזין עם טורבו והיברידיים נטענים בהספקים של 265 עד 367 כ"ס. הדור החדש הוצג לעת עתה רק עם מנועי בנזין ודיזל בנפח זהה אך בהספק צנוע של 204 כ"ס. למעט ה-SQ5 עם מנוע V6 ולו 367 כ"ס. הוא כן צפוי להיות חסכוני יותר בדלק ופחות מזהם בזכות מערכת היברידית קלה, מי יודע, אולי למי שמכונית בגזרת 400 אלף שקלים לא מתנגשת עם חיסכון בתחנת הדלק זה יהיה חשוב.

אז למה כן צריך לצפות מי שיתאפק? העיצוב מודרני וקרבי יותר מבעבר, כל סביבת הנהג עברה שדרוג משמעותי עם לוח מחוונים דיגיטלי 11.9 אינץ' ומסך מולטימדיה 14.5 אינץ', משטח טעינה אלחוטי מהיר, עדכונים דרך האוויר, מערכת סינון רעשים אקטיבית ועוד. יש גם הבטחה לכיול בולמים שייקח אותו לכיוון הדינאמי יותר.

בשורה התחתונה: לחובבי האבזור והמראה, פחות למחפשי הביצועים
מתי אצלנו: תחילת 2025
מדד כדאיות האיפוק: 3/5

ב.מ.וו X3 דור רביעי. ב.מ.וו,
ב.מ.וו X3, הבשורה הגדולה תהייה במקבילו החשמלי/ב.מ.וו

ב.מ.וו x3

בסוף חודש יוני השנה חשפה ב.מ.וו את היורש של ה-X3 הנוכחי. יורש? ובכן, לא ממש דגם חדש, יותר בכיוון של ריענון משמעותי מאוד. מי שמחכה לבשורות הגדולות יותר מכיוון היצרנית בקטגוריה הזו יצטרך להמתין לשנה הבאה, אז תחשוף היצרנית דגם חשמלי עצמאי בקטגוריה הזו. בינתיים, עובדים עם מה שיש ומה שיש בבסיס הוא בכלל לא רע.

העיצוב החיצוני מעניק לו את הגריל החדש של ב.מ.וו, נראה שהיצרנית הזו לא מפסיקה לאתגר את חובבי המותג ובכלל בהתנסויות נועזות במראה שלו. מבחינת מימדים, אין ממש שינוי ביחס לדור הנוכחי, 4.75 מטר מקצה לקצה ובסיס גלגלים של 285 ס"מ. תא הנוסעים מזנק לסביבת הנהג החדשה של ב.מ.וו כמו זו של ה-i7 והסדרה 5 החדשה. זה אומר שני מסכים בגודל 14.9 אינץ' אחד ללוח המחוונים והשני למולטימדיה שנמצאים על משטח אחיד, תצוגה עילית, עדכונים מהאוויר ואפליקציה לשליטה מרחוק ברכב (בדיקת מד הדלק, הפעלת מיזוג ועוד).

אין חדש במדף המנועים הרגילים; בנזין 2.0 ליטרים 190 כ"ס, דיזל בנפח זהה עם 197 כ"ס שניהם עם מערכת היברידית קלה ומנוע 3.0 ליטרים שישה צילינדרים בטור ל-M50 עם 381 כ"ס. גרסת הפלאג אין דווקא מתחדשת. סוללת ה-11 קוט"ש מוחלפת ב-19.7 קוט"ש ומניבה טווח חשמלי של 85 ק"מ ובשילוב מנוע הבנזין והחשמל מספקת 299 כ"ס.

בשורה התחתונה: הפלאג אין המעניין עשוי לא להיות רלוונטי, אבל תא הנוסעים הוא שדרוג משמעותי
מתי אצלנו: תחילת 2025
מדד כדאיות האיפוק: 4/5

ג'נסיס GV80 קופה. אתר יצרן
גרסת קרוסאובר-קופה לג'נסיס GV80, נקווה שתגיע עם המנוע החדש והמסקרן/אתר יצרן

ג'נסיס GV80

הקרוסאובר הגדול והיוקרתי של ג'נסיס הוא כנראה הקרוסאובר הגדול והיוקרתי הכי טוב שאתם לא מכירים. כנראה, וזו רק סברה לא מדעית אבל הגיונית, שכאשר אנשים מתחילים להוציא סכומים בסדרי הגודל של 600 אלף שקלים על רכב, להיות מצוין, איכותי, נוח, מתקדם, עם ביצועים, התנהגות כביש ונוחות מעולים - לא מחפים על וותק, מוניטין, שם וסמל שמצלצל לאנשים מוכר. ואת זה מרוויחים רק עם סבלנות והתמדה, תשאלו את לקסוס.

אז ג'נסיס מתמידה ומשייפת את המוצר שלה עוד קצת. ה-GV80 מקבל אמנם מתיחת פנים אבל זו אמורה לכלול מעבר לגריל ואיפור חדש גם מסך ענק חדש בגודל 27 אינץ'. ומכיוון שאם אתה לא יכול להביס אותם, הצטרף אליהם, גם ה-GV80 יצטייד בתצורת קרוסאובר קופה כמו ב.מ.וו X6, מרצדס GLE קופה ואודי Q8.

המנוע לא צפוי להשתנות - 3.0 ליטרים עם 272 כ"ס. אנחנו כן מצפים מאוד לבואה של גרסת הקופה עם המנוע החדש של ג'נסיס. זו אבולוציה של מנוע ה-3.5 ליטרים V6 שמוסיף מגדש טורבו חשמלי שמאפשר לגדוש אוויר למנוע כבר ב-1,300 סל"ד והספק של 415 כ"ס.

בשורה התחתונה: אם מה שצריך כדי להביא אנשים לראות אותו זה מסך גדול, אז שיהיה
מתי בישראל: לקראת סוף השנה
מדד כדאיות האיפוק: 5/5

דאצ'יה דאסטר 2024. דאצ'יה,
גם החוסכים רוצים מראה אטרקטיבי, בדאצ'יה הבינו את זה סוף סוף/דאצ'יה

דאצ'יה דאסטר

למרות ליטושים שעבר עם השנים ומתיחת פנים ב-2021 ששיפרה את המצב, דאצ'יה דאסטר אולי קנה לעצמו עדת מעריצים בזכות החוסן, המחיר ופשטות המכלולים שלו - אבל הרכב הזה פשוט לא יכול היה לאתגר או אפילו לנסות לאתגר את הבינוניים במתחרים שלו. הוא לא היה שם באיכות החומרים, הביצועים, הנסיעה, בידוד הרעשים וכמובן הבטיחות.

הדור החדש כבר נמצא במקום אחר. מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין עם מערכת היברידית מתונה ו-130 כ"ס עם הנעה קדמית או כפולה, מנוע 1.6 היברידי כמו בג'וגר עם 141 כ"ס ותיבה אוטומטית (בגרסת הנעה קדמית בלבד), תא נוסעים נאה מאוד עם מערכת מולטימדיה מקורית 10.1 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', יש גם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. רק הבטיחות אפעס, עדיין עם 3 מתוך 5 כוכבים.

בשורה התחתונה: הדאסטר החדש עשוי להפוך מרכב פשרה לואו קוסט למתפשרים לתמורה ראויה למחיר
מתי בישראל: נובמבר 2024
מדד כדאיות האיפוק: 5/5

וולוו XC90 החדש. אתר יצרן
וולוו XC90 החדש, ההאטה בביקוש לחשמליות השאירה אותו עד 2030/אתר יצרן

וולוו XC90

הרבה רעש עשתה וולוו בהכרזות הפומפוזיות שלה על מעבר לחשמל בלבד עד 2030, כמעט כמו הרעש של חריקת הבלמים אותה ביצעה וסיבוב הפרסה, כאשר הודיעה בשבוע שעבר שלא רק שהיא מחשבת מסלול מחדש, היא גם מחדשת את ה-XC90 הוותיק שהיה אמור לצאת לפנסיה (ולקנות XC90? מחשבה פילוסופית מעניינת...).

מתיחת הפנים שלו מעבירה "וויש" כללי על המראה, מחליקה קמטים, משנה גריל קדמי ופנסים. בתא הנוסעים כמובן מסך גדול יותר של 11.2 אינץ' במקום 9 אינץ' ומערכת הפעלה חדשה. מה שלא רואים הם חומרי בידוד טובים יותר ושיפור מוצהר בנוחות הנסיעה בזכות כיול מתלים חדש.

אז וולוו לא עוברת לחשמל בלבד, אבל נפטרת ממנועי הבנזין לטובת היצע היברידי קל והיברידי פלאג אין מלא ב-XC90. זה מתחיל ממנועי 2.0 ליטרים טורבו בהספק 250 או 300 כ"ס ופלאג אין עם אותו מנוע אבל סיוע חשמלי משמעותי יותר ו-445 כ"ס.

בשורה התחתונה: וולוו שמה הרבה ז'יטונים על ההימור החשמלי, לא בטוח שמתיחת הפנים שלו תשאיר אותו מספיק תחרותי
מתי בישראל: תחילת 2025
מדד כדאיות האיפוק: 2/5

טויוטה קאמרי החדשה. אתר יצרן
טויוטה קאמרי החדשה, גם למלכת המיינסטרים מותר להיראות טוב/אתר יצרן

טויוטה קאמרי

אצל טויוטה, הקאמרי החדשה היא לא בדיוק חדשה לגמרי, אלא מתיחת פנים מקיפה לדור הנוכחי. היא שייכת לזן ההולך ונכחד של מכוניות מנהלים, אלו שהקרוסאוברים חיסלו בשיטתיות את ההיצע ואת מה שנשאר גמרו החשמליות סדאן. בשנה האחרונה נותרו ממנה בארץ שלוש מכוניות רלוונטית, יונדאי סונטה, סקודה סופרב וטויוטה קאמרי. הפלטפורמה נותרת על כנה, וכך גם יחידת הכוח ההיברידית, אם כי בגרסה חדשה ועדכנית שלו שמעלה את ההספק ל-225 כ"ס (במקום 218 כיום).

איפה השינויים המשמעותיים? איפה שצריך במקרה שלה - בתא הנוסעים והאבזור. חומרי גימור חדשים, לוח מחוונים 7 אינץ' ומולטימדיה בגודל של 8 אינץ' כאשר ברמות הגימור הגבוהות יהיו שני אלו בגודל 12.3 אינץ' וכמובן עם מערכת הפעלה מודרנית יותר. אפשרות לעדכוני תוכנה באוויר גם הם מצטרפים לרשימת החידושים כמו גם מערכות הבטיחות המתקדמות מהדור השלישי של טויוטה.

שורה תחתונה: גם לבכירים סולידיים מגיעה מכונית מתקדמת
מתי בישראל: סוף 2024
מדד כדאיות האיפוק: 5/5

יונדאי סנטה פה החדש 2023. אתר יצרן
הקוביזם חזר לאופנה, יונדאי משאירה את הסנטה פה עם מנועי בעירה פנימית ומעניקה לו הופעה ייחודית/אתר יצרן

יונדאי סנטה פה

בעיצוב מבלבל משהו, הדור החדש של יונדאי סנטה פה עשוי להיחשב במבט ראשון כחשמלי. אבל הוא לא, הקונטרה של יונדאי לקיה EV9 היא לא הרכב הזה, אלא אחד שנראה בתוך מספר חודשים.

הוא כן ימשיך להציע 7 מושבים וגם אופציה ל-6 מושבים עם שני מושבי קפטן בשורה השנייה. הוא גדול יותר ומוסיף 5.5 ס"מ לאורך הכללי של 4.83 ס"מ ו-5 ס"מ לבסיס הגלגלים שאמורים לשפר את המרווח בשורת המושבים השלישית ואת נפח תא המטען. עוד בסעיפי האבזור והטכנולוגיה שני מסכי 12.3 אינץ', אחד ללוח המחוונים והשני למולטימדיה ושלישי בגודל 6.6 אינץ' לבקרת האקלים. שליטה מאפליקציה בסמארטפון, מערכות בטיחות מתקדמות ובקרת שיוט שיודעת לקבל נתונים ממערכת הניווט ועוד.

ההנעה היא עם מנועי בנזין 2.5 ליטר, היברידי בשילוב של 1.6 טורבו ומנוע חשמלי עם 226 כ"ס וגרסת פלאג אין עם אותו שילוב והספק של 265 כ"ס.

בשורה התחתונה: הקרוסאובר הגדול הזה לא יירד מהבמה בלי לתת שואו אחרון, על הנייר הוא בהחלט מרשים
מתי בישראל: רבעון שלישי 2024
מדד כדאיות האיפוק: 5/5

סיטרואן e-C3. סיטרואן,
סיטרואן רוצה לעשות דאצ'יה, מחזירה את ה-C3 ליסודות של מכונית קטנה פשוטה וזולה/סיטרואן

סיטרואן c3

רגע לפני הדיבור על המכונית עצמה, קרדיט מגיע כשמגיע. לובינסקי הם היבואן היחיד בסקירה הזו שרושמים בדף הדגם של המכונית באתר שלהם "בקרוב הדגם החדש", לא מובן מאילו וראוי לציון.
ועכשיו לעניינים. סיטרואן C3 הנוכחית היא מכונית חמודה, נוחה ומסוגננת, אבל תוצר של תקופת הביניים הלא ברורה שעברה על סיטרואן שלא ממש מצליחה למצוא את ה-DNA שמגדיר אותה. הדור החדש אמור לעזור בזה, עם שינוי כיוון חד - מעתה C3 היא גם חשמלית שתתחרה על משבצת המחיר והתמורה. בלי קישוטים נוסח ארמון וורסאי, בלי ביצועים לוהטים כבאגט טרי, בלי גימיקים של יין מתוחכם - מה שצריך כדי לנסוע. ואם זה מזכיר למישהו את הדה שבו ואת הגישה של דאצ'יה - אתם לא טועים.

אז מה יש בה? מימדים דומים לדור השלישי היוצא - 4 מטר לאורך ו-254 ס"מ בבסיס הגלגים, היא כן צמחה לגובה מוסיפה 10 ס"מ ל-1.54 מטר. תא נוסעים מינימליסטי שבו אפילו מסך ה-10.25 אינץ' הוא אופציונלי כאשר בגרסת הבסיס את התפקיד הזה ממלא הסמארטפון שלכם ובגרסה המהודרת תהייה לו גם טעינה אלחוטית, דיפוני פנים עליזים ואיכות חומרים עליזה קצת פחות, תא מטען קצת יותר גדול (310 ליטר לעומת 300). מפרט מערכות הבטיחות נאה אם כי לא מלא (בלי התרעת רכב ב"שטח מת" ובקרת שיוט אדפטיבית).

ה-C3 תגיע עם בחירה בין מנוע חשמלי לבנזין היברידי מתון. זה החשמלי בן 113 כ"ס וסוללת 44 קוט"ש שאמורה להסיע אותה למרחק מוצהר של 326 ק"מ. מנוע הבנזין הוא ה-1.2 ליטרים שלושה צילינדרים טורבו עם 100 כ"ס ומנוע חשמלי של 28 כ"ס שמחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד עם 6 הילוכים.

בשורה התחתונה: לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זו תחבורה פשוטה, חשמלית וזולה, אם היא תצליח לעמוד במחיר יעד של 120 אלף שקלים, זה יהיה מעניין
מתי בישראל: עוד השנה
מדד כדאיות האיפוק: 4/5

פורשה 911 היברידית. פורשה,
פורשה 911, לאגדה המוטורית הזו לקח זמן להיכנס לעולם החשמל/פורשה

פורשה 911

עוד עם השקת הדור הנוכחי של פורשה 911 בשנת 2019 היו סביבה דיבורים על גרסה היברידית למכונית. אז, לפני חמש שנים נאמר לנו בהשקה כי למרות שגרסה כזו כבר נוסתה ונבדקה והייתה עמוק בשלבי התכנון, בפורשה הבינו שהטכנולוגיה עדיין לא בשלה וגנזו את הרעיון. זה היה ביוני 2019.

ביוני השנה הכריזה היצרנית כי במתיחת הפנים של הדגם, תוצג סוף סוף גם גרסה היברידית סדרתית. כרגיל אצל פורשה, המערכת לא דומה לשום דבר אחר שמישהו עושה, זו הנעה שתוצע ב-GTS, שהיא דגם הביניים בין הגרסאות הרגילות ל-S ולטורבו. יש לה שני מנועים חשמליים, אחד בהספק 54 כ"ס שמקבל את הכוח מסוללת 1.9 קוט"ש ואחד עם 15 כ"ס שמשולב במגדש הטורבו. ההספק הכולל עומד על 541 כ"ס שמביאים אותה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ועד 312 קמ"ש מירביים. גם גרסאות הבנזין הרגילות מקבלות במתיחת הפנים חיזוק קל ומעלות את ההספק ב-9 כ"ס ל-394 כ"ס.

בפן הדינאמי יש מתלים בכיול חדש, היגוי אחורי כסטנדרט והבולמים והמוט המייצב האחורי אדפטיביים ומשנים הקשחה בהתאם למצב הנהיגה והעומסים עליהם.

העיצוב החיצוני מקבל נגיעות קוסמטיות קלות בכל הדגמים וב-GTS ההיברידית יש גם מסיטי אוויר דינאמיים שנפתחים ונסגרים בהתאם לדרישות הקירור של המנוע. בתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטילי 12.6 אינץ' ומסך מולטימדיה 10.9 אינץ'.

בשורה התחתונה: ה-911 הפכה קצת יותר ירוקה, אנחנו הפכנו לירוקים אפילו יותר - מקנאה
מתי בישראל: אוקטובר
מדד כדאיות האיפוק: 5/5

שברולט טראוורס 2024. אתר יצרן
קשוח מבחוץ, טכנולוגי מבפנים. שברולט טראוורס החדש משנה תדמית/אתר יצרן

שברולט טראוורס

לפני קצת יותר משנה הוצג הדור החדש של שברולט טראוורס, מוביל הנוסעים של שברולט. בדור הנוכחי שלו הוא מחדד את ההופעה לכיוון קשוח יותר, קרבי יותר, מנסה לנער מעצמו את תדמית המינוואן המשפחתי.

תא הנוסעים שלו עובר שינוי משמעותי מאוד, הבולט בהם הוא ציוד שלו בלוח מחוונים גדול של 11 אינץ' ומסך מולטימדיה ענק של 17.7 אינץ', שניהם על משטח רציף ומגיעים כסטנדרט. למרות המסכים הגדולים, נשמרים פקדים פיזיים לשליטה במערכת השמע ובקרת האקלים. הדור החדש מוצע בתצורת 7 או 8 מושבים בהתאם לרמת הגימור. מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית בנסיעה לפנים ולאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת". בנוסף, יצויד הדגם במנגנון המנוע כל תנועה של המכונית לפני שהיושבים בו חגורים.

כחלק מסימני השינוי מחליף מנוע 4 צילינדרים טורבו בנפח 2.5 ליטר את ה-V6 בנפח 3.6 ליטר. ההספק עולה ב-5 סוסים ל-315 כ"ס ונתון המומנט עלה מ-36.7 ל-43.8 קג"מ. תיבת ההילוכים מוחלפת והיא תהיה עם 8 הילוכים לעומת 9 בדור היוצא.

בשורה התחתונה: במהלך השנים המתחרים שלו עקפו אותו בסיבוב, העדכון הנוכחי נראה כמו מה שהוא היה צריך כדי לחזור לתמונה
מתי בישראל: רבעון אחרון של 2024
מדד כדאיות האיפוק: 5/5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully