וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD סיל U בישראל: יאתגר את אקספנג וטסלה?

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 14:46

הדגם השישי מתוצרת BYD שנוחחת בישראל יתמקם מעל רב המכר אטו 3 ומתחת הטאנג הגדול. בחירה בין שתי גרסאות הספק וסוללה עם טווח של בין 420 ל-500 ק"מ. החל מ-190 אלף שקל

BYD סיל U/יצרן

התחרות הצפופה בקטגוריית הקרוסאובים הבינוניים אליה נדחסים כבר לא פחות מ-10 כלי רכב מיצרניות אירופיות, קוריאניות ויפניות הופכת לצפופה עוד יותר עם הצטרפותו של מתחרה חדש (עם כוכבית) - הכירו את BYD סיל U.

הסיל U אמנם נושא שם זהה למכונית הסדאן החשמלית של היצרנית, אבל אינו מבוסס עליה, אלא על דגם וותיק יותר ובמקורו עם מנוע בנזין של היצרנית המשווק שם מאז 2019, מכאן הכוכבית. עם זאת לדברי היצרנית הוא משלב מרכיבים מהפלטפורמה החדשה. יצוין כי החברה השיקה דגם מתקדם יותר (שגם אמור להיות יקר ממנו) המבוסס על הסיל ויגיע לאירופה ואלינו בשנה הבאה.

BYD סיל U. אתר יצרן
בשתי רמות גימור, שתיהן נדיבות/אתר יצרן

בחזרה לסיל U המקומי, המראה החיצוני לא פורץ גבולות, אבל המימדים בהחלט נדיבים; 4.78 מטר מקצה לקצה ו-1.67 מטר לגובה ובסיס גלגלים של 276 ס"מ. לעומת האטו 3 מדובר בתוספת של 33 ס"מ לאורך ו-4 ס"מ לבסיס הגלגלים. תא המטען בנפח מכובד מאוד של 552 ליטרים (110 ליטרים באטו 3).

אצלנו ישווק הדגם בשתי רמות גימור, קומפורט שהינה גרסת הכניסה ודיזיין היקרה יותר. בקומפורט כולל האבזור מסך מולטימדיה 12.8 אינץ' עם פיצ'ר הסיבוב לתצוגה אנכית או אופקית, קישוריות אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים 12.3 אינץ', עדכונים דרך האוויר (OTA), אפשרות להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים, גג פנורמי עם וילון חשמלי, תאורת לד, חימום להגה, מושב נהג חשמלי עם חימום ואוורור, דלת תא מטען חשמלית ועוד. רמת הגימור דיזיין מוסיפה בין השאר אינצ'ים למערכת המולטימדיה ואצלה המסך בגודל 15.6 אינץ', תצוגה עילית, שני משטחי טעינה אלחוטיים ומערכת טיהור אוויר.

מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב ב"שטח מת" והתרעת פתיחת דלת לנתיב לא פנוי, בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור ותיקון סטייה מנתיב. הסיל זכה ב-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופי.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
BYD סיל U. אתר יצרן
הנתונים נאים, החשיבות ליצרנית ברורה, אבל התחרות המקומית לא תקל עליו/אתר יצרן

מבחינת הנעה, הסיל U יוצע עם בחירה בין שתי גרסאות, שתיהן בהנעה קדמית ונבדלות בקיבולת הסוללה, הטוווח ויכולות הטעינה המהירה. הראשונה עם סוללת 71.8 קוט"ש, המספקת טווח מוצהר של 420 ק"מ וטעינת DC בקצב של עד 115 קילוואט. השנייה עם סוללת 87 קוט"ש, המאפשרת טווח מוצהר של עד 500 ק"מ, טעינה מהירה מתאפשרת בקצב של עד 140 קילוואט, ותשודך לרמת הגימור הגבוהה.

בשתי הגרסאות מנוע עם 218 כ"ס נתון המומנט הוא 31.6 בקומפורט ו-33.6 בדיזיין, אלו נבדלות גם בתאוצה ל-100 קמ"ש. כאשר הקומפורט זריזה ב-0.3 שניות - 9.3 לעומת 9.6 שניות. המהירות המירבית זהה - 175 קמ"ש.

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה
ארוך ב-33 ס"מ מהאטו 3/מערכת וואלה, אודי עציון

מחירי הסיל U מתחילים ב-190 אלף שקלים לגרסת הכניסה ועד 210 אלף שקלים לגרסת הדיזיין, המוטיבציה של היבואנית להרחיב את ההיצע ולאפשר כניסה של לקוחות שהאטו 3 קטן להם ברורה, אבל לסיל U יהיה הרבה יותר קשה מאשר לאחיו הקטן, לא רק בשל פער של 15 אלף שקל בין הגרסה היקרה של האטו 3 לזו הבסיסית של הסיל U, אלא בעיקר בשל הסביבה התחרותית אליה נכנס הסיל U, בה נמצאים כלים דוגמת אקספנג G6, סרס 5, סקייוול ET5, ה-MG מארוול R, יונדאי איוניק 5 המחודש שהוזל לאחרונה, טסלה מודל Y בגרסת ההנעה האחורית ועד כלים כמו טויוטה BZ4X או סקודה אניאק היקרים ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully