וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בקופסה: מאחורי ההגה של דונגפנג בוקס

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 18:29

מוסף הרכב של וואלה ומעריב: בחודש הבא תושק בארץ מי שצפויה להיות החשמלית הזולה ביותר בארץ: סופר מיני מודרנית ומתקדמת, במחיר של פחות מ-120 אלף שקל. הצצה בלעדית

דונגפנג בוקס/אודי עציון
כשמכוניות חשמליות תופסות 25% ממכירות הרכב בארץ, הגעה של דגם נוסף היא כבר לא דרמה גדולה. אבל דווקא הבוקס יכולה להיות אירוע משמעותי, כחשמלית הזולה בארץ, תשובה לצורך של רבים בחשמלית עממית

מחיר משוער: 115-120 אלף שקל
מתחרות: BYD מיני דולפין, ליפמוטור T03
אהבנו: מרווח, אבזור, עיצוב, נוחות, תג המחיר המסתמן
לא אהבנו: טווח נסיעה, ללא יתרון הביצועים של חשמליות אחרות

כשמכוניות חשמליות תופסות 25% ממכירות הרכב בארץ, עם עשרות דגמים רובם מסין, הגעה של יצרן חדש ודגם נוסף היא כבר לא דרמה גדולה. אבל דווקא הדונגפנג בוקס, שמשלוח ראשון שלה כבר בארץ ושתושק פה בחודש הבא כן יכולה להיות אירוע משמעותי, כחשמלית הזולה בארץ, תשובה למגמת ההתייקרות של החשמליות, ולצורך של רבים בחשמלית עממית.

דונגפנג, שנוסדה ב-1969, היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין המעסיקה יותר מ-130 אלף עובדים, וייצרה ב-2023 כ-2.4 מיליון מכוניות. לא מדובר בסטארט אפ אלא בחברה ממשלתית ותיקה, שבין השאר מייצרת בסין דגמים של ניסאן והונדה, ומייצרת לרנו ודאצ'יה את הספרינג החשמלית.
דוגפנג גם שותפה ב-50% בסרס, שמיובאת בידי טלקאר.

בשנה שעברה השיקה בארץ מטרו את מותג היוקרה החשמלי של דונגפנג, וויה, שמכר כבר 341 יחידות מהקרוסאובר הגדול פרי ומהמיני-אן העוד יותר גדול דרים במחירים של 400-500 אלף שקל, והשנה היא מתחילה לייצא אלינו את הדגמים העממיים שלה ישירות תחת שמה.

דונגפנג בוקס. אודי עציון, מערכת וואלה
נאה יותר מלפנים/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: בוקס קיבלה שם מאוד ענייני, שמתאר אותה היטב. עם אורך של 4.02 מטר, רוחב של 1.81 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 2.66 מטר יש לה ממדים של מכונית סופר מיני. העיצוב נאה, עם קו חלונות גבוה וטיפה מגושם שנועד לפצות על הגובה של הסוללה בתחתית המרכב, בלי מוזרויות סיניות ובעיות פרופורציות.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
דונגפנג בוקס. אודי עציון, מערכת וואלה
מסך המולטימדיה לא בא על חשבון לוח מחוונים קטן/מערכת וואלה, אודי עציון
האבזור הוא אחד החלקים החזקים. דונגפנג נמנעה מגג פנורמי שגם כבר וגם היה מייקר את הרכב, אך כיוונון מושב הנהג חשמלי והמושב אפילו מאוורר, תוספות לא מקובלות ברמת המחיר של הבוקס. יש גם טעינה אלחוטית מהירה לנייד וטעינת V2L למכשירי חשמל מסוללת הרכב

תא נוסעים: כשמתיישבים בפנים, מתגלה תצורה שגרתית של מסך מולטימדיה 12.8 אינץ', לצד מסך 5 אינץ' לנהג, לצד גמור אך בתצורת מעויינים, שמזכיר את דגמי DS. בניגוד לחלק מהחשמליות הנטולות תא כפפות, לבוקס יש אחד, לא עמוק אמנם, אבל שיכול לשמש גם כמגש נשלף.

האבזור הוא אחד החלקים החזקים. מצד אחד דונגפנג נמנעה מגג פנורמי שגם כבר וגם היה מייקר את הרכב. מצד שני הכיוונון של מושב הנהג הוא חשמלי, והמושב אפילו מאוורר, תוספות לא מקובלות ברמת המחיר של הבוקס. יש טעינה אלחוטית מהירה לנייד, טעינת V2L למכשירי חשמל מסוללת הרכב, בחירה בין 32 צבעי אווירה, ומצלמת 360 מעלות. אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי עדיין לא הותקנו ברכב שלקחנו לנסיעת התרשמות, אבל יגיעו אליו בהמשך.

אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

דונגפנג בוקס. אודי עציון, מערכת וואלה
רצפה שטוחה ומושב מרווח מאחור, אבל עדיין אין יציאת מזגן/מערכת וואלה, אודי עציון

המרווח מלפנים טוב מאוד, בין השאר בזכות גובה שמאפיין קרוסאוברים, וגם מאחור, שם המושב אמנם מעט קצר, אבל רחב ויסיע בקלות גם 3 נערים, או 3 ילדים שחלקן בהתקני ריסון. לשני מבוגרים יהיה כאן נוח מאוד. לתא המטען נפח של 326 ליטר, פחות מאשר בסיאט איביזה, אבל גדול מתאי המטען של טויוטה יאריס או מאזדה 2. אין תא מטען קדמי.

דונגפנג בוקס. אודי עציון, מערכת וואלה
הסיניות נוטות לקבל תאי מטען זעירים. זה של הבוקס בנפח 326 ליטר גדול משל מאזדה 2 ויאריס, אבל קטן משל איביזה/מערכת וואלה, אודי עציון
למנוע שמספק את הכוח לגלגלים הקדמיים יש 95 כ"ס סולידיים. נהיגה עירונית קצרה הראתה שהבוקס מספקת ביצועים של מכונית בנזין מקבילה, בלי תאוצות של מכה בגב. זה אמור לסייע בהשגת נתון הטווח הלא מתבלט, 310 ק"מ, גם בחיים האמיתיים

למנוע שמספק את הכוח לגלגלים הקדמיים יש 95 כ"ס סולידיים. נהיגה עירונית קצרה הראתה שהבוקס מספקת ביצועים של מכונית בנזין מקבילה, בלי תאוצות של מכה בגב. זה אמור לסייע בהשגת נתון הטווח הלא מתבלט, 310 ק"מ, גם בחיים האמיתיים. יש גם יכולת טעינה מהירה כדי לסייע בנהיגות ארוכות יותר.

העניינים מרשימים יותר מבחינת נוחות הנסיעה, שמרוויחה מבסיס הגלגלים הארוך יחסית, הרוחב וכיול מתלים מוצלח שהתמודדו יפה עם השיבושים המעטים בפרברי טורינו. ההיגוי מדויק וכושר התמרון מצוין, אבל גם הפרק הזה ראוי לבחינה יסודית יותר כאשר הרכב יעלה לכבישים בישראל.

דונגפנג בוקס. אודי עציון, מערכת וואלה
הביצועים דומים לאלה של סופר מיני בנזין, ללא המכה בגב שבחשמליות רבות/מערכת וואלה, אודי עציון

בשנה הבאה צפויה דונגפנג להשיק גם קרוסאובר קטן על בסיס הבוקס, שבעצמה נהנית מממדי ג'יפון, ובקצת עיצוב שונה הייתה מקבלת זהות של רכב מבוקש יותר שיכול להימכר במחיר גבוה יותר, וד"ש מסיטרואן C3 החשמלית החדשה. בדרך נמצא גם קרוסאובר משפחתי, וגם סדאן מנהלים, כמתחרה הבלתי נמנעת לטסלה מודל 3.

ליפמוטור 03 אמורה לקבל בסוף השנה תוספת כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיבית, ולהתייקר מעבר ל-100 אלף שקל שבה נמכרה עד כה והפכו אותה לזולה בשוק. BYD מיני דולפין (סיגאל בסין) תגיע בשנה הבאה, עדיין לא ברור מתי. אבל שתיהן עם 4 מקומות ישיבה.

דונגפנג בוקס. אודי עציון, מערכת וואלה
מכונית יעילה שעם מחיר של סופר מיני בנזין זולה כמו איביזה תוכל למצוא לקוחות רבים/מערכת וואלה, אודי עציון

הבוקס עם חמישה מקומות וממדים נדיבים משמעותית צפויה לעלות בהשקה מ-115-120 אלף שקל, מחיר של סופר מיני בנזין מהפחות יקרות. הטווח שנמצא ברף התחתון המקובל היום ירתיע חלק מהרוכשים, למרות שרוב הנהגים לא נוסעים יותר מ-50 ק"מ ביום. כך או כך, סוף סוף חשמלית שימושית במחיר נגיש, עם עלויות שימוש ואחזקה נמוכות יחסית לרכבי בנזין, מאובזרת ומרווחת לגודלה עם אבזור בטיחות אקטיבית נדיב מהמקובל בקטגוריה.

ביחד עם הליפ המחודשת וה-BYD החדשה, יווצר כאן שוק שחיכינו לו של חשמליות עממיות שיעשו הרבה יותר להפצת המהפכה הירוקה מעוד תואמת טסלה מתוחכמת ועתירת גימיקים. ועל רקע המחסור בקטנות בנזין, עם האמברגו הטורקי על ייצוא יונדאי i10 ו-i20 לישראל, והפסקת יבוא מיצובישי ספייס סטאר הוותיקה, יהיו לא מעט אנשים שיחפשו בדיוק מכוניות כאלה.

דונגפנג בוקס. אודי עציון, מערכת וואלה
כוונון חשמלי לכסא הנהג, והמושב אפילו מאוורר. פינוקים נדירים ברמת המחיר הזאת/מערכת וואלה, אודי עציון

על הצד הטכני: דונגפנג בוקס

מנוע: חשמלי, 95 כ"ס
תיבת הילוכים: אוט' תמסורת ישירה, הנעה קדמית

ממדים:
אורך (מטר):
4.02
רוחב (מטר): 1.81
גובה (מטר): 2.57
בסיס גלגלים (מטר): 2.66
תא מטען (ליטר): 326

חשמל:
סוללה (קוט"ש):
44 קוט"ש
טווח משולב (ק"מ): 310
טעינה מהירה (קילוואט): 70
טעינה איטית (קילוואט): 6.6

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
10.6
מהירות מרבית (קמ"ש): 140

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחנה
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, מצלמת רוורס

הכותב היה אורח דונגפנג באיטליה

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully