וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק צוקרברג הפך לאיש השני הכי עשיר בעולם, וחשף במה הוא נוהג

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 14:49

זינוק במניית פייסבוק העלה את שוויה של מייסדה ל-206 מיליארד דולר. בעוד שלא קשה לנחש במה נוהג אילון מאסק שמדורג לפניו, צוקי דווקא מפתיע בבחירה שלו

קאדילק CT5 BLACKWING. אתר יצרן
קאדילק CT5-V. עם 668 כ"ס, 850 אלף שקל/אתר יצרן

התחלה טובה לשנה החדשה לפי הלוח העברי עבור מארק צוקרברג, מייסדה היהודי של פייסבוק. זינוק בשער מניית מטא, החברה האם של הרשת החברתית הפופולרית, הפך אותו לראשונה לאדם השני העשיר ביותר בעולם.

הונו של צוקרברג נאמד כיום ב-206.4 מיליארד דולר לפי דירוג בלומברג, והוא שווה כעת 1.1 מיליארד דולר יותר מג'ף בזוס מייסד אמזון. עם זאת אילון מאסק, מייסד טסלה וספייס אקס, עדיין מרחף הרבה מעליהם, עם שווי של יותר מ-250 מיליארד דולר.

על הרקע הזה מעניינת יותר במה בחר צוקרברג למכוניתו האישית. צוקי יכול להרשות לעצמו לקנות כל מכונית בעולם, שלא לדבר על רוב יצרני הרכב עצמם, אבל מתברר שהוא נוהג במכונית לא מאוד יקרה יחסית. השבוע הוא העלה לאינסטגרם סרטון בו הוא משתמש במשקפיים החדשות של רייבאן ומטא ונעזר בהן להזכיר לו היכן החנה את המכונית שלו. הסרטון לא הראה את הרכב עצמו, ובתשובה לשאלה של גולש ששאל במה הוא נוהג השיב צוקרברג כי "בימים אלה בעיקר בקאדילק CT5-V בלקווינג, אבל לעתים במכוניות אחרות".

הבלקווינג היא הגרסה הספורטיבית של מכונית הסאלון האמריקאית, סוג של סדאן שרירים שכבר כמעט לא עושים יותר, עם מנוע 6,200 סמ"ק טורבו, V8, עם 668 כ"ס והנעה אחורית. בגרסה האוטומטית, עם 10 הילוכים, היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בדרך ל-320 קמ"ש, ולעצירות תכופות בתחנות דלק עם צריכת דלק רשמית של 6.8 ליטר. המחיר אצל יבואנית קאדילק בארץ, UMI: כ-850 אלף שקל, לעומת 97 אלף דולר בארה"ב. לא זול, אבל לא הרבה יחסית לתלוש של צוקרברג, שלא חשף אם או נוהג בגרסה האוטומטית, או הידנית האופציונלית.

עם זאת, כמו שהודה, צוקרברג מחזיק במכוניות נוספות, ונצפה למשל נוהג בפגאני היוארה, שעולה 3.4 מיליון דולר, מצד אחד ובאקורה TSX, בעבר דגם מקביל להונדה אקורד האירופית. הוא גם פירסם השנה באינסטגרם תמונה של שני פורד ברונקו קלאסיים, רומז שהוא ורעייתו מחזיקים בהם.

לא קשה לנחש במה נוהג אילון מאסק, שמוסע רוב הזמן בטסלה מודל Y, אך הודה שהוא מעדיף לנהוג במודל S פרפורנס שלו. מאסק מחזיק גם באוסף של מכוניות ספורט קלאסיות, כולל מקלארן F1, לוטוס אספרי ויוגואר E טייפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ג'ף בזוף המשיך לנהוג לנהוג בהונדה אקורד מודל 2013 גם כשהפך לאחד האנשים העשירים בעולם, ובשנים האחרונות הוא נצפה נוהג בטנדר החשמלי ריביאן RT1, שראוי יותר להייטקיסט, עדיין זול מהקאדילק של צוקרברג.

אגב, סם אלטמן, מייסדה של חברת הבינה המלאכותית ChatGPT , שנראה בדרך להיות שווה כמו צוקרברג ובזוס, נצפה נוהג בקוניסג רגרה, שעולה 2 מיליון דולר, עם 1,500 כ"ס, מכונית על שבדית שיוצרה ב-80 יחידות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully