וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד פומה בישראל

11.2.2021 / 21:16

הקרוסאובר הקטן הוא חלק מההתעוררות של מותג הרכב בישראל, הפעם, עם עיצוב בולט, רמות אבזור גבוהות והבטחה להתנהגות כביש מצוינת הוא מסתער על הקטגוריה. אבל יש לנו חדשות הרבה יותר מלהיבות ממנו

פורד פומה בישראל. אתר יצרן
הפיאסטה עלתה על עקבים/אתר יצרן

עם המשך הנגיסה של הקרוסאוברים והג'יפונים בעוגת המכירות, אין יבואן מרכזי שיכול להרשות לעצמו להיתפס בלי דגם רלוונטי באולם. פורד הייתה כזו עד עכשיו, כאשר היא מביטה על עוד ועוד כלים שנמכרים בפלחים הקטנים יותר של קבוצת הקרוסאוברים והג'יפונים בכל התחום שמשתרע מעל לסיאט ארונה, יונדאי וניו ודומיהם ועד כלים כמו קיה סלטוס וטויטה CHR.

אבל עכשיו הפער הזה נסגר עם תחילת השיווק של פורד פומה, בשנות ה-90 זו הייתה מכונית קופה קטנה, עכשיו זה קרוסאובר - בשני המקרים בהתבסס על הפיאסטה.

פורד פומה בישראל. אתר יצרן
16.4 ס"מ במרווח הגחון, גבולי אפילו למדרכות/אתר יצרן

המידות של הפורד פומה הן אורך של 419 ס"מ לאורך, 181 ס"מ לרוחב, ו-155 ס"מ לגובה. בסיס הגלגלים הוא 259 ס"מ - אלו מספרים ששמים אותו בדיוק מול יונדאי קונה, קצת מתחת לפיג'ו 2008 וסקודה קאמיק.
תא המטען בגודל של 410 ליטרים ומציע סידור בשם MEGA BOX - תיבת מטען ענקית שמאפשרת להעמיס חפצים ארוכים בעמידה בתא המטען, אולם לפי החוק בישראל דגם שמוצע בו גלגל חלופי על ידי היצרן - חובה להביא אותו כך לישראל. לכן חלקו התחתון של התא תפוס על ידי הגלגל החלופי.

עוד בוואלה!

פורד אקספלורר: אחד מוזל ואחד מוגדל

לכתבה המלאה
פורד פומה בישראל. אתר יצרן
ה-MEGA BOX, הגלגל החלופי מחליף אותה בישראל/אתר יצרן

מתחת למכסה המנוע, הפומה מקבל את מנוע ה-1.0 ליטר מסדרת "אקובוסט" של פורד, אותו מנוע שלושה צילינדרים מוגדש טורבו אותו תמצאו גם בפורד פוקוס. ההספק הוא 125 כ"ס ב-4,500 סל"ד והמומנט הוא 17.3 קג"מ ב-1,400 סל"ד.

תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמד עם מצמדים רטובים, זו אינה תיבת ה-power shift ההיא של הפוקוס שהסבה נזקים אדירים למוניטין של הפוקוס בשל אמינות מפוקפקת, אלא דור חדש של תיבה רובוטית כפולת מצמד. אגב, אם תסתכלו טוב, אתם תגלו שזו התיבה שמגיעה מאותו מפעל שמספק אותה גם לדגמי מרצדס A קלאס ורנו בין השאר לקליאו ולקפצ'ור. אגב קפצ'ור, כמותו, גם הפומה עושה שימוש בבלמי תוף מפתיעים מאחור.

הביצועים: 10.2 שניות ל-100 קמ"ש ו-187 קמ"ש מירביים.

פורד פומה בישראל. אתר יצרן
בחרו לייבא ברמות הגימור המאובזרות יותר/אתר יצרן

כמו הפוקוס, גם הפומה מיובאת לישראל בשלוש רמות הגימור הגבוהות יותר שיש בהיצע של הדגם. טיטניום תהייה גרסת הכניסה ומעליה ST ליין ו-ST ליין X.

כל רמות הגימור מקבלות את החבילה הבטיחותית המלאה של פורד הכוללת זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית על האורות, זיהוי תמרורי מהירות ועוד.

רמת הגימור טיטניום כוללת בין השאר מסגרת כרום לגריל, פס קישוט כרום בתחתית הדלת, חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', תאימות אפל ואנדרואיד, מזגן מכאני ועוד. רמת הגימור ST ליין מכניסה ספורטיביות להופעה עם גריל שחור מבריק, ספוילר קדמי ואחורי. בתא הנוסעים יש הנעה ללא מפתח, שליטה על ההילוכים מההגה, לוח המחוונים הוא דיגיטלי 12.3 אינץ' ועוד. בפסגת ההיצע ה-ST ליין X עם גג שמש פנורמי, חיישני גשם, חישוקי 18 אינץ', מערכת שמע של B&O עם 10 רמקולים, בקרת אקלים, טעינה אלחוטית, גימורי פנים דמויי סיבי פחמן ועור בדלתות ועוד.

ניתן גם להזמין את הדגם עם גג בצביעה כסופה או שחורה ואת רמת הגימור טיטניום עם חבילת אבזור אופציונלית של ריפודי עור שחור בשילוב בד ועיסוי למושבים הקדמיים.

פורד פומה בישראל. אתר יצרן
טיטנים (באפור) ו-ST ליין בכחול/אתר יצרן

הפומה ברמת הגימור טיטניום מתחילה במחיר של 127,900 שקלים, כאשר ה-ST ליין תעלה 133,900 שקלים ורמת הגימור ST ליין X מטפסת ל-144 אלף שקלים. האחריות היא ל-3 שנים או 100 אלף ק"מ.

בניגוד לפורד פוקוס שנכנסה בתמחור אטרקטיבי מאוד לצד אבזור יוצא מן הכלל, הפומה מתכנס במחירים שלו למספרים המקובלים בקטגוריה. חלק מהסיבה היא שינוי נוסחת המס הירוק שבבת אחת ייקר את הדגם בכמה אלפי שקלים כאשר היא "הקפיצה" אותו מדרגה 4 ל-9. אבל סיבה לא פחות טובה היא השוק התחרותי הרבה יותר והביקוש לקרוסאוברים הקטנים.

הוצגו: פורד ברונקו וספורט ברונקו. יצרן, אתר יצרן
עוד השנה! פורד ברונקו/אתר יצרן, יצרן

ולחדשות המשמחות

עם כל הכבוד לפומה, את שלוש הפצצות האמיתיות מטיל עלי שחר שמש מנכ"ל דלק מוטורס רגע לפני הסוף. לדבריו בתוך "עניין של חודשים" תנחת פה לראשונה ביבוא סדיר המוסטאנג ובהמשך השנה אחד מכלי הרכב המדוברים של פורד ל-2021 - הברונקו, רכב השטח הקשוח שבא להחרות ראש בראש ברנגלר וכבר מראש אומר לי שמש "הוא לא יהיה זול". הדגם השלישי הוא במידה מסוימת השילוב בין שתי המכוניות האלו - יכולות שטח עם אתלטיות ספורטיבית - כן, הפורד ראפטור שהוא למעשה פורד F-150 שהגזים לגמרי עם אימוני הקרוספיט. אבל בשבילו נצטרך לחכות עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully