וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו iX3 בישראל. יש למתחרים ממה לחשוש?

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 15:22

ה-iX3 של ב.מ.וו החל להימכר בישראל במחיר של 430 אלף שקלים ויציע לצד ה-X3 עליו הוא מבוסס היצע של שלוש מערכות הנעה שונות בדגם יחיד

ב.מ.וו iX3 בישראל/יצרן

דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל החלה בשיווק ה-iX3. בתוך תת קבוצה של בעלי ההנעה החשמלית בקטגורייה הצומחת במהירות של קרוסאוברים בינוניים הוא להתחרות ראש בראש בדגמים וותיקים כמו מרצדס EQC, אודי e tron ויגואר i pace. יש לו קלף מיקוח מאוד משמעותי אליו נגיע בסוף.

כמו שכניו הגרמניים לקטגוריה ובשונה מהבריטי, ה-iX3 לא ממציא את החשמל מחדש ועושה שימוש בפלטפורמת CLAR הוותיקה והמוכרת של ה-X3. מהבחינה הזו כפי שקל מאוד להתרשם ממפגש פנים אל פנים איתו, האפקט של רכב שונה לחלוטין - כמעט ואינו קיים ובהחלט נדרש מבט שני כדי להבין שזה לא עוד X3.

ב.מ.וו iX3. יצרן, אתר יצרן
נדרש מבט שני וארוך כדי לזהות שהוא שונה מאחיו הרגילים/אתר יצרן, יצרן

הוא גם שונה מהם בכך שהוא מגיע אלינו לראשונה במכוניות מתוצרת ב.מ.וו דווקא מסין, שם הוא מיוצר ומשם הוא מופץ לכל השווקים העולמיים. סין, משם יגיעו גם חלק מגרסאות טסלה מודל 3, מהווה מעצמת רכב חשמלי הן בהיבט הייצור והן בתחום הסוללות ושוק חשוב מאוד עבור ב.מ.וו בכלל הדגמים שלה. בהתרשמות ראשונית מה-iX3 בצמוד לאחיו לוגם הבנזין וזה המשולב בנזין וחשמל נטען השקע - אין כל פערים או זכר לאסוציאציות שעשויות לעלות בנוגע לפערי איכות או הרכבה.

עוד בוואלה!

10 דברים שאתם צריכים לדעת על ב.מ.וו סדרה 4 ו-iX3 החדשים

לכתבה המלאה
ב.מ.וו iX3 בישראל. אתר יצרן
גם תא הנוסעים זהה לזה של ה-X3, רשימת האבזור נדיבה/אתר יצרן

לא רק המראה החיצוני דומה מאוד ל-X3, אלא גם המידות. הוא צומח ב-2.5 ס"מ בלבד לאורך ל-474 ס"מ, הרוחב זהה ועומד על 189 ס"מ והגובה של 167 ס"מ מפחית חצי ס"מ מזה הרגיל. גם בסיס הגלגלים של 287 ס"מ נותר ללא שינוי. תא המטען לעומת זאת נפרד מ-40 ליטרים, אבל עדיין מציע נפח ראוי של 510 ליטרים (תולדה ישירה של התאמת המרכב להכלת הסוללות).

גם המשקל קופץ משמעותית ואחרי הסרת מכלולי ההנעה המסורתיים והוספת הסוללות במשקל של כ-500 ק"ג עולה המשקל ל-2,260 ק"ג, תוספת של 190 ק"ג ביחס לגרסת הפלאג אין. לעומת המרצדס והאודי העושים שימוש במתלי אוויר, הוא מסתפק בקפיצים רגילים ועם בולמים אדפטיביים.

ב.מ.וו iX3. יצרן, אתר יצרן
אריזה קומפקטית של המנוע, תיבת ההילוכים ויחידת המתח הגבוה ביחידה אחת קטנה ויעילה/אתר יצרן, יצרן

ההנעה החשמלית של ה-iX3 מציגה בחירה מעניינת, מדובר במנוע חשמלי יחיד, בהספק של 286 כ"ס ו-40.8 קג"מ, השואב מסוללת 80 קוט"ש וטווח מוצהר של 454 ק"מ. זהו אמנם דגם חשמלי ראשון של היצרנית בסגמנט הזה ובכלל מחוץ לנישות כמו i3, i8 או המיני החשמלית - אבל זו ממש לא ההתנסות הראשונה של ב.מ.וו בתחום החשמל בו היא נוכחת מראשית העשור הקודם. כך שהמנוע כאן הוא מהדור החמישי של מערכות ההנעה החשמליות שלה. זו הפעם הראשונה בה נעשה שימוש ב"אריזה" של המנוע, תיבת ההילוכים ויחידת המתח הגבוה נדחסים ליחידה אחת יעילה מאוד וחסכונית במקום.

ב.מ.וו iX3 בישראל. אתר יצרן
תא המטען בנפח 510 ליטרים, גדול משל הפלאג אין, קטן משל מנוע הבנזין/אתר יצרן

בניגוד להנעה הכפולה של מתחריו שאמנם מספקת להם נתוני תאוצה טובים משלו, בב.מ.וו בחרו לעשות שימוש בהנעה אחורית בלבד לטובת הארכת הטווח. וכך בעוד המרצדס EQC מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות, אודי e tron ב-5.7 שניות והיגואר ב-4.8 שניות, ה-iX3 החלש מהם משמעותית מגיע ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות והמהירות המירבית היא 180 קמ"ש. אולם כאמור הטווח של 454 ק"מ ארוך ממתחריו, כאשר אודי עם 400 ק"מ מסוללות 95 קוט"ש ומרצדס עם 412 ק"מ ולו סוללות בגודל זהה.

זמני הטעינה משתנים לפי סוג העמדה, החל מ-7.5 שעות מעמדה ביתית (כלולה במחיר) של 11 קילוואט ועד 34 דקות להגעה מ-0 ל-80 אחוזים מעמדת טעינה של 150 קילווואט. 10 דקות טעינה בעמדה מהירה יספקו 100 ק"מ של טווח. האחריות לסוללות היא 8 שנים או 160 אלף ק"מ.

ב.מ.וו iX3 בישראל. אתר יצרן
החישוקים שלו מפחיתים את התנגדות האוויר וקלים גם מאלו "הספורטיביים" של היצרנית/אתר יצרן

בתא הנוסעים המראה המוכר של ה-X3, אולם עם כמה הבדלים קטנים. לוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ' הוא דיגיטלי מלא בדומה לפלאג אין ובניגוד לתצוגה המשולבת אנלוגית-דיגיטלית בבנזין והדיפונים שונים עם עיטורים כחלחלים כדי להזכיר שמדובר ברכב חשמלי. היבואנית בחרה להביא את ה-iX3 ברמת הגימור הגבוהה יותר שכוללת תצוגה עילית כולל הנחיות מערכת הניווט, מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', פנסי לד אדפטיביים, חלון שמש פנורמי, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 16 רמקולים ומערכות בטיחות מלאות (סטייה מנתיב כולל מרכוז, התרעת רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בתמרוני חירום ועוד) וכן במערכת סייען החנייה של ב.מ.וו ה"זוכר" את תוואי הנסיעה ב-50 המטרים האחרונים ומשחזר אותם בנסיעה לאחור.

ב.מ.וו iX3 בישראל. אתר יצרן
34 דקות בעמדות הטעינה המהירות יידרשו לו להגיע מ-0 ל-80 אחוזים/אתר יצרן

במחיר של 430 אלף שקלים ב.מ.וו iX3 הוא בשום אופן לא רכב זול, ויקר בכ-15 אלף שקלים מגרסת הפלאג אין החזקה והזריזה ממנו, אבל בהשוואה למתחרים הנוכחיים שלו בסגמנט מדובר בסכום שנחשב לאטרקטיבי מאוד בקבוצה הזו. זאת לאור פערי המחירים שעומדים על כ-70 אלף שקלים בינו לבין ה-EQC, על 95 אלף שקלים מה-e tron ולא פחות מ-141 אלף שקלים מה-i pace.

כאמור, ה-iX3 הינו אולי בשורה של הכניסה למרכז השוק התחרותי של קרוסאוברים חשמליים יוקרתיים, אבל כמו אצל היצרניות האחרות (להוציא יגואר וטסלה עם המודל Y שמתחרה בו במידת מה) הוא עדיין לא "הדבר האמיתי" מבחינת מוצר חשמלי מלא מהיסוד - תפקיד אותו אמור למלא ה-iX הגדול ממנו מעט יותר ויוצג לקראת סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully