וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנזין, דיזל או חשמל: יש הכל בסיטרואן C4 החדשה

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 22:26

הסיטרואן C4 החדשה עולה על מדי קרוסאובר, מתהדרת בעיצוב חיצוני חוצה סגמנטים, ומציעה ללקוחות בחירה בין הנעת בנזין, דיזל או חשמל. המחיר: החל מ-139 אלף שקלים

סרטון, סיטרואן C4 החדשה/יח"צ

הדור השלישי של סיטרואן C4 עושה את מה שסיטרואן יודעת לעשות הכי טוב בערך לכל אורך חייה - לשבור למשהו אחר לגמרי. זה מעיד יותר מכל על הקושי של המותג הזה למצוא לעצמו את המקום והגדרת הזהות שלו בתוך הקונצרן. מצד שני, זה באמת מה שהוא עשה רוב הזמן. כך, מי שבשני הגלגולים הקודמים שלה הייתה גרסה מקבילה למשפחתית הקומפקטית של פיג'ו (307 ואחר כך 308) חותכת הפעם להצעת הגשה שונה.

הפעם היא עושה שימוש בפלטפורמה קטנה יותר (CMP), זו המשמשת את ה-2008 ומשאירה מאחור את מראה ההאצ'בק לטובת הופעת קרוסאובר קופה שלא ממש נופלת למשבצת מוכרת.

סיטרואן C4 החדשה בישראל. רונן טופלברג
קרוסאובר-קופה לא מוגדר מבחירה/רונן טופלברג

מבחינת מימדים חיצוניים, מתמקם ה-C4 בסביבות המתחרים כמו מאזדה CX30, טויוטה CHR וקיה אקסיד, זו קטגוריה חדשה עבור סיטרואן בישראל ומקום מאתגר מאוד להיות בו בשוק שאוהב את המוצרים שלו מוגדרים היטב.

המספרים עצמם הם 436 ס"מ לאורך, רוחב של 180 ס"מ, גובה של 153 ס"מ, בסיס גלגלים של 267 ס"מ ומרווח גחון של 15.6 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 380 ליטרים.

תא הנוסעים וסביבת הנהג משלבים את המראה החריג כרגיל, אבל הבשורה הגדולה היא שהפעם השכילו המתכננים לחלץ את פקדי המיזוג והשמע מתוך מסך המולטימדיה - דוז פואה!

עוד בוואלה!

חשמלית ושמה סיטרואן AMI

לכתבה המלאה
סיטרואן C4 החדשה בישראל. רונן טופלברג
רמת גימור יחידה ומאובזרת, 100 הרוכשים הראשונים יקבלו גם טאבלט המתלבש על המגירה הנשלפת/רונן טופלברג

ה-C4 החדש מגיע ברמת גימור יחידה SHINE בשלוש גרסאות ההנעה שלו. יחידה אבל ארוכה מאוד, העברת הילוכים מההגה, הנעה ללא מפתח, מושבי COMFORT בשילוב עור ובד, מראה פנימית מתכהה, תצוגה עילית, מצלמת חניה עם מראה על, פנסי לד, מסך מולטימדיה 10 אינץ', תאימות לאנדרואיד ואפל ועוד. בגרסה החשמלית מתווספת אפשרות ניהול טעינה ותזמון הדלקת מזגן להכנת תא הנוסעים לנסיעה (כאשר הרכב בטעינה) וחימום להגה. כמו כן, גג שמש פנורמי מוצע כאופציה בתוספת תשלום, 4,000 שקלים בגרסה החשמלית ו-6,000 שקלים בבנזין והדיזל (בשל פערי מיסוי).

סיטרואן C4 החדשה בישראל. אתר יצרן
מושבי ה-ADVANCED COMFORT, שב, תבין/אתר יצרן

ציוד הבטיחות כולל בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת אי שמירת מרחק עם בלימה אוטומטית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ושילוב המהירות בבקרת השיוט, כולל זיהוי של תמרור עצור, אין כניסה והתרעת נהג, התרעה על רכב ב"שטח מת" ועוד.

על השיכוך והנוחות מופקדים כאן בולמי ה-PHC או בפירוט: Progressive Hydraulic Cushions זו יחידת הבולם המתקדמת של סיטרואן המשלב שיכוך פרוגרסיבי המאט את מהלך הבוכנה בבולם באמצעות מעבר מדורג של הנוזל ההידראולי. המתלים הקדמיים מסוג מק'פרסון ומאחור מוט מייצב.

סיטרואן C4 החדשה בישראל. אתר יצרן
380 ליטרים בתא המטען של כל הגרסאות, לחשמלית שני גבהים לרצפת התא/אתר יצרן

בתחום ההנעה, כמו ה-2008 גם הוא מציע שלוש יחידות הנעה שונות באותו דגם; בנזין, דיזל וחשמל.

מנוע הבנזין 1.2 ליטר עם 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, מנוע דיזל 1.5 ליטר גם הוא עם 130 כ"ס אבל עם 30.6 קג"מ. הביצועים הם תאוצה ל-100 ב-9.4 ו-9.5 שניות בהתאמה. שני המנועים משודכים לתיבת ההילוכים האוטומטית של אייסין ולה 8 הילוכים.

האחריות לגרסאות אלו היא ל-5 שנים או 120 אלף ק"מ.

סיטרואן C4 החדשה. יצרן, אתר יצרן
351 ק"מ מוצהרים/אתר יצרן, יצרן

הגרסה החשמלית עושה שימוש במנוע 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, הילוך יחיד מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9 שניות, המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-150 קמ"ש.
הטווח החשמלי המוצהר הוא 351 ק"מ מסוללת 50 קווט"ש. כמו דגמי החשמל האחרים של היצרנית, גם הוא תומך בטעינה של 100 קילוואט בחיבור DC שיביא אותו מ-20 ל-80 אחוזים ב-20 דקות או תוספת של 100 ק"מ ב-10 דקות. טעינה משקע רגיל של 11 קילוואט אורכת 5 שעות ממצב ריק למלא.

האחריות לסוללה היא ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ

סיטרואן C4 החדשה. יצרן, אתר יצרן
בנזין, דיזל או חשמל בדגם יחיד/אתר יצרן, יצרן

מחירים

כאמור, ה-C4 מגיע ברמת הגימור SHINE היחידה לדגם. במבחינת המחירים, מתמקמות גרסאות ההנעה הרגילות פחות או יותר במרכז השדה של מחירי המתחרות. עם 139 אלף שקלים לגרסת הבנזין ו-147 אלף שקלים לגרסת הדיזל.

הגרסה החשמלית ב-165 אלף שקלים מקבילה במחירה ל-2008e, אולם בהיעדר מתחרה ישירה בשוק, אם כי ה- U5 AIWAYS עשוי להיות לה אלטרנטיבה שלא כדאי לזלזל בה, היא אכן נמצאת גם בהיבט הזה בין חשמליות זולות יותר כמו MG ZS EV ויונדאי קונה EV לבין חשמליות יקרות הרבה יותר כמו איוניק 5.

בתקופת ההשקה, תעניק היבואנית לרוכשי הגרסה החשמלית עמדת טעינה עם התקנה בסיסי וכבל MODE 3 ללא תוספת תשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully