וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי בטוחים שיש: הנבחרת של 2021

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 15:02

ארגון הבטיחות Euro NCAP מפרסם את המצטיינות שלו לשנת 2021. מרצדס מככבת עם זכייה בשתי קטגוריות עם ה-EQS, סקודה השחילה שני דגמים, וניסאן וטויוטה עם זכיה אחת

אחרי שנה בה ריסקו 33 מכוניות אירופיות ומכוניות סיניות, וגילו שהפערים ברמת הבטיחות בין התוצרות השונות הצטמצמו עד נעלמו לחלוטין, אחרי שבדקו אמריקניות, יפניות וקוריאניות, חלקן בהצטיינות יתירה וחלקן עם ציונים מביכים כמו במקרה של רנו זואי ודאצ'יה ספרינג - בארגון הבטיחות Euro NCAP שעורך את מבחני הריסוק שמהווים את התקן המחייב של התעשייה התפנו לבחור את 5 המכוניות הבטוחות ביותר בשנת 2021.

בכלל, שנת 2021 נחשבת למוצלחת מאוד מבחינת הארגון כאשר הוא מציין כי 22 מתוך אותן 33 מכוניות נבחנות זכו לציון המלא של 5 כוכבי בטיחות.

Mercedes EQS. пресс-служба, אתר רשמי
מרצדס EQS/אתר רשמי, пресс-служба

מרצדס EQS: יוקרה וחשמליות

מכונית הפאר החשמלית של מרצדס קוטפת שני תארים בשתי קטגוריות - מכוניות הפאר הבטוחה ביותר והמכונית החשמלית הבטוחה ביותר.

בסעיפי ההגנה על מבוגרים רושמת המרצדס ציון של 96, בהגנה על ילדים 91, בהגנה על הולכי הרגל היא מקבלת 76 ומערכות הבטיחות שלה עם ציון של 80. דווקא בסעיף האחרון הציפייה הייתה לניקוד גבוה יותר בהתחשב במעטפת המערכות שיש למכונית הזו, אחת המקיפות בתעשיה. מה היא כוללת? קחו אוויר: מ-12 חיישנים היקפיים, 4 מצלמות צד, מצלמה קדמית, 4 רדארים לטווח קצר, ליידאר, רדאר לטווח ארוך, מצלמה אחורית ואפילו חיישן לחות המעדכן את מערכות המכונית שהכביש רטוב.

הסגנית של ה-EQS בשתי הקטגוריות היא הפולסטאר 2, הקרוסאובר של מותג החשמל של וולוו.

נהיגה ראשונה: טויוטה יאריס קרוס. אתר יצרן
יאריס קרוס, הבטוחה מהקרוסאוברים הקטנים/אתר יצרן

יאריס קרוס: קרוסאוברים קטנים

היאריס קרוס מסווגת במבחנים של Euro NCAP כ-MPV קטן. שם היא רושמת את הציונים הגבוהים ביותר בקבוצה שלה שמעניקים לה את תואר הבחירה הבכירה בקבוצה שלה. בישראל היא משווקת עם אותה חבילת בטיחות מתקדמת עמה היא נבחנה במבדקי הריסוק.

הציונים שלה הם 86 אחוזים בהגנה על מבוגרים ו-84 בהגנה על ילדים, 78 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ומרשימות במיוחד הן מערכות הבטיחות המתקדמות שרושמות ציון של 81 אחוזים.

במקום השני בקבוצה שלה נמצא הפולקסווגן קאדי, שבדור החדש שלו פוזל לעולמות הנוסעים מלבד השיוך הרגיל שלו כטנדרון.

השוואתי: איוניק 5, סקייוול, אניאק. דודי מוסקוביץ,
סקודה אניאק, חשמלי ובטיחותי/דודי מוסקוביץ

סקודה אניאק: SUV גדול

המכונית החשמלית הייעודית הראשונה של סקודה מרשימה את ארגון Euro NCAP במבחני הריסוק שלה כבר בהופעת הבכורה של הדגם. סקודה אניאק אותו בחנו כאן לראשונה במבחן ההשוואתי של הקרוסאוברים החשמליים עושה את זה בעיקר בזכות ציון גבוה מאוד בתחום ההגנה על המבוגרים. בסעיף הזה הוא מקבל 94 אחוזים, כאשר בהגנה על הילדים הוא עם 89 אחוזים, 71 אחוזים בהגנה על הולכי הרגל ו-82 אחוזים בתפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות.

במקום השני ודי צמוד אליו נמצאת ספינת הדגל החשמלית של ב.מ.וו ה-iX.

מבחן דרך: ניסאן קשקאי החדש. קינן כהן
ניסאן קשקאי, ציון מעולה למערכות הבטיחות/קינן כהן

ניסאן קשקאי: SUV קטן

הקשקאי החדש הרשים אותנו מאוד במבחן הבכורה הישראלי שערכנו לו. השיפור העצום ביחס לדור הראשון בהיבטים של נוחות הנסיעה, תא הנוסעים והביצועים היו יוצאים מן הכלל. אבל הוא גם מצטיין בעוד מקום - מבחני הריסוק.

הוא לא רק רושם ציונים גבוהים מאוד בהגנה על מבוגרים וילדים, בהם הוא זוכה ל-91 אחוזים. הוא בסדר גמור גם בהגנה על הולכי הרגל עם 70 אחוזים. אבל מי שגונבות את ההצגה הן מערכות הבטיחות המתקדמות שרשמו תפקוד מעולה בבדיקות של Euro NCAP ומעניקות לו ציון של 95, לא מחזה נפוץ במותגים עממיים.

הוצגה: סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
פאביה החדשה, קטנה בלי פשרות בבטיחות/אתר יצרן

סקודה פאביה: סופר מיני

כבר שנים שאנחנו יודעים שבכל הקשור לבטיחות הגודל לא קובע, אלא האופן בו בנויה ומתוכננת המכונית. סקודה פאביה היא עוד דוגמה לכך. ולמרות שציוני הבטיחות הספציפיים שלה לא גבוהים במיוחד היא מתבלטת בקטגוריה שלה בעיקר מכיוון שהארגון אפילו לא מצא לנכון לציין מי הסגנית שלה בשל הפער בינה לבין המתחרות. אם כי יש לציין שהארגון מכליל בדירוג רק מכוניות שהוצגו השנה, וכאן קטגוריית הסופר מיני לא ראתה כניסות משמעותיות.

הציונים פחות מרשימים ביחס למכוניות האחרות ברשימה הזו. 85 אחוזים בהגנה על מבוגרים ו-81 אחוזים בהגנה על ילדים. בסעיף הולכי הרגל היא מקבלת את הציון 70 ובתפקוד מערכות הבטיחות רק 71 אחוזים. אולם אלו עדיין היו מספיקים כדי לרשום לזכותה 5 כוכבים בציון הסופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully