וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות שאיתן תמצאו חנייה כי מהר (חוץ מסמארט)

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 12:42

תחבורה ציבורית בשבת שתאפשר לנו לוותר על הרכב הפרטי, כבר לא תהייה, אבל משבר החנייה עדיין מכה במלוא עוזו. מה עושים? מחפשים את המכונית הכי קצרה שמתאימה לצרכים שלכם

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
מכוניות מיני, שימושיות סבירה על מימדים קטנים/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי
לרוב הישראלים אין חנייה פרטית בבית, ואנחנו תלויים במציאת חנייה במרחב הציבורי

אנחנו יודעים שכיום אפשר ואף מומלץ להמיר חלק מהנסיעות שלנו לאופניים, קורקינטים, להליכה ברגל, ובטח שלנסיעה ברכבת ואוטובוס. אבל יש נסיעות שחייבות להתבצע ברכב פרטי, למשל לקניות, למשפחה בסוף השבוע, ועוד. תוצאות הבחירות מלמדות בין השאר שהדיבורים המאוחרים מדי של שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי על הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב בשבת, למשל, יישארו לנצח כדיבורים, והסיכוי שגם ללא בעלות על רכב פרטי נוכל בעתיד לטייל או לבקר בני משפחה וחברים, נמוג. אלא אם נשקיע בנסיעה יקרה במונית, או נשכור מכונית.

אבל מעבר לעלויות של רכישת ואחזקת פרטי, ישנה עוד בעיה. לרוב הישראלים אין חנייה פרטית בבית, ואנחנו תלויים במציאת חנייה במרחב הציבורי. התוצאה: חיפושי חנייה מייגעים, תמרונים בלתי אפשריים בין מכוניות, והרבה בזבוז זמן, דלק ועצבים.

נהיגה ראשונה: ליצ'י A01. קינן כהן, ניר בן טובים
ישנן חשמליות עירוניות זעירות, אולם אלו עונות אך בקושי להגדרה "כלי רכב"/ניר בן טובים, קינן כהן

המתמטיקה פשוטה: ככל שתסעו במכונית קצרה יותר, יגבר הסיכוי שתצליחו להשתחל לפיסת הכחול לבן הפנויה הבאה. אז אפשר לפנטז על סמארט, שגם אחרי שצמחה לאורך השנים מ-2.5 מטר ל-2.7 מטר בגרסת 2 המושבים של הדור הנוכחי, תצליח למצוא חניה בקלות. אבל היא לא מתאימה לכולם, די נדירה וגם די יקרה לרכישה ולאחזקה.

יש בשוק גם כמה חשמליות קצרות וזולות עוד יותר, המוגדרות בחוק כקוואדרוסייקל (אופנוע 4 גלגלים), אבל הן בעלות ביצועים דלים, טווח מוגבל, מתאימות אולי כרכב עירוני וסדרת מבחנים שביצע לקטגוריה מבחן הריסוק האירופי הסתיימה רע מאוד לנבחנות, אפילו אחרי הקלה משמעותית בדרישות לעומת מכוניות רגילות.

לכן חשוב לזכור שבכל קטגוריית שוק בולטת יש דגמים קצרים וארוכים יותר, לפעמים בפער של עשרות ס"מ, שיהיו משמעותיים מאוד במציאת חנייה פנויה. אז בדקנו מי הם, כדי לחזור עם רשימת המלצות לא רק לתל אביבים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן השוואתי סוזוקי אלטו ידנית מול סיטרואן C1  ידנית. קובי ליאני
סיטרואן C1 וסוזוקי אלטו. האחת עם שיק השנייה עם שוק/קובי ליאני

מכוניות מיני: שלישייה מנצחת

קיה פיקנטו (3.6 מטר) קצרה בארבעה ס"מ מיונדאי i10 ומשברולט ספארק. אבל מבין המשומשות אפשר למצוא את שלישיית המיני של פיג'ו-סיטרואן-טויוטה. פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו מהדור הראשון משתרעות לאורך של 3.44 מטר בלבד, ועדיין מגיעות עם 4 מושבים. הדור השני שלהן שנמכר כאן עד לא מזמן התארך בעוד שניס"מ וחצי בסך הכל. הן קצרות יותר אפילו מסוזוקי אלטו (3.5 מטר), שקיימת בשוק המשומשות במספרים גדולים ובעלויות רכישה נמוכות יותר.

סוזוקי סוויפט. אתר יצרן
סוזוקי סוויפט, מהקצרות במכוניות הסופר מיני/אתר יצרן

סופר מיני: מכירים סוזוקי?

בקטגוריה מעל, זו של מכוניות הסופר מיני תמצאו מכוניות מעט יותר גדולות, עם יותר מקום במושב האחורי, אלו לפחות על הנייר מאפשרות להושיב 5 נוסעים, ויש להן גם יותר מקום בתא המטען, לרוב בפערים לא קטנים.

סוזוקי סוויפט מסתפקת באורך של 3.87 מטר, 19 ס"מ פחות מסיאט איביזה, שדומה באורך לפיג'ו 208, יונדאי i20 ורנו קליאו. גם טויוטה יאריס היא בין הקצרות, עם 3.94 מטרים לאורך.

מבחן דרך: יונדאי וניו. קינן כהן, קינן כהן
יותר גובה, פחות אורך - יונדאי וניו/קינן כהן, קינן כהן

ג'יפונים: גבוה לא חייב להיות ארוך

מבין רכבי הפנאי שממתינים באולמות התצוגה יונדאי וניו מגיע לאורך של 4.14 מטר וסיאט ארונה מוסיף עוד ס"מ. מבין המשומשים רנו קפצ'ור מהדור הראשון משתרע לאורך של 4.12 מטר בלבד, וניסאן ג'וק על ס"מ אחד יותר. דייהטסו טריוס הוותיק יותר מגיע לאורך של 4.06 מטר בלבד. מוכנים לוותר על פרקטיות של שתי דלתות ולהצטופף? סוזוקי ג'ימני הנוכחי עם 3.65 מטר מביס את האחרים, הדור הקודם ששווק פה בין 1999 ל-2018 מוסיף 4.5 ס"מ.

השוואתי: ספורטאז', אקווינוקס, 3008. דודי מוסקוביץ, רמי גלבוע
רציתם לעשות רושם? תחשבו על איפה תוכלו להעמיד אותו/רמי גלבוע, דודי מוסקוביץ

ג'יפונים משפחתיים: יתרון צרפתי

מי שרוצה משהו גבוה ומרווח יותר, יצטרך להתמתח לאזור הארבעה מטרים וחצי. זהו למשל האורך של יונדאי טוסון, שני ס"מ פחות מקיה ספורטאז' התאום. טויוטה ראב4 כבר מגיע לאורך של 4.6 מטר. אבל פיג'ו 3008 מסתפק ב-4.45 מטר וסיאט אטקה קצר עוד יותר עם 4.37 מטר, סנטימטר אחד פחות מסקודה קארוק.

מבחן דרך: הונדה ג'אז החדשה. קינן כהן, קינן כהן
מרווח של משפחתית קומפקטית על מימדי סופר מיני בהונדה ג'אז/קינן כהן, קינן כהן

מכוניות משפחתיות: תשכחו מסדאן

בחירה פחות מוצלחת למאותגרי חנייה. יונדאי אלנטרה למשל כבר מגיע לאורך של 4.67 מטר, עד לא מזמן ממדים של מכונית מנהלים, סקודה אוקטביה אפילו ארוכה ב-2 ס"מ. קורולה סדאן מסתפקת ב-4.63 ס"מ. אז מה עושים? הקומפקטיות של היום התכנסו לאזור ה-4.37 מטר, למשל סיאט לאון וטויוטה קורולה האצ'בק. אבל מי שמפתיעה כאן היא הונדה ג'אז, שעם 4.04 מטר מוגדרת בכלל כסופר מיני, אבל לארבע אנשים היא מרווחת כמעט כמו משפחתית קומפקטית, ובהחלט שווה בדיקה למאותגרי חנייה. גם דורות קודמים של הג'אז שומרים על אותה נוסחה מנצחת של המון מקום לס"מ. להרפתקנים שלא חוששים מגבות מורמות מומלץ לבדוק גם את אופל מריבה, מיקרוואן על בסיס הקורסה, משתרע על 430 ס"מ בלבד. הוא שווק פה בין 2014 ל-2017 עם תנוחת נהיגה גבוהה ודלתות התאבדות מאחור שמקלות על הכניסה והיציאה.

סיטרואן C4 גרנד ספייס טורר במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
7 מושבים קצר? כדאי שתהיו גמישים בהגדרת המונח "מושב"/ניר בן טובים, קינן כהן

שבעה מקומות: טויוטה ורסו

ומה עם כלי רכב למשפחות גדולות או מרובות חברים? רכבי 7 המקומות הפופולריים כמו מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קןדיאק מגיעים לאורך של 4.7 מטר. אבל פיג'ו 5008 מסתפק ב-4.65 מטרים וסיטרואן C4 ספייסטורר, שאומנם נראה כמו מיני ואן רגיל ולא ג'יפון אך לא פחות שימוש, מגיע רק לאורך של 4.6 מטר. דאצ'יה ג'וגר החדש מסתפק ב-4.55 מטר, וזה עוד 5 ס"מ יותר מקודמו, הדאצ'יה לודג'י. חבל ששניהם ידניים בלבד, מה שמאתגר יותר בעיר. מבין המשומשות גם טויוטה ורסו היא נוסחה מנצחת כאן, עם 4.46 מטר בלבד, 20 ס"מ פחות מפריוס+.

חבל שכבר לא מייצרים מיני ואנים 6 מקומות קצרצרים שכיום אפשר למצוא רק בני כמעט עשור, כמו פיאט מולטיפלה שכבר כמעט נעלמה מהשוק, וידעה להושיב שישה אנשים ברכב באורך של 4.28 מטר בלבד. ההונדה FR-V שנמכרה כאן עד 2010, וארוכה מהפיאט בחצי ס"מ בלבד, עוד מופיעה פה ושם בלוחות המשומשות ובניגוד לאיטלקייה גם אוטומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully