וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדרגים לרכב חדש? אתם חייבים לקרוא את זה

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 10:17

האם הרכב ששקלתם לרכוש יוחלף בדגם החדש בשנה הקרובה? קבלו את רשימת דגמי 2023-24 החדשים שבדרך אלינו, וחלקם אף טרם נחשפו רשמית. מדאצ'יה ו-BYD ועד מרצדס ולקסוס: מה, מתי וכמה כסף תצטרכו להכין

אורה 07. אתר יצרן
אורה 07: תהיה משפחתית-סדאן חשמלית משמעותית ראשונה/אתר יצרן

אורה 07: מכוונת לפרימיום

הדגם השני של אורה, חטיבת המכוניות העממיות של "גרייט וול" הסינית יצטרף לפאנקי קאט בשוק המקומי. כאן יקראו לו פשוט 07 אחרי שבעולם הוא מסתובב עם הכינויים: NEXT CAT, אורה ספורט או Lightning Cat. המראה הכללי דומה לקווי הרטרו המעט משונים של הפאנקי קאט, אבל בתא הנוסעים הכיוון הוא קריצה של ממש לעולמות היוקרה.

מבחינת גודל, היא מתפרשת על פני 4.87 מטר ובסיס הגלגלים הוא 2.87 מטר, בשביל הפרופורציות: אורך דומה ליונדאי איוניק 6, אבל עם בסיס גלגלים קצר משמעותית.

נתונים סופיים אודות הסוללה, הטווח ועוד כפי שתשווק פה עדיין עשויים להשתנות. אבל בגדול מדובר על גרסת הנעה קדמית ולה 204 כ"ס, הנעה כפולה עם שני מנועים ו-403 כ"ס. לפחות באחרונה מדובר על תאוצה ל-100 ב-4.4 שניות. סוללת 83 קוט"ש אמורה לקחת אותה לטווח שבעבר הוצהר שיעמוד על כ-480 ק"מ.

מתי בישראל: רבעון רביעי

מחיר: טרם נקבע

איווייז U6. איווייז,
U6. העיצוב מרהיב, רק שהחברה תצלח את המשבר/איווייז

איווייז U6: מסובב ראשים

למרות הקשיים הכלכליים שבהם נתונה החברה ודיווחים על צמצומים, סגירת משרדים ועיכובים בתשלום משכורות, אצל היבואנית נערכים בתקווה להשיק את הדגם השני של איווייז, ה-U6. זו למעשה גרסת קופה מעוצבת של הדגם הראשון, U5, שנמכר בארץ כבר כמעט שנתיים. העיצוב ספורטיבי יותר, הוא קצת יותר ארוך, נמוך ורחב, ויש לו 217 כ"ס, סוללת 63 קוט"ש, וטווח רשמי משולב של 400 ק"מ. עם מנוע חזק יותר בהספק 214 כ"ס, ואביזרי בטיחות אקטיביים מתקדמים יותר.

הסוללה נותרה בינתיים באותה קיבולת, 63 קוט"ש, והטווח מגיע ל-405 ק"מ. סביבת הנהג שודרגה, במירוץ למי יש את מסך המולטימדיה הכי גדול מציג האיווייז החדש אחד בגודל 14.6 ואינץ', וגם אביזר חדש ישן שהיה חסר ב-U5 - תא כפפות.

מתי בארץ: רבעון אחרון של 2023

מחיר: מ-220 אלף שקל


י

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
BYD דולפין. BYD,
דולפין. תרחיב את המפכה החשמלית עם עוד דגם זול יחסית/BYD

BYD דולפין: השלב הבא של המהפכה החשמלית

עם נתח שוק של יותר מ-15% מכירות החשמליות בארץ מתרכזות ברכבים במחירים של יותר מ-150 אלף שקל, משאירות בחוץ נתח שוק משמעותי.

השנה זה ישתנה, כשתגיע לארץ ה-BYD דולפין. עם 4.29 מטר בגרסה האירופית מדובר כמעט בממדים של משפחתית קומפקטית, כאשר בסיס גלגלים הוא לגמרי באורך של רכב משפחתי (2.70 מטר), נתון המעיד בדרך כלל על המרחב הפנימי. עם סוללת 60 קוט"ש ומנוע בהספק של 180 כ"ס, צפוי הטווח בגרסה האירופית לעמוד על 427 ק"מ. בהמשך תושק גרסה מוזלת עם סוללת 44 קוט"ש. סביבת הנהג נזכירה את זו של האטו 3, עם מסך 12.8 גדול במרכז הדשבורד.

תאריך משוער להגעה לארץ: אוגוסט

מחיר משוער: מ-140 אלף שקל

BYD סיל. BYD,
סיל. כבר עושה חיים קשים למודל 3 בסין/BYD

BYD סיל: שימו לב יונדאי וטסלה

BYD לא תתרחב השנה רק לשוק הקומפקטיות, אלא גם למכוניות המנהלים. הסיל אמורה להסתער על יונדאי איוניק 6 וטסלה מודל 3 החשמליות מצד אחד, ועל יונדאי סונטה ההיברידית וסקודה סופרב המזדקנת מצד שני. בסין הוא כבר הפך לאחת החשמליות הנמכרות ביותר.

הסיל גדולה יחסית, עם אורך של 4.8 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר. מנועים בהספקים של 201 עד 530 כ"ס, מספיקים ל-0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות כבר בגרסת הבסיס, ו-3.8 שניות בגרסת הספורט. יש בחירה בין סוללות 61 ו-82 קוט"ש, שמספקות טווח רשמי משולב של 410 עד 525 ק"מ. בסביבת הנהג תמצאו את אותו צג 15.6 אינץ' ענק שאפשר למקם חשמלית במצב אופקי או אנכי המוכר האטו 3.

תאריך משוער להגעה לארץ: מחצית שנייה

מחיר משוער: מ-200-210 אלף שקל

ג'ילי גיאומטרי C מתיחת פנים. ג'ילי,
גיאומטרי C המעודכנת. הטווח יתארך עוד יותר/ג'ילי

ג'ילי גיאומטרי C: מתיחת פנים

אחרי ש-BYD אטו 3 עקפה אותה כמכונית החשמלית הנמכרת ביותר, גיאומטרי C זקוק לריענון כדי כדי להיאבק בחזרה. הדגם המחודש כבר הוצג בסין, כשעיקר השינויים הם קוסמטיים, אם כי סביבת הנהג שודרגה משמעותית, כולל מסך מולטימדיה מרכזי שגדל ל-14.6 אינץ' ומערכת הפעלה של וואוי.

אין שינוי בסוללות שנותרו עם 53 קוט"ש ו-70 קוט"ש, אבל שיפורים במנוע החשמלי ובמערכת ניהול האנרגיה אמורים להאריך מעט את טווח הנסיעה, שכבר היום מהווה יתרון משמעותי של הג'ילי על פני BYD. אבל שאלת הבטיחות היא עדיין נעלם מדאיג בלי ציון מבחן ריסוק אירופי.

מתי בארץ: יולי

מחיר משוער: מ-155-150 אלף שקל

ג'נסיס G90. אתר יצרן
ג'נסיס G90, פאר קוריאני, תתרגלו/אתר יצרן

ג'נסיס G90: הישר לגוב האריות

לחדור לקטגוריית היוקרה זה קשה, להצטיין בה קשה אפילו יותר, אבל להכניס מתחרה לצמרת? לקבוצת העילית של מכוניות הפאר כמו מרצדס S קלאס - פה הכוכב הגרמני הראה אגזוזים לכל מי שניסו.

אבל לפעמים לנסות זה מספיק חשוב כדי לשים רגל בדלת ולהפגין נוכחות. ג'נסיס עושה את זה הפעם עם הדור השני של ספינת הדגל שלה. הראשון, לא ממש השאיר שריטה על התדמית של הגרמניות, הפעם הם ישאפו ליותר.

איך? עם עיצוב, גודל, טכנולוגיה וגם מחיר. מהעיצוב תתרשמו בעצמכם. לגבי הגודל מדובר ב-5.27 מטר מפגוש לפגוש ובסיס גלגלים לימוזיני למהדרין של 3.18 מטר (יש גם גרסה ארוכה עם עוד 19 ס"מ). ייתכן שתצטרכו את המקום הזה כדי לשים את התיקים איתכם, כי בתא המטען יש פחות מקום מאשר בפולקסווגן גולף - 340 ליטרים. בטכנולוגיה: מערכת שמע עם 26 רמקולים, פתיחה חשמלית לדלתות, מסכים בגב המושבים, הדום רגליים נשלף ועוד.

על ההנעה: V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר עם שני מגדשי טורבו ותגבור חשמלי קל, מחליף את ה-V8 מהדור היוצא. הוא מספק 415 כ"ס ו-6.3 שניות ל-100.

מתי בישראל: רבעון אחרון

מחיר משוער: 800-900 אלף שקל

דאצ'יה ג'וגר היברידי. קינן כהן
ג'וגר היברידי. 7 מקומות במחיר של קורולה/קינן כהן

דאצ'יה ג'וגר היברידי: תכנית חיסכון

כשמיני ואנים 7 מקומות הפסידו את מקומם בשוק לג'יפוני 7 מקומות, וכשהמחיר של האחרונים רק מתחיל כיום ב-180-200 אלף שקל, רכישת רכב חדש למשפחה גדולה הפכה למבצע כלכלי, מה שמשפיע גם על המחירים של הדגמים האלה בליסינג. יש קצת טנדרוני 7 מקומות, אבל הם יקרים ומתקשים למצוא לקוחות בגלל המיצוב שלהם.

זה ישתנה בקרוב, כאשר יתחיל השיווק של דאצ'יה ג'וגר ההיברידי, שיציע שילוב מצוין של 7 מקומות ישיבה, צריכת דלק אמיתית של כ-20 ק"מ לליטר, תיבה אוטומטית ומחיר שיהיה זול בעשרות אלפי שקלים ממובילי נוסעים אחרים. מנוע 1.6 ליטר ומנוע חשמלי משדרגים מאוד את המיני ואן העממי, שכבר נמכר בארץ בגרסה ידנית זולה עוד יותר. חבל רק שרמת הבטיחות לא שודרגה באותה הזדמנות.

מתי בארץ: יולי

מחיר משוער: 150 אלף שקל

שוקלים לרכוש ג'וגר?
אנחנו כבר נהגנו בדגם ההיברידי
וגם בדגם הידני העוד יותר זול

דאצ'יה ביגסטר קונספט. דאצ'יה, מערכת וואלה
דאצ'יה דאסטר דור שלישי: יתבסס על רכב התצוגה ביגסטר/מערכת וואלה, דאצ'יה

דאצ'יה דאסטר: תחזיקו אצבעות ל-4x4 אוטומטי

אחרי הדאסטר דור ראשון שהגיע אלינו ב-2015, והדור השני שנחת ב-2017, יגיע אלינו בשנה הבאה הדור השלישי של הג'יפון הרומני המוזל.

הדאסטר החדש יתבסס על קווי העיצוב הרבועיים של רכב התצוגה ביגסטר, וישמור על הקונספט של קרוסאובר גדול וזול משמעותית מהמתחרים.

היצע המנועים יכלול טורבו-בנזין 1,000 סמ"ק, טורבו בנזין 1,200 סמ"ק היברידי קל, ואת היחידה ההיברידית של רנו שכבר מוצעת בג'וגר, 1,600 סמ"ק והספק משולב של 140 כ"ס.

דאצ'יה תמשיך להציע גרסת 4x4 עם מרווח גחון גבוה, זוויות גישה ונטישה טובות ומהלך מתלה נדיב יחסית שישמרו על הדאסטר כאחד מרכבי השטח העממיים המוצלחים ביותר. והפעם, בניגוד לעבר, מדווחים מקורות צרפתיים על אופציה לגרסת 4x4 אוטומטית, סביב מנוע ה-1,200 סמ"ק, אם כי יתכן שבגרסה שצורכת גז טבעי. גם ההיברידי יהיה אוטומטי.

מתי בארץ: בסביבות אמצע 2024. שנה אחר כך תגיע גם גרסת 7 מקומות מוארכת.

מחיר משוער: צפויה התייקרות מתונה לעומת המחירים הנוכחיים. ההיברידי אמור לעלות כמו גרסת הדיזל כיום.

הונדה פיילוט. הונדה,
פיילוט. סנונית ראשונה מזה שנים לדגמי הונדה האמריקאים/הונדה

הונדה פיילוט: המראה מחודשת

כבר כמה שנים שהונדה, אחד המותגים האהובים בארץ, נמצא בנסיגה בגלל הקשיים של היצרן באירופה. כעת מאפשר סוף סוף הונדה ליבואן המקומי להתחיל למכור את אחד מדגמי הונדה ארה"ב. לא מהזולים שבהם, אבל פוטנציאל גדול להמשך.

הדור הרביעי של הפיילוט הפך קשוח יותר למראה ושומר על יכולות שטח בסיסיות, כולל גרסת שטח יעודית, מוגבהת וממוגנת. עם אורך של 5.08 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר מדובר ב-SUV אמריקאי קלאסי, שיכול להסיע עד 8 נוסעים, תלוי בגרסה.

גם יחידת ההנעה אמריקאית מאוד: מנוע 3.5 ליטר V6 אטמוספרי חדש בהספק של 285 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים, והנעה כפולה.

מתי בארץ: רבעון שלישי

מחיר משוער: מ-350 אלף שקל

הונדה ZR-V. אתר יצרן
הונדה ZR-V. לא חשמלי, לא פלאג אין - היברידי/אתר יצרן

הונדה ZR-V: למלא את החלל

אלא אם כן היא מכינה לנו הפתעה ממש גדולה, לא ברור כל כך מה סדר היום של הונדה בכל הקשור להנעה חשמלית. ובינתיים היא פשוט ממשיכה לשבץ מכוניות היברידיות לאורך ההיצע שלה, מהג'אז ומעלה.

הדגם הזה, ה-ZR-V נועד להידחק בין ה-HR-V הקטן לבין ה-CR-V הבינוני כאשר הפלטפורמה היא של הסיוויק. העיצוב החיצוני מתרחק מהקווים החדים של הונדה למראה עגלגל יותר. ולמרות שהוא נכנס בתווך בין הדגמים הוא נוטה יותר לכיוון האח הגדול עם 4.57 מטר לאורך ו-2.66 מטר בבסיס הגלגלים.

כמו הסיווק גם פה יש מנוע 2.0 ליטר במערכת היברידית די ייחודית להונדה - מנוע הבנזין לא מניע את הגלגלים אלא משמש כגנרטור למנוע החשמלי ומשתלב רק בתאוצות חזקות או בשיוט, שם הוא מניע את המכונית.

מתי בישראל: רבעון ראשון 2024

מחיר משוער: 240 אלף שקל

וולוו EX30. אתר יצרן
וולוו EX30. קרוסאובר יוקרתי במחיר מפתיע/אתר יצרן

וולוו EX30: חשמלי במחיר שלא הכרתם

אחד הדגמים המעניינים שיגיעו השנה לארץ נחשף לראשונה השבוע. וולוו EX30 מתבסס על פלטפורמה חשמלית חדשה שמימנה בעלת הבית הסינית ג'ילי, שמשמשת כבר את סמארט 01 ואת זיקר X.

הוולוו קצר מהן, עם אורך של 4.2 מטר, ויוצע עם שתי סוללות לבחירה, הנעה קדמית וכפולה. עם הסוללה הגדולה והנעה אחורית הוא יגיע לטווח של 480 ק"מ, וגם ההנעה הכפולה יזנק מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות בלבד, מה שיהפוך אותו לוולוו המהירה ביותר מעולם.

המטרה היא לפנות לקהל צעיר יותר, להתחרות במיני של ב-מ-וו מצד אחד, אבל גם ביונדאי איוניק 5 מצד שני. כשמחירו של XC40 חשמלי בישראל מתחיל ב-280 אלף שקל, ה-EX30 צפוי להיות זול בעשרות אלפי שקלים.

מתי בארץ: סוף השנה

מחיר משוער: מ-225 אלף שקל

וויה דרימר. וויה,
דרימר. מוביל נוסעים מהסוג שלא נמכר כאן עד היום/וויה

וויה דרימר: מוביל נוסעים יוקרתי

במזרח מיני ואנים אינן רק רכבים למשפחות גדולות, אלא אמצעי לשנע יחד אנשי עסקים, ברווחה ובאבזור הראויים. למרות שכבר כבר ראינו בארץ גרסאות מאובזרות למסחריות קיימות, וויה דרימה יהיה מוביל הנוסעים היוקרתי הראשון שינחת בארץ, היקר ביותר ובעל ה'גריל' הגדול ביותר, כחלק מהשקת חטיבת היוקרה של דונגפנג הסינית בידי מטרו מוטור.

הבסיס הוא הפלטפורמה של הקרוסאובר פרי, כאשר למיני ואן סוללה מעט יותר גדולה, בקיבולת 107.8 קוט"ש. שבעה המקומות מרווחים מאוד, ולפחות בחו"ל מגיעים עם מושבי מסאז' חשמליים גם לנוסעים. ההנעה היא כפולה והביצועים מצוינים יחסית לקוביה כזו גדולה: 5.3 מטר אורך, 1.98 מטר רוחב ו-1.82 מטר גובה. לבסיס הגלגלים אורך של 3.11 מטר.

עם 436 כ"ס והנעה כפולה הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, ומשיג טווח משולב של כ-450 ק"מ.

מתי בארץ: ספטמבר

מחיר משוער: 400-450 אלף שקל

טסלה מודל 3 היילנד: מתיחת פנים משמעותית ראשונה

כבר בשנה שעברה נעקפה מודל 3 במכירות בידי מודל Y היקרה יותר. אבל מול שפע דגמי הסדאן החשמליים החדשים מסין נערכת טסלה עם מתיחת פנים משמעותית ראשונה לסדאן שלה, לראשונה מאז הושקה בעולם ב-2017.

כמו שלפני 60 שנה היה מתרגש שוק הרכב מכל שינוי בפולקסווגן חיפושית בשל מעמדה, כעת זה קורה עם מודל 3. הפרויקט קיבל את שם הקוד הפנימי היילנד. צילומי ריגול חשפו כי ה-3 תקבל את החזית של הרודסטר החדשה, עם פנסים חדשים, ופגושים מעודכנים.

ה-3 תקבל גם עדכונים בסביבת הנהג, ולפי ההערכות יתווסף מסך תצוגה נפרד מול עיני הנהג, שחסר היום. לא ברור האם טסלה תטפל גם בבעיית היעדר וילון מתחת לגג הזכוכית.

בשורה משמעותית עשויה להיות מוכרזת בסעיף המחיר, אם טסלה תיישם ב-3 המעודכנת את התליך הייצור המשופר שכבר משמש את מודל Y, עם שימוש נרחב יותר של חלקים מוכנים מהרכב שמחוברים ביחד בפס הייצור, ולא שלד שחלק אחרי חלק מורכב אליו. התהליך החדש אמור להיות מהיר וזול יותר, וטסלה כבר הראתה בעבר שאין לה בעיה לעשות את הלא מקובל בתעשייה, להוזיל משמעותית מחירי דגמים קיימים, תוך פגיעה בערכן של מכוניות שכבר נמכרו.

מתי בארץ: לפי הערכות ראשוניות, ברבעון הרביעי.

מחיר משוער: ההערכה שהמחיר יוזל, עוד לא ברור בכמה. אם המכוניות יגיעו רק ב-2024, הן כבר יחויבו במס הקנייה המעודכן של 35% במקום 20%, מה שאולי יבטל את ההוזלה, אבל יהפוך את ה-3 לאטרקטיבית יותר בזמן שחשמליות אחרות מתייקרות.

יונדאי i20N. אתר יצרן
חשק ויונדאי? מסתבר שאפשר לחבר בין השניים - יונדאי i20N/אתר יצרן

יונדאי i20N ו-i30N: ימחקו לאירופיות את החיוך?

אנחנו רגילים לראות אותן בתור מכוניות עממיות-גנריות, אבל ליונדאי כיצרנית יש חטיבת N הספורטיבית עם גרסאות מלהיבות לדגמים שלה. במקרה של ה-i20N מלבד חיזוקים למרכב ומערך שלם של בולמים, בלמים, הגה בעל יחס ישיר יותר, מוט מייצב וקפיצים קשיחים יותר, תציע מכונית הסופר מיני מנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 204 כ"ס, הנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה ותיבת הילוכים ידנית בלבד. את התאוצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-6.2 שניות.

אצל האחות הגדולה, ה-i30N יש כבר מנוע גיבור יותר, 2.0 ליטרים מוגדש עם 280 כ"ס. כמו בדור הקודם היא תגיע עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, מערך חיזוקים, קפיצים ובולמים ספורטיביים, בלמים מוגדלים ושאר עזרים דינאמיים. בניגוד לסיבוב הקודם שלה, היא תקבל הפעם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד והזינוק ל-100 יבוצע ב-5.4 שניות.

מתי בארץ: יולי
מחיר: i20N כ-170 אלף שקל (משוער), i30N טרם נקבע

יונדאי קונה החדש, בנזין ב-2023, חשמל ב-2024

יונדאי קונה חדשה EV. יונדאי,
יונדאי קונה חדשה EV/יונדאי

יונדאי קונה: חישמול זוחל

הדור השני של יונדאי קונה עושה כמו הדור הראשון, רק שונה לגמרי. עושה כמו הדור הראשון בהצגת מראה חיצוני קיצוני ושונה מכל מה שמסביבו, אבל עושה את זה אחרת עם שפת העיצוב החדשה של המותג.

הוא כבר לא יהיה קרוסאובר קטן, אלא כזה שכבר מקביל לקיה נירו (עימו הוא חולק פלטפורמה ועוד) ומסתופף תחת כלים כמו ניסאן קשקאי, טויוטה קורולה קרוס ואחרים. עם 4.35 מטרים מקצה לקצה ובסיס גלגלים של 2.66 מטר. כל הצמיחה הזו הזינה גם תא מטען בנפח 466 ליטר שהם 134 ליטרים יותר מאשר בעבר.

כמו הדור היוצא, יהיו לו שלוש גרסאות הנעה; בנזין, היברידי וחשמל מלא. הבנזין - 1.6 ליטר טורבו עם 198 כ"ס. ההיברידי 1.6 ליטר עם 141 כ"ס. הגרסה החשמלית תגיע בשתי רמות - הכניסה עם 155 כ"ס, סוללת 48.4 קוט"ש וטווח של 342 ק"מ. הבכירה עם 217 כ"ס, סוללת 65.4 קוט"ש וטווח של 490 ק"מ.

מתי בישראל: בנזין - רבעון אחרון, היברידי - רבעון ראשון 2024, חשמל - רבעון שני 2024
מחיר משוער: מכ-140 אלף שקל לבנזין, מכ-155 אלף שקל להיברידי, מ-165 אלף שקל לחשמלי (אחרי עוד העלאת מס)

Lexus представила компактный кроссовер LBX. пресс служба,
לקסוס LBX הצעה מוזלת למותג פרימיום/пресс служба

לקסוס LBX: בפחות מ-200 אלף שקל?

יצרנית היוקרה היפנית ממשיכה לשאול דגמי טויוטה כבסיס למכוניות שלה, והפעם היא עושה את זה עם היאריס קרוס שהופכת ללקסוס LBX. אמנם אחרי עבודת מתיחה וניפוח, אבל הרעיון בבסיס הוא זה שהיא מיישמת עם טויוטה C-HR ולקסוס UX או ראב 4 ולקסוס NX.

ההבטחה היא להשקעה בחומרי בידוד וכן שינויים שאמורים לייצר ל-LBX מאפיינים דינאמיים יותר. החל בישיבה נמוכה יותר וכלה בכיול מתלים שונה.

ה-LBX מקבל את היחידה ההיברידית המעודכנת הקטנה של היצרן, שהוצגה לאחרונה גם ביאריס. 1,500 סמ"ק בנזין-חשמל, 3 צילינדרים, ששודרג מ-116 כ"ס ל-136 כ"ס. השיפור בנתון התאוצה לעומת היאריס קרוס מרשים למדי עם קיזוז של 2 שניות ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות. בלקסוס לא מדברים כרגע על גרסה חשמלית לדגם.

מתי בישראל: רבעון ראשון 2024

מחיר משוער: מכ-200 אלף שקל

לקסוס LM. אתר יצרן
לקסוס LM מוביל נוסעים מהודר, איזה רוקסטאר ייצא ממנו?/אתר יצרן

לקסוס LM: לאיש החשוב מאוד

רק אל תקראו לו מיניוואן. בעוד באירופה אנשים חשובים מאוד נוסעים במכוניות סדאן ובארצות הברית העדיפות היא לשלל SUV מסבארבן ועד אסקלייד ומקבילהם בפורד-לינקולן - במזרח - להגיע במיניוואן אולטרה יוקרתי - זה כרטיס הביקור. ולקסוס שסיפקה את המוצר הזה עד כה לשווקים האסיאתיים מוציאה אותו גם למערב.

עם 5.13 מטרים מקצה לקצה ו-3 מטרים בבסיס הגלגלים מקום לא חסר בפנים ובמקום הזה ניתן לבחור בין תצורות עם ארבעה מושבים אחוריים שיוצרים לאונג' הסבה ענק, שישה או שבעה מושבים, בהתאם לרמת הנינוחות שירצו הנוסעים לקבל. ואם צריך להעביר פרזנטציה תוך כדי, הם יוכלו לצפות בה על גבי מסך 48 אינץ'.

לדגם שתי גרסאות הנעה, שתיהן היברידיות. בראשונה מנוע 2.5 ליטרים עם 248 כ"ס ולמי שצריך ממש למהר בין פגישות יש את מנוע ה-2.4 ליטרים טורבו עם 367 כ"ס.

מתי בישראל: אוגוסט-ספטמבר

מחיר: טרם נקבע

MG מחדשת את קו הדגמים. אתר יצרן
אחרי עיכובים ושינויים, הפעם זה קורה, המארוול R בישראל/אתר יצרן

MG מארוול: עולים ליגה

בראשית היה זה שם מפואר מתעשיית הרכב הבריטית שהודבק למוצרים סיניים רחוקים מלהרשים (550, 350) ואז הגיע ה-ZS ששיפר מעט את המצב, הגרסה החשמלית שלו הייתה החשמלית הראשונה שנמכרה פה במספרים משמעותיים ואז הצטרפו אליו גם ה-EHS וה-MG4. אבל המארוול הוא סיפור אחר. שנתיים אחרי שהוצג, מגיע הקרוסאובר שאמור להיות המתקדם ביותר במוצרי החברה האם SAIC לישראל.

עם 4.67 מטר מקצה לקצה ובסיס גלגלים של 2.80 מטר הוא אמור להציע מרווח טוב, רק נתון תא המטען צנוע מאוד - 357 ליטר. אם תלכו על גרסת ההנעה האחורית תקבלו תא נוסף של 150 ליטרים בחזית. בתא הנוסעים זה בעיקר מסך 19.4 אינץ' ענק שמושך את רוב תשומת הלב.

על ההנעה שני מנועים אחוריים בהספק 180 כ"ס בגרסת הבסיס ומנוע שלישי קדמי מצטרף בגרסה הבכירה ל-288 כ"ס. הביצועים: 7.9 שניות ל-100 בהנעה האחורית ו-4.9 בכפולה. עם מהירות מירבית של 200 קמ"ש בשניהם. טווחים: סוללת 70 קוט"ש נושאת את הגרסאות ל-370 ק"מ בבסיס, 402 בזו עם שני המנועים.

מתי בארץ: יוני

מחיר משוער: 200-220 אלף שקל

מאזדה CX60. מאזדה,
CX60. הדימיון ל-CX5 מטעה, הדגם החדש גדול ומפואר משמעותית/מאזדה

מאזדה CX-60/CX-90: מתחילים להתחשמל

הדגם הראשון שחשפה מאזדה כחלק מהמיצוב החדש שלה כיצרנית יוקרה צעירה משתמש בפלטפורמת הנעה אחורית חדשה, עם הנעה אחורית או כפולה, תיבה רובוטית כפולת מצמדים, ובעיקר לראשונה אצל היצרנית מהירושמה, גם גרסת פלאג אין.

עם מנוע בנזין 2.5 ליטר ומנוע חשמלי ההספק המשולב של הגרסה ההיברידית הנטענת עומד על 327 כ"ס, והטווח החשמלי על 63 ק"מ הודות לסוללת 17.8 קוט"ש. הממדים גדולים משמעותית משל CX-5, ודומים לאלה של המתחרים החדשים, וולוו XC60 וב.מ.וו X3. יש גם גרסת 3.3 ליטר, 340 כ"ס. גם תא הנוסעים שודרג מאוד, כאשר בניגוד ליצרנים אחרים מאזדה לא מוותרת על מתגי שליטה פיזיים לטובת תפעול המערכות.

במקביל יגיע עם CX-90, גרסה מוגדלת עם 7 מושבים ואותן יחידות הנעה. הממדים נדיבים מספיק כדי להתחרות מול יונדאי פאלסייד, הביצועים דומים מאוד לאלה של האח הקצר.

מתי בארץ: יולי

מחיר משוער: מכ-300 אלף שקל ל-CX-60, מ-350 אלף שקל ל-CX-90

מאזדה 2 מתיחת פנים. אתר יצרן
מאזדה 2 מתוחת הפנים. להיט מכירות גם בגילה המופלג/אתר יצרן

נמתחות: מאזדה 2, 3, CX-3 ו-CX30

בין הדגמים החדשים לגמרי שמגיעים לישראל יהיו גם כמה מתיחות פנים לדגמים קיימים, ולמרות שהכתבה הזו עוסקת בעיקר במכוניות החדשות, במקרה אחד קשה להתעלם ממתיחת פנים, זו של מאזדה 2.

מכונית הסופר מיני היפנית חוגגת כבר עוד מעט עשור ובחלק משווקי העולם כבר הוחלפה בדגם חדש המבוסס על טויוטה יאריס. אבל אצלנו ממשיך הדגם הוותיק למשוך בעול, ולא רק למשוך אלא למשוך בהצלחה מרובה עם דומיננטיות בטבלאות המסירות כאשר היא משאירה מאחור מתחרות צעירות ממנה כמו יונדאי i20 וטויוטה יאריס. מתיחת הפנים הינה קוסמטית בלבד, כמה נגיעות בעיצוב החיצוני, הגדלה של מסך המולטימדיה ל-8 אינץ' (7 בעבר).

מתי בישראל: רבעון אחרון 2024

מחיר משוער: 115 אלף שקלים

מלבד המאזדה 2 יעברו במאזדה גם ה-3, ה-CX-3 וה-CX-30 מתיחת פנים קוסמטית ויגיעו לישראל. במקרה של ה-3 וה-CX-3 זה יקרה ברבעון האחרון של השנה, ה-CX-30 תגיע לפה ברבעון הראשון של 2024.

מרצדס EQE SUV. אתר יצרן
מרצדס EQE SUV בדרך לדגם בכל קטגוריה/אתר יצרן

מרצדס EQE SUV: ההסתערות נמשכת

מאז הוצג תת המותג החשמלי של מרצדס - EQ הוא מנפק בדיוק גרמני של שעון שוויצרי דגם לכל קטגוריה, זו מבחינת מרצדס הדרך לרצף את כל ההיצע שלהם בחלופות חשמל למקבילות הבנזין לפחות עד שאלו האחרונות יפסיקו להימכר. במקרה של ה-EQE SUV מדובר במקבילת ה-GLE.

הוא יושב על פלטפורמת ה-EVA הייעודית לחשמל ממרצדס והמימדים שלו הם 4.86 מטר לאורך ובסיס גלגלים של 3.03 מטר - כלומר, מדובר בבחור לא קטן חיצונית או פנימית. בתא המטען 520 ליטר.

בהנעה הוא חולק את יחידות הכוח של ה-EQE. כלומר מתחיל מהנעה אחורית עם 292 כ"ס, ממשיך להנעה כפולה באותו הספק ועולה להנעה כפולה בהספק 408 כ"ס בגרסה הבכירה. הסוללות אצל כולן זהות - 90.6 קוט"ש ובהתאם לגרסה משתנה גם הטווח - מ-490 לחזקה ל-590 לבעלת המנוע היחיד.

מתי בישראל: רבעון אחרון

מחיר משוער: החל מ-600 אלף שקל

ניסאן אריה. ששי כהן,
ניסאן אריה, אחרי הרבה מאוד עיכובים היא בדרך/ששי כהן

ניסאן אריה: ניסיון שני בחשמל

אחרי שהייתה חלוצה בעולם החשמל עם הליף, ניסאן עשתה אחורה פנה לכמה שנים טובות וחזרה רק ב-2020 עם הצגת האריה, לא החיה, אלא ARIYA. שלא כמו הליף, זו לא קומפקטית קטנה, אלא קרוסאובר גדול.

מבחינת מימדים, עם 4.6 מטר הוא ארוך ב-20 ס"מ מקשקאי. בתלות ביחידת ההנעה ומארז הסוללות נפח תא המטען נע בין 408 ל-468 ליטרים.

גרסאות הבסיס בהספקים שנעים בין 178 או 242 כ"ס ולהם סוללות 63 או 87 קוט"ש (בהתאמה) יהיו בעלות הנעה קדמית. הביצועים הם 7.5 שניות ל-100 קמ"ש בגרסה החזקה ו-7.6 שניות בגרסת הכניסה. מעליהן שלוש גרסאות בעלות הנעה כפולה, זאת אומרת מנוע מלפנים ומנוע נוסף מאחור. בגרסאות אלו הבסיס הוא 278 כ"ס עם סוללת 63 קוט"ש, מעליה גרסה עם 306 כ"ס וסוללת 87 קילוואט שעה והגרסה הבכירה עם 394 כ"ס עושה שימוש באותה סוללה. זמני התאוצה בגרסאות אלו נע בין 5.1 ל-5.9 שניות. טווחי הנסיעה המוצהרים הם כ-400 ק"מ לסוללות ה-63 וכ-530 ק"מ בסוללות הגדולות.

מתי בישראל: רבעון אחרון 2024

מחיר משוער: 230 אלף שקל

פולסטאר 3. אתר יצרן
פולסטאר 3, הפעם מכוונים ממש גבוה/אתר יצרן

פולסטאר 3: עם עזרה מלוטוס

עם הרכב החשמלי השני שלה, הפולסטאר 3 רותמת היצרנית השוודית-סינית זרוע אחרת של בעלת הבית ג'ילי - לוטוס, כדי לבנות קרוסאובר שהפעם מכוון גבוה מאוד, כולל שמות כמו אודי e tron ואחרים.

הוא משתמש בפלטפורמת ה-SEA1, שעליה יושבים גם וולוו XE90 ולוטוס אלטרה כמו גם זיקר 001.
בניגוד לפולסטאר 2, כאן לקחה היצרנית כיוון אחר מאוד, כך שהדימיון ההוא לדגמי וולוו כבר אינו קיים. הוא באורך של 4.9 מטר כלומר רכב לא קטן בכלל ובסיס הגלגלים שלו 2.99 מטר, כלומר שניתן גם לצפות למרווח יוצא מן הכלל בפנים.

עם הצגתו הוא עושה שימוש בגרסת הנעה אחת. שני מנועים בהספק משולב של 489 כ"ס. אלו מספקים לו תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות. גרסת הביצועים של ההנעה הזו מעלה את ההספק ל-517 כ"ס ומורידה את זמן התאוצה ל-4.7 שניות.

אבל מי שמרשימה פה היא הסוללה - 111 קוט"ש שעל פי הצהרת היצרנית יסיעו אותו ל-610 ק"מ בגרסה החלשה ול-560 ק"מ בגרסה השרירית.

מתי בישראל: רבעון ראשון 2024

מחיר: משוער: 350 אלף שקל

פולקסווגן ID.5. פולקסווגן,
ID.5. משלמים לא רק על העיצוב, אלא גם על תוספת הטווח שהוא מעניק לעומת ה-ID.4/פולקסווגן

פולקסווגן ID.5: חשמלית קופה

פולקסווגן חשפה בחודש שכעבר קונספט לחשמלית עממית, גודל של פולו, מרווח של גולף, ומחיר של 25 אלף יורו, שווה ערך לכ-120 אלף שקל. הבעיה שהייצור מתוכנן להתחיל רק ב-2025.
בינתיים נקבל ברבעון האחרון את ה-ID.5, גרסת הקופה של ID.4. לא מדובר רק בעניין עיצובי: כמו במקרה של אודי Q4 איטרון וסקודה אניאק התאומות, גם ה-ID.5 נהנית מתוספת טווח של כ-20 ק"מ בזכות אווירודינמיקה עדיפה, כך שהיא אמורה לנסוע במשולב יותר מ-520 ק"מ עם סוללת ה-82 קוט"ש (77 קוט"ש בפועל) שתשווק כאן.

מתי בארץ: רבעון אחרון

מחיר משוער: מ-250 אלף שקל

פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
פולקסווגן ID.BUZZ. אחרי שנים של דגמי קונספט הרטרו באס סוף סוף מגיע לייצור/אתר יצרן

פולקסווגן ID.BUZZ: תתכוננו להתרגש ולשלם

כבר יותר מ-25 משתעשת פולקסווגן בייצור גרסת רטרו לוואן המיתולוגי שלה משנות ה-50-60, כמו שחידשה את החיפושית. הצורך לגרום לנו לחבב את החשמליות החדשות הביא סוף סוף את הרעיון אל פס הייצור.

ID.BUZZ יגיע לעולם ואלינו בשתי גרסאות מרכב, קצרה עם חמישה מושבים (4.71 מטר אורך) וארוכה עם שבעה (4.96). לראשונה יש סוללת 77 קוט"ש, 204 כ"ס ומהירות מירבית מוגבלת ל-145 קמ"ש. לשנייה 86 קוט"ש, 286 כ"ס ו-160 קמ"ש.

בארוכה שהייתה השנייה שנחשפה תוקנו חלק מהבאגים של הבאז הקצר, כמו היעדר פתחי מיזוג מאחור, ומסך מולטימדיה איטי. שתיהן כבר לא יהיו סוג של מיני ואן עממי כמו שהיה הפולקסווגן טרנספורטר בארץ בעבר, אלא מוביל נוסעים יוקרתי ומסובב ראשים.

מתי בארץ: גרסת 5 המושבים ברבעון האחרון של 2023, גרסת ה-7 מושבים ברבעון ראשון 2024

מחיר משוער: מ-350 אלף שקל לקצר, 400+ אלף שקל לארוך

ומה הוא שווה באמת?
אנחנו כבר נהגנו ב-ID.BUZZ

פיג'ו 408. אתר יצרן
פיג'ו 408. קודם כל עיצוב/אתר יצרן

פיג'ו 408: הדוגמן שבחבורה

אחרי שנים של היעדרות משווקי המערב חוזרת סדרת ה-400 לפיג'ו עם ה-408. מה היא עושה ולמה?

כיום משמשת ה-508 כספינת דגל עבור פיג'ו ואילו ה-3008, הקרוסאובר המוצלח והמצליח שלה אחראי להצלחה הקופתית יותר. ה-408 אמורה לשלב בין שניהם. עם אורך של 4.69 מטר ובסיס גלגלים של 2.79 מטר היא נמצאת בגודל שבין 3008 ל-508. כלומר, גדולה יותר מהראשון ודי קרובה במספרים שלה למשפחתית הגדולה.

כרגע מוצעות יחידות ההנעה המוכרות, עם מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר ותגבור חשמלי. רמות ההספק הן 180 או 225 כ"ס כאשר סוללת 12.4 קוט"ש אמורה לשאת אותו לאורך 60 ק"מ ראשונים ללא הפעלת המנוע.

מתי בישראל: רבעון אחרון

מחיר משוער: כ-250 אלף שקל

פיג'ו 3008 חדש 2024 סביבת נהג. פיג'ו,
פיג'ו 3008 החדש. מצד אחד תפעול ממסך ה-21 אינץ', מצד שני 10 כפתורים לכוונון והתאמה אישיים/פיג'ו

פיג'ו 3008: גם היברידי, גם חשמלי

הדור הראשון של ה-3008 לא היה הצלחה, לא בעיצוב ולא באמינות. הדור השני מ-2016 סימן מהפך שהעלה את פיג'ו על דרך המלך, בזכות עיצוב מוצלח, סביבת נהג מתקדמת והתנהגות כביש טובה.

פיג'ו כבר החלה בחשיפה האיטית לדור השלישי, שייצא לגמרי לאור בהמשך השנה. הוא יהיה גדול יותר, עם עיצוב שיושפע מה-408, יקבל סביבת נהג יוקרתית יותר עם צג 21 אינץ' וסביר להניח שתג מחיר בהתאם.

יחידת הכוח העיקרית תהיה 1,200 סמ"ק טורבו משולבת במנוע חשמלי ותיבה רובוטית כפולת מצמדים, עם 136 כ"ס והבטחה לשיפור של 15% בצריכת הדלק. לראשונה תהתה גם גרסה חשמלית מלאה, למעשה שלוש, כשהיקרה ביותר עם הסוללה הגדולה ביותר תציע טווח רשמי מרשים של 700 ק"מ. בהמשך יושק גם דור חדש ל-5008 שבעה מקומות, שיתבסס כרגיל על ה-3008.

מתי בארץ: כנראה שרק ב-2024

מחיר משוער: מ-180 אלף שקל

צ'רי FX חשמלי. צ'רי,
צ'רי FX. נבנה כפלטפורמה דואלית, עכשיו החשמל/צ'רי

צ'רי FX: זמן החשמל

הקרוסאובר הקומפקטי של היצרנית הסינית צ'רי אמנם לא זכה לאימפקט שעשה אחיו הגדול הטיגו 8 פרו בעל 7 המושבים. אבל זה עשוי להשתנות כאשר תגיע הגרסה החשמלית שלו. כאשר היא עושה שימוש באותו בסיס שנבנה מראש ככזה היכול לשאת הנעה חשמלית במקביל.

המראה הכללי זהה לבנזין, עם שינויים קלים בחזית. בתא הנוסעים יש כמה שינויים שנגזרים מהאפשרות לוותר על ידית ההילוכים ולפנות מקום לתאי אחסון.

את ה-FX שנותר עם הנעה קדמית יניע מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס. הוא מצויד בסוללת 66 קוט"ש ועל פי הצהרת היצרנית יגיע לטווח של כ-450 ק"מ.

מתי בישראל: רבעון אחרון

מחיר משוער: 160 אלף שקל

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully