וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדלק בשיא? קבלו חמש חשמליות משומשות זולות

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 17:10

מתחילת השנה זינק מחיר הבנזין כמעט בשקל לליטר, בזמן שחשמליות מיד שנייה כבר מזמן לא נמכרות מעל למחירון. כמה אפשרויות בנות שנתיים-שלוש בפחות מ-120 אלף שקל

וידאו השוואתי BYD דולפין מול MG4/קינן כהן, אודי עציון

לפני שנתיים הן עוד היו פלא בשוק הרכב: התעשייה התקשתה לספק את הביקושים בשיאו של משבר השבבים, ומכוניות חשמליות נמכרו ביד השנייה לפעמים יותר ממה שעלו כחדשות. ביחד עם העלאות המחיר התכופות של היבואנים, משומשות הפכו לרגע מרכוש שמאבד ערך, להשקעה.

החלק הזה מאחורינו. כיום חשמליות מאבדות ערך כמו כל מכונית יד שנייה אחרת, פחות ממכוניות בנזין, אבל יותר מהיברידיות שעדיין נתפסות בידי רבים כהימור בטוח יותר. מצד אחד מחושמלות וחסכוניות, מצד שני ללא חרדת טווח והצורך לייצר עמדת טעינה בבית, או לפחות בעבודה.

ככל שהחשמליות מתבגרות, ומתקרבות לרף האחריות שקבעו היצרנים לסוללה היקרה, בדרך כלל 8 שנים או 100 אלף ק"מ, רוכשי המשומשות מחפשים לעצמם עוד הורדה במחיר. זאת למרות שסביר שהיבואנים והיצרנים יציעו באותה עת תוכניות הארכת אחריות בתשלום, כפי שהם עושים עם ההיברידיות, והניסיון מהעולם מראה שסוללות לא מתות בבת אחת, אלא זקוקות להחלפת תאים או רכיבים אחרים, בעלות נמוכה בהרבה מהחלפת סוללה שלמה.

מה שכן נשאר הם עלויות החשמל הנמוכות לעומת עלויות הבנזין, כל עוד אתם טוענים בעיקר בטעינה ביתית או איטית, עלויות הטיפולים הנמוכות יותר והידיעה שגם אם יותר מדי חשמל בארץ מיוצר מקורות מזהמים כמו פחם וגז טבעי, הזיהום הכולל של החשמליות עדיין נמוך יותר משל רכבים עם מנועי שריפה פנימית. מי שנוסע כ-20 אלף ק"מ בשנה יכול לחסוך בקלות כ-1,000 שקל בחודש.

המדינה אמנם מתכננת להטיל מס נסועה על חשמליות החל מ-2026, אבל הוא לא יבטל ורק יקטין את החיסכון שבמעבר לרכב חשמלי. וכמו שהעניינים נראים בכלל לא ברור שבצורה שבה מתנהלות הממשלה והקואליציה הן בכלל יצליחו להעביר את התקנות הדרושות: השבוע הן לא הצליחו לאשר בוועדת הכספים אפילו את ביטול ההנחה באגרת הרישוי לחשמליות, שתידחה כנראה לאחר פגרת הפסח, לפחות.

לא נשלח אתכם לשאריות הרנו פלואנס ZE מימי בטר פלייס, או הדור הראשון וקצר הטווח של MG ZS EV. ה-BYD אטו 3, החשמלית הנמכרת בארץ או MG4 המוצלחת עוד לא שם, אבל בשוק המשומשות כבר יש היצע נאה של חשמליות מודרניות שמוצעות למכירה ב-100-120 אלף שקל.

ג'ילי גיאומטרי C. קינן כהן
כמעט 400 ק"מ אמיתיים, אבל ללא ציון במבחן הריסוק האירופי/קינן כהן

ג'ילי גיאומטרי C: שני יתרונות חשובים

הקרוסאובר הסיני הזה היה הראשון שעלה בארץ כמו דגמי בנזין מקבילים, כשהגיע אלינו ב-2021. הוא מוצע בשתי רמות גימור, כשגם הבסיסית בהחלט נדיבה, עם שני גדלי סוללה, 53 קילוואט (350 ק"מ טווח משולב רשמי) או 70 קילוואט (460 ק"מ רשמיים). לשניהם מנוע בהספק של 204 כ"ס, הנעה קדמית ותאוצה זריזה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות. המכוניות נמכרו במקור עם האחריות המקובלת, אבל במעמד הרכישה אפשר היה לרכוש הארכה ל-200 אלף ק"מ. חפשו את המכוניות האלה.

והיתרונות החשובים? בדגם עם הסוללה הגדולה הגיאומטרי C היא אחת החשמליות הזולות ביותר שמשיגה טווח של 400 ק"מ גם בחיים האמיתיים. בנוסף היא אחת החשמליות הבודדות שמגיעות עם צמיג רזרבי ולא רק עם ערכת ניפוח תקר, שעלולה להשאיר אתכם בהמתנה לגרר.

אהבנו: זריזה, מאובזרת, התנהגות כביש טובה, זולה ונפוצה
לא אהבנו: נוחות בעיר, מושב אחורי צר לשלושה, טעינה מהירה איטית יחסית (רק בקצב של עד 75 קילוואט) ולא נבחנה במבחן הריסוק האירופי (בסיני המקביל קיבלה 5 מ-5 כוכבים).
מחיר: אפשר למצוא היום גם את ה-460 פרו בפחות מ-120 אלף שקל, עם כ-45 אלף ק"מ ברזומה.
מבחן דרכים מלא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
השוואתי: יונדאי קונה EV מול MG ZS EV. קינן כהן
השוואתי: יונדאי קונה EV מול MG ZS EV/קינן כהן

יונדאי קונה EV: היחידה שמבטיחה ומקיימת

הגרסה החשמלית של הקרוסאובר ששוק כאן גם עם מנועי בנזין ויחידה היברידית מציעה דיל מעניין. היא אחת החשמליות הנפוצות היחידות שאינן סיניות, אך היא יובאה בעיקר בגרסת הסוללה הקטנה בהיצע, עם 39 קילוואט בלבד וטווח רשמי של 305 ק"מ. רק בשנה שעברה שווק משלוח אחד של גרסת 64 ק"א ו-480 ק"מ טווח.

אבל יחידת הנעה יעילה מאוד מביאה לכך שהקונה היא אחת החשמליות הבודדות שבאמת עומדות בהצהרת הטווח של היצרן, ומשיגה בנהיגה ממוצעת כ-300 ק"מ. היא גם מאובזרת ושימושית, ובעלת ביצועים טובים אך לא מוגזמים (9.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש). קצב הטעינה המהירה המירבי טוב לחשמלית זולה, עד 143 קילוואט.

אהבנו: מרווחת יחסית, מאובזרת, 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, ואפשר לסמוך על הערכות הטווח שלה.
לא אהבנו: תא נוסעים פלסטיקי ואפור, והטווח עדיין לא מהארוכים.
מחיר: דגמי 2021-2022 עם כ-15 אלף ק"מ סבירים בשנה כבר נמכרים ב-105-110 אלף שקל.
מבחן דרכים מלא

פיג'ו 2008: בנזין, חשמל ודיזל. קינן כהן
e2008. הטווח לא מרשים, אבל הנסיעה והתנהגות הכביש כן/קינן כהן

פיג'ו e2008: החשמלית לנהג

עוד מכונית שנמכרה גם בגרסאות שריפה פנימית, בנזין ודיזל, אבל היא מהקרוסאוברים האירופים החשמליים העממיים הבודדים בשוק.

המפרט כולל יש לה סוללת 50 קוט"ש, מנוע 136 כ"ס, וטווח רשמי של 320 ק"מ. התאוצה הרשמית עומדת על 9.8 שניות, אבל בפועל היא מרגישה מהירה יותר, ובעיקר מפגינה התנהגות כביש מהנה ונדירה מאוד בחשמליות, בטח שבמחיר הזה. הטעינה המהירה המירבית לא מהמהירות, 100 קילוואט בלבד.

אהבנו: עיצוב, אבזור והתנהגות כביש.
לא אהבנו: הטווח בפועל יורד בקלות ל-250 ק"מ.
מחיר: דגמי 2021 כבר נמכרים בכ-110 אלף שקל.
מבחן דרכים מלא

מבחן דרך: AIWAYS U5. קינן כהן
U5. מכונית מרשימה, מה שלא הספיק בינתיים להבטיח את הצלחת היצרן/קינן כהן

איווייז U5: אם אתם מוכנים להמר?

למכונית הזאת צמודה כוכבית. מצד אחד מדובר בקרוסאובר גדול יחסית, יותר מ-BYD אטו 3 הנפוצה, ויותר מכל שאר האופציות שברשימה הזאת. הוא סופר מרווח, בעיקר במושב האחורי ובתא המטען (432 ליטר), נהנה מהתנהגות כביש טובה וביצועים טובים (204 כ"ס, 7.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש). עם סוללת 63 קוט"ש הוא משיג מעל 350 ק"מ בפועל. קצב הטעינה המהירה לא מצטיין, עם 95 קילוואט בלבד.

אבל יש קאץ'. איוויז הפסיקה לייצר מכוניות לפני שנה, וכעת מנסה שוב להשיג מימון לחידוש הייצור. היבואן עושה מאמץ לשמר את רמת השירות הגבוהה שהעניק לפני עצירת הייבוא ואפילו רוכש מכוניות אחרי תאונות, כדי להבטיח מלאי חלפים מעבר למה שיצליח לקבל מהיצרן. אבל סימני השאלה לגבי תמיכת היצרן בעתיד שלחו את מחירי ה-U5 המשומשים כלפי מטה.

אהבנו: מרווח, מאובזר, התנהגות כביש
לא אהבנו: הרבה מסכים עם תצוגה לא מספיק ברורה, מיעוט תאי אחסון, רק 3 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.
מחיר: דגמי 2021 עם טעינה חד פאזית נמכרים בכ-120-110 אלף שקל.
מבחן דרכים מלא

מבחן דרך: פיאט 500e. קינן כהן
500e. כמו פעם, אבל עם מערכת ההנעה של מחר/קינן כהן

פיאט 500e: רטרו להמונים

לא מעט יצרנים משתמשים בעיצובים מהעבר כדי לגרום לנו לחבב מיידית את החשמליות שלנו. פיאט עשתה את זה ב-2022 עם ה-500 הקטנה, שלמרות שנראית כמו אחותה עם מנוע הבנזין, היא רכב חדש לגמרי.

יש בחירה בין שני גדלי סוללה, 24 קילוואט זעירה, עם 95 כ"ס וטווח של 190 ק"מ בלבד, ו-42 קוט"ש עם 118 כ"ס ו-320 ק"מ. שניהם מאובזרים, מרווחים מספיק לארבעה, ויש גם שתי אופציות מעניינות במבחר: גרסת 3+1, עם תוספת דלת קטנה בצד הימני לטובת גישה משופרת למושב האחורי, וגרסת קבריולה, עם גג נפתח חשמלית בתצורת "קופסת סרדינים" שבה רק הגג עצמו מתקפל, וקורות הרכב נשארות במקומן.

אהבנו: עיצוב ואופי, זריזה ומהנה בעיר.
לא אהבנו: תא מטען זעיר (185 ליטר), מרווח של מכונית מיני, טווח קצר יחסית.
מחיר: אפילו קבריו בת שנתיים אפשר למצוא כבר ב-115 אלף שקל, עם כ-20 אלף ק"מ. הדגמים אחרים זולים בכ-10-15 אלף שקל.
מבחן דרכים מלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully