וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמליות, היברידיות ויוקרתיות: גל ההשקות שמחכה לנו אחרי החגים

קינן כהן, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 2.10.2024 / 9:30

מוסף הרכב של וואלה ומעריב: 2024 עדיין לא נגמרה: 20 דגמים חדשים, לא רק חשמליים, שיושקו כאן לפני הסילבסטר, כולל אלפא רומיאו חשמלית ראשונה, MG3 היברידית, ועוד כמה סיניות חדשות

דגמי 2024. אתר יצרן
דאסטר, MG3, סופרב ולנד קרוזר - הדגמים החשובים של 2024/אתר יצרן

אלפא רומיאו ג'וניור: קאמבק חשמלי

קבוצת סטלנטיס למדה מקבוצת פולקסווגן לשכפל דגמים תחת שמות יצרנים שונים. הפעם היא הוציאה תחת ידה אח תאום לג'יפ אוונג'ר, פיאט 600, פיג'ו 2008 ואחרים - הג'וניור, שיהיה החשמלית הראשונה של אלפא רומיאו. ההיצע כולל מנוע 1.2 היברידי קל ו-136 כ"ס, גרסה חשמלית עם 156 כ"ס והצהרה על טווח של 410 ק"מ, וגרסת אלקטריקה ולוצ'ה עם צמד מנועים חשמליים ו-280 כ"ס. ההבטחה היא גם להתנהגות כביש ספורטיבית שחסרה ברוב החשמליות.

מתי בארץ: רבעון אחרון

אלפא מילאנו. צילום: אתר יצרן, עיבוד תמונה
ג'וניור. אח תאום לשלל הדגמים של סטלנטיס ואלפא חשמלית ראשונה/עיבוד תמונה, צילום: אתר יצרן

ארקפוקס: סינית איכותית ולא זולה

באיחור של שנה מהתוכנן, יושק כאן עוד מותג חשמליות סיני, Arcfox, של היצרנית הסינית הוותיקה BAIC. היבואנית תהיה EV מוטורס מנתניה.

שני דגמים יגיעו בהתחלה: אלפא S: סדאן חשמלית שתתחרה בטסלה מודל 3 ושות'. יש גרסת מנוע בודד עם 221 כ"ס, וגרסה כפולת מנועים שמוסיפה מנוע אחורי והנעה כפולה, בהספק משולב של 435 כ"ס. לשניהם סוללת 94 קוט"ש והבטחה לטווח של 570 ק"מ ואלפא T, קרוסאובר חשמלי שמשתמש באותה מערכת הנעה. המחיר מ-240 אלף שקל.

מתי בארץ: רבעון שלישי

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
ארקפוקס אלפא S. ארקפוקס,
אלפא S. תנסה לאתגר את המודל 3, אקספנג P7 ויונדאי איוניק 6/ארקפוקס

ב.מ.וו M5: בנזין וחשמל

גרסת העל של הסדרה 5 תגיע בסוף השנה ותציג את הקונטרה לוגמת הבנזין לכל חגיגת הסוסים והביצועים של החשמליות. היא תעשה שימוש במנוע ה-4.4 ליטרים V8, בתוספת מנוע חשמלי ביחידת פלאג אין, בהספק המשולב של 737 כ"ס, תוספת של כ-100 כ"ס ו-500 ק"ג מבעבר, לטובת טווח נסיעה חשמלי של 69 ק"מ. ב.מ.וו מבטיחה שתוספת המשקל לא תפגע בביצועים ובהתנהגות הכביש, המחיר צפוי לעבור את רף ה-1.3 מיליון שקל.

מתי בארץ: רבעון אחרון

ב.מ.וו M5. אתר יצרן
ב.מ.וו M5, תכינו 1.3 מיליון שקל/אתר יצרן

דאצ'יה דאסטר: יישאר זול?

אחרי שנים שבהן היה גרסת הלואו קוסט של הג'יפונים, דאסטר מקבל עיצוב מודרני, גבוה יותר ועם 22 ס"מ במרווח הגחון, גם תא הנוסעים נאה, יהיו לו מערכות בטיחות אקטיביות שחסרו לדגם היוצא, אבל זה לא מנע ממנו לקבל ציון נמוך של 3 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

הדאסטר גם מקבל לראשונה יחידה היברידית של רנו, 1.6 ליטר בנזין ומנוע חשמלי שמייצרים יחד 141 כ"ס ומחוברים לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. מי שזה יותר מדי עבורו יוכל עדיין לקבל את מנוע ה-1.2 ליטרים עם תיבה ידנית. חבל ש-4x4 יהיה שוב אופציה רק בגרסה הידנית.

מתי בארץ: רבעון אחרון

דאצ'יה דאסטר 2024. דאצ'יה,
דאסטר החדש. בדאצ'ה רוצים להיות יותר ממותג לואו קוסט/דאצ'יה

ג'נסיס GV80 ו-G80: מתיחת פנים

צמד ה-80 של ג'נסיס, הקרוסאובר GV וה-G הסאלונית קיבלו מתיחות פנים שמטפלות בגריל הקדמי, אבל מה שבולט יותר הוא ציוד שני הדגמים בעיצוב פנים חדש שכולל מסך 27 אינץ'. במקביל תגיע ה-GV80 בתצורת קופה מעוצבת, כמו שמציעות כבר כאופציה המתחרות הגרמניות. לקופה יש קלף ייחודי משלה - פיתוח של מנוע ה-3.5 ליטרים V6 של היצרנית שמוסיף מגדש על חשמלי לתגובת דוושה מהירה יותר בסל"ד נמוך, ההספק עומד על 415 כ"ס.

מתי בארץ: רבעון אחרון

ג'נסיס GV80. אתר יצרן
GV80. יגיע עם מסך ענק/אתר יצרן

טויוטה לנד קרוזר: שושלת

הדור החדש בסדרת הלנד קרוזר פראדו ממשיך להציע את כל הטוב שהפך את הדגם הזה לפופולרי כל כך לאורך השנים - אופציה ל-7 נוסעים, תדמית קשוחה, יכולות שטח טובות מאוד לצד רמת עידון טובה על האספלט. אלא שהפעם הוא משפר גם את נקודות החולשה כמו תא הנוסעים המזדקן והוספת מערכות בטיחות לצד יכולות כביש טובות יותר מבלי לוותר על השטח. לכל זה יש מחיר והלנד קרוזר שלא היה זול לכתחילה הולך להתייקר עוד יותר הפעם.

מתי בארץ: רבעון אחרון

טויוטה לנד קרוזר 250. צילום: אתר יצרן, עיבוד תמונה
לנד קרוזר. הולך להתייקר, אבל אגדה זו אגדה/עיבוד תמונה, צילום: אתר יצרן

טויוטה קאמרי: עדכון חשוב

הפלטפורמה נותרת על כנה, וכך גם יחידת הכוח ההיברידית, אם כי בגרסה חדשה ועדכנית שלו שמעלה את ההספק ל-225 כ"ס (במקום 218 כיום).

השינויים המשמעותיים? בתא הנוסעים והאבזור. חומרי גימור חדשים, לוח מחוונים 7 אינץ' ומולטימדיה בגודל של 8 אינץ' כאשר ברמות הגימור הגבוהות יהיו שני אלו בגודל 12.3 אינץ'. יש גם אפשרות לעדכוני תוכנה מרחוק ועודכנו מערכות הבטיחות האקטיביות.

מתי בישראל: סוף 2024

יונדאי סנטה פה החדש 2023. אתר יצרן, עיבוד תמונה
יונדאי סנטה פה. חוזר לקווים הרבועים/עיבוד תמונה, אתר יצרן

יונדאי סנטה פה חדש: תראו אותו

סנטה פה, הקרוסאובר הגדול של יונדאי, מקבל דור חדש שמזכיר בעיצוב את קיה EV9, אבל אינו חשמלי עדיין, אלא בנזין, היברידי או פלאג אין. הוא עדיין יציע שלוש שורות מושבים בתוך 4.83 המטרים שלו. כאשר זו השנייה תקבל מסך נפרד לשליטה בבקרת האקלים. בהנעה אפשר לבחור בין מנוע בנזין 2.5 ליטרים ללא ועם מוגדש טורבו (195 ו-281 כ"ס בהתאמה), 1.6 ליטר טורבו היברידי (226 כ"ס) ואותו מנוע עם הנעת פלאג אין 265 כ"ס. ראשונה להגיע תהייה ההיברידית.

מתי בארץ: רבעון אחרון

יונדאי סונטה 204 מתיחת פנים. יונדאי,
יונדאי סונטה, חזית אטומה ו"חשמלית"/יונדאי

יונדאי סונטה מחודשת: בהשראת החשמליות

במקביל הסונטה תיישר קו עם המראה העדכני ביונדאי. גם תא הנוסעים עובר להיראות כמו זה של החשמליות, שני מסכים גדולים, אחד למולטימדיה ואחד ללוח המחוונים, בורר "מטחנת הפלפל" להילוכים הבולט ממוט ההגה ועוד. אין שינוי ביחידת הכוח, היא תמשיך עם מנוע 2.0 ליטרים יחד איתו תגבור חשמלי להספק של 192 כ"ס.

מתי בארץ: רבעון אחרון

מקסוס MIFA. אתר יצרן
מיפה 7. מיני-ואן חשמלי בפחות מ-300 אלף שקל/אתר יצרן

מקסוס מיפה 7: שבעה מקומות חשמליים

לייבוא מקסוס מצטרף יבואן שלישי, אוטו חן מקבוצת בליליוס, שייבוא בעבר את דגמי איווייז שייצורם נעצר. החידוש העיקר לשוק הפרטי יהיה מיפה 7, מיני ואן חשמלי עם 7 מקומות ישיבה, טווח של כ-480 ק"מ, ומחיר של פחות מ-300 אלף שקל, שיהיה מספיק כדי להפוך אותו כרגע לרכב 7 המושבים הזול בשוק בארץ, זול בעשרות אלפי שקלים מ-BYD טאנג המחודש. עוד יעמוד לזכותו ציון של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. בהמשך יגיע גם מיפה 9 הגדול יותר ודגמים מסחריים בהנעה חשמלית. מיפה 7 ו-9 יושקו במקביל גם בידי UMI, שמחזיקה גם היא בזיכיון של מקסוס.

מתי בארץ: נובמבר-דצמבר.

ליפמוטור C10. אתר יצרן
C10. יכוון לתחרות מול BYD אטו 3/אתר יצרן

ליפמוטור: סינית מתוצרת אירופה

הקרוסאובר החשמלי החדש לגמרי של ליפמוטור, C10, מגיע עם 4.74 מטר לאורך ובסיס גלגלים של 2.82 מטר ועם 5 מקומות ישיבה. העיצוב מאופק מאוד ביחס למה שהורגלנו לקבל מהיצרניות הסיניות. הטווח צפוי לעמוד על כ-424 ק"מ והמחיר תחרותי ל-BYD אטו 3 הקטן ממנו. במקביל תקבל סוף סוף ה-T03 הקטנה מערכות בטיחות אקטיביות. ליפמוטור תושק מחדש בארץ, לאחר העברת הזיכיון ממטרו לסמלת.

מתי בארץ: נובמבר

MG3 חדשה. MG,
MG3. היעד - תחרות ליאריס היברידית במחיר קרוב לאיביזה/MG

MG3: הפתעה היברידית

אחרי שהתמקדה בשנים האחרונות בחשמליות, תנחית כאן בחודש הבא היצרנית הסינית סופר מיני היברידית מודרנית. אין לה שם קשר ל-MG3 ששוקה כאן בעבר כמכונית תקציב ידנית. לחדשה מנוע בנזין 1.5 ליטר שביחד עם מנוע חשמלי מפיקים 194 כ"ס חריגים בעוצמתם בשוק הזה, ומספיקים מצד אחד ל-0-100 קמ"ש ב-8 שניות, ול-22.7 ק"מ לליטר מצד שני. עם אורך של 4.11 מטר, רוחב של 1.80 וגובה של 1.50 זו סופר מיני גדולה יחסית, אבל בסיס הגלגלים פחות בולט (2.57 מטר) ותא המטען קטן יחסית, רק 293 ליטר.

מתי בארץ: נובמבר

מיני אייסמן. MIIT,
אייסמן. מיני קרוסאובר במחיר סביר יותר/MIIT

מיני אייסמן: קרוסאובר חשמלי מוזל

אחרי שהקאנטרימן גדל והתייקר, תשיק ב.מ.וו קרוסאובר חשמלי, קטן וזול משמעותית, 4.07 מטרים לאורך הכללי ובסיס גלגלים של 2.61 מטר הוא בדיוק באמצע בין המיני קופר לקאנטרימן. יחידות ההנעה מגיעות מהמיני החשמלית. כלומר, דגם הבסיס יהיה בעל הנעה קדמית והספק של 184 כ"ס וסוללת 40.7 קוט"ש. מעליו תהייה גרסת ה-S עם 218 כ"ס וסוללת 54.2 קוט"ש.

מתי בארץ: רבעון אחרון

מרצדס EQG. אתר יצרן
EQG. מפגן של עושר וטכנולוגיה ברכב אחד/אתר יצרן

מרצדס EQG: שיא טכנולוגי

בתור מי שנחשב לאחד מרכבי השטח המיתולוגיים, לצד הדיפנדר, האמר (הצבאי, לא הדרעק של ג'נרל מוטורס), הג'יפ ואחרים - היה ברור שהמעבר של ה-G קלאס לחשמל לא יהיה רק להחליף את המנועים. ה-EQG מצייד כל גלגל שלו במנוע, מה שמאפשר לייצר הנעה כפולה סופר מתוחכמת ומדויקת לשטח טכני. יש לו גם יחס העברה שמדמה הילוך כוח ואפילו גימיק של אפשרות לבצע סיבוב של 360 מעלות על ידי סיבוב הגלגלים בצד ימין לכיוון אחד ואת הגלגלים הנגדיים לצד השני, כמו פיבוט בטנקים. סוללת ה-100 קוט"ש נתונה בתוך קורות השלדה ועטופה במיגון פלדה וסיבי פחמן כמו גם איטום מלא למים.

מתי בארץ: נובמבר

סקודה סופרב. רמי גלבוע, מערכת וואלה
והשר היה מאושר - סקודה סופרב בדרך/מערכת וואלה, רמי גלבוע

סקודה סופרב: מול ההיברידית

למרות הנהירה לקרוסאוברים, יש עדיין בארץ קהל למכוניות מנהלים כמו סופרב, שחביבה מאוד על שרים וחברי כנסת. הדור החדש, הרביעי במספר, מבוסס על קודמו, עם עדכוני עיצוב ובעיקר שדרוג של תא הנוסעים והאבזור, כולל מעבר לצג 13 אינץ'. נפח תא המטען גדל ל-645 ליטר.

גרסת הפלאג אין החדשה תישאר בינתיים בחו"ל, אנחנו נקבל את ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין היברידית מתונה עם 150 כ"ס, 2 ליטר 204 כ"ס, וייתכן שגם את הדיזל 194 כ"ס. הסטיישן לא תגיע.

מתי בארץ: רבעון אחרון

פולקסווגן ID.7. פולקסווגן,
ID.7. ספינת דגל חשמלית/פולקסווגן

פולקסווגן ID.7: טווח של מרצדס

הסדאן החשמלית הראשונה של פולקסווגן מציעה עם סוללת 86 קוט"ש טווח מרשים של 700 ק"מ שראינו עד כה רק בדגמי הסאלון והפאר של מרצדס. היא נושקת באורכה ל-5 מטרים ועם בסיס גלגלים של 2.97 מטר גדולה מאודי A6 הסאלונית. היא הראשונה שהושקה עם מנוע ה-286 כ"ס החדש של היצרן, ותהיה גם גרסת בסיס עם סוללת 77 קוט"ש וטווח של 615 ק"מ, שגם הם ארוכים מהמקובל.

מתי בארץ: נובמבר

פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
ID.באז. לילדי פרחים שדואגים לעצים/אתר יצרן

פולקסווגן ID.באז: רטרו במידות גדולות

הרבה זמן השתעשעה פולקסווגן עם הרעיון של החזרת הבאס המיתולוגי משנות ה-60 כמוביל נוסעים ורכב מסחרי חשמלי כיום. שנתיים אחרי ההשקה הוא יגיע עם אלינו, בגרסאות נוסעים ומסחר, עם כושר נשיאה שך 1,000 ק"ג, טווח של 410 ק"מ, הנעה אחורית או כפולה, וטעינה מהירה בקצב של עד 170 קילוואט.
תא הנוסעים פשוט יחסית, אבל התגובות של נהגים אחרים והכיף של להחנות אותו בחנייה הפרטית יהיו שווים ללא מעט אנשים את מחירו הבלתי צנוע.

מתי בארץ: נובמבר

פורד אקספלורר המחודש. אתר יצרן
אקספלורר. בפורד החשמליות מתעכבות, אז ניקח V6 במקום.../אתר יצרן

פורד: אקספלורר מעודכן

החשמליות של פורד סובלות דחייה נוספת בהגעה לארץ, לפחות האקספלורר מתעדכן. יש חזית ואחוריים חדשים, כולל גריל גדול יותר. סביבת הנהג עוצבה מחדש, כולל מסך צף בגודל 13.2 אינץ', טעינה אלחוטית לניידים, ועוד.
אין שינוי במנועים: 2.3 ליטר טורבו 300 כ"ס בדגם הרגיל, 3 ליטר טורבו V6 עם 400 כ"ס בגרסת ה-ST הספורטיבית. המפרט עדיין כולל תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והנעה כפולה.

מתי בארץ: נובמבר

שברולט טראוורס 2024. אתר יצרן
טראוורס. מוסיף קשיחות/אתר יצרן

שברולט טראוורס: יותר "ג'יפ"

הדור החדש של מוביל הנוסעים מתנער מתדמית המיני ואן עם הופעה קרבית, ותא נוסעים מודרני, כולל מסך מולטימדיה ענק של 17.7 אינץ', ושמירה על פקדים פיזיים לשליטה במערכת השמע ובקרת האקלים. יש בחירה בין 7 ל-8 מושבים ומערכות בטיחות אקטיביות מודרניות.

מנוע 4 צילינדרים טורבו 2.5 ליטר מחליף את ה-V6 בנפח 3.6 ליטר. ההספק עולה ב-5 סוסים ל-315 כ"ס. תיבת ההילוכים האוטומטית מקבלת הילוך תשיעי.

מתי בארץ: רבעון רביעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully