וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה 2011 של גולשי וואלה! רכב: פנאי-שטח

ירון אדרי

28.11.2011 / 16:08

השלב השישי במשאל מכונית השנה של גולשי וואלה! רכב. הפעם אתם קובעים מי יהיה רכב הפנאי-שטח הנבחר שלכם לשנת 2011

רכבי פנאי כבר מזמן איבדו את יכולת השטח. אם זה נראה כמו קרוסאובר זה מספיק, ואפילו הנעה כפולה כבר אינה מצרך מתבקש בגבוהי הגחון. למעשה, גם הגחון הלך וירד מטה וכל שנשאר הוא לרוב עיצוב שרומז על רצון להתקרב לקרקע מכוסה עפר אך חוסר רצון ממשי לעזוב את האספלט.

גם בשנת 2011 המשיך סגמנט הפנאי-שטח להביא אלינו מתחרים חדשים. מתוכם, רק לשניים יש יכולת ממשית להמשיך ולנוע היכן ששביל העפר מסתיים ושניהם מגיעים מאמריקה - ג'יפ גרנד צ'ירוקי ופורד אקספלורר. גם סובארו פורסטר המחודש מציע יכולת לנוע על טרשים, אולם יכולותיו לתקל שטח אמיתי מוגבלות. סובארו כמתמחה בהנעה כפולה הביאה אלינו גם את אאוטבק וגם את B3 XV שנבחנו אצלנו. לגבי האחרון, מחליפו כבר הוצג ואמור להגיע לישראל ב-2012.

מכאן, היכולת לנוע בשטח ממשי הולכת ופוחתת במרבית הדגמים שכאמור, חלקם מצויידים גם בהנעה קדמית. הכוכב התורן של הסגמנט השנה הוא ניסאן ג'וק הקומפקטי שהציע עיצוב יצירתי שכנראה קלע בול. בחודשים הראשונים לשיווקו נמכרו אלפי יחידות והצטברה רשימת המתנה של מספר חודשים. רכב פנאי קומפקטי נוסף הוא סקודה יטי שהביא את כל המוכר מקונצרן פולקסווגן עם קריצה לשבילים.

עבור משפחות כתחליף למיניוואן קיבלנו את פיג'ו 3008 אותו פגשנו בהשקתו בחו"ל גם בגרסת היברידית שלראשונה בעולם מביאה שילוב בין מנוע דיזל למנוע חשמלי בייצור סדרתי. פולקסווגן טיגואן התחדש השנה והגיע אלינו עם עיצוב מעודכן ומספר שינויים מתחת לבגדים. אל מול אלה, עומד פורד אדג' האמריקני שהתחדש אף הוא כמעט בכל סעיף. את הקאמבק של השנה עושה סנגיונג קורנדו הקוריאני שחזר לחיים דווקא בעזרת ההודים.

קבוצת רכבי פנאי נוספת שמורה למי שחושק במוצר פרימיום. לא פחות משש מכוניות נבחנו על ידנו השנה כשכל אחת מציעה ערך מוסף אחר לרוכש אותה. כך עימתנו ראש בראש את אינפיניטי FX מול פורשה קאיין, נהגנו ביוקרה האמריקנית שמציעה קדילאק SRX ונציגת גרמניה אודי Q3. לקסוס RX המשיכה לבסס שיווקה על האופציה ההיברידית ומבית ב.מ.וו קיבלנו את רכב הפנאי מיני קאנטרימן.

הבחירה בסגמנט זה אינה פשוטה ונחלקת כאמור בין כלי רכב עם יכולות שטח, כלי רכב שמעדיפים להשאר על השבילים אפילו עם הנעה קדמית בלבד וכאלה שכל ייעודם הוא לפנק את מי ששילם הרבה מאוד עבורם. אז מי מכל המוזכרים לעיל הוא רכב הפנאי-שטח הטוב ביותר בישראל? ההחלטה כולה שלכם.

נזכיר שוב כי משאל מכונית השנה 2011 של גולשי וואלה! רכב כולל אך ורק מכוניות שנבחנו על ידנו בשנה האחרונה, בין אם בישראל או בהשקתן העולמית בחו"ל. הצבעתכם תקבע מי תהיה המנצחת בכל אחת מהקטגוריות, זו שתעלה לשלב הגמר שיתקיים לקראת סופה של השנה האזרחית.


הצביעו לספורטיבית הנבחרת של ישראל

הצביעו למשפחתית הגדולה הנבחרת שלכם

הצביעו לקומפקטית-משפחתית הנבחרת שלכם

הצביעו לסופרמיני הנבחרת שלכם

הצביעו למיני הנבחרת שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully