וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר i-PACE היא מכונית השנה 2019

5.3.2019 / 14:44

לראשונה בתולדות תחרות מכונית השנה, שתי מכוניות השיגו דירוג זהה של 250 נקודות מהשופטים, אלפין A110 ויגואר i-PACE התואר הוענק לאחרונה בשל ניקוד מירבי גבוה יותר

מכונית השנה 2019. דודי מוסקוביץ, ניר בן טובים
חשמלית, פרימיום ראשונה ליגואר וגם זכיה ראשונה בתואר/ניר בן טובים, דודי מוסקוביץ

תחרות מכונית השנה איבדה בשנים האחרונות הרבה מאוד מיוקרתה ההיסטורית. תחרויות מקבילות שקמו לה בעשורים האחרונים כמו מכונית השנה העולמית ומכונית השנה של צפון אמריקה הן סיבה אחת, אבל הסיבה המרכזית יותר היא שנים של בחירות במכוניות טובות ומוערכות, אבל אעפס - קשה לומר שמלהיבות או חדשניות בצורה יוצאת דופן. למעט ניסאן ליף החשמלית ושברולט וולט, המדגם המייצג מהעשור האחרון מספר את הסיפור וכולל את אופל אינסיגניה (2009), פולקסווגן פולו (2010), פולקסווגן גולף (2013), פיג'ו 308, פולקסווגן פאסאט, אופל אסטרה, פיג'ו 3008 ובשנה שעברה וולוו XC40. שוב, מכוניות מצוינות, אבל כאלו שלדעתי פספוס גדול מדי של המהות. דווקא במקומות השני והשלישי נמצאו בשנים האחרונות מכונית מעניינות יותר ובעלות השפעה וחדשנות ב.מ.וו i3, טסלה מודל S, סיטרואן קקטוס, וולוו XC90, מאזדה MX5 ואלפא ג'וליה למשל.

מכונית השנה 2019. יצרן, אתר יצרן
מכונית ספורט מנוע מרכזי עם הומאז' לאגדה - אלפין A110/אתר יצרן, יצרן

אבל בתחרות השנה נראה שהצבע חוזר ללחיים עם כמה בחירות מעניינות במיוחד מקרב שבע המכוניות שהעפילו לגמר. מבין מתחרות כמו פורד פוקוס החדשה, סיטרואן C5 איירקרוס, פיג'ו 508, מרצדס A קלאס, קיה סיד, אלפין A110 ויגואר i-PACE היו אלו שתי האחרונות שקטפו את הניקוד הגבוה ביותר, ובפעם הראשונה היה הוא גם זהה של 250 נקודות. גם המכונית שהגיעה למקום השלישי קיה סיד עשתה זאת בפער קטן מאוד של 3 נקודות בלבד.

את התואר, המוענק לאחר שקלול הנקודות של 60 עיתונאי רכב משלל מדינות קיבלה לבסוף היגואר i-PACE המכונית החשמלית הראשונה ליצרנית הבריטית (שזו לה גם זכייה ראשונה) בשל העובדה שקיבלה את הניקוד המירבי 18 פעמים לעומת 16 בלבד שקיבלה סגניתה מכונית הספורט בעלת המנוע המרכזי האלפין A110 מותג הספורט שחזר לחיים תחת רנו.

עוד באותו נושא

מתח גבוה: מבחן בכורה ליגואר I-Pace החשמלית

לכתבה המלאה
קיה סיד. יצרן, אתר יצרן
במקום השלישי, הדור החדש של קיה סיד/אתר יצרן, יצרן

שתי המכוניות מציגות, על פי עורכי התחרות, את הערכים שעל פיהם נבחרת מכונית השנה - עיצוב, בטיחות, חיסכון, התנהגות, ביצועים, שימושיות, מחיר ועוד. בהמשך הרשימה נמצאת כאמור קיה סיד החדשה שהרשימה את השופטים וקיבלה 247 נקודות שהביאו אותה למקום השלישי, כאשר במקום הרביעי נמצאת פורד פוקוס החדשה עם 235 נקודות. במקום החמישי סיטרואן C5 איירקרוס ודגם נוסף מבית PSA הפיג'ו 508 החדשה במקום השישי. את הרשימה סוגרת מרצדס A קלאס החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully