וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: אופל אסטרה החדשה

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 16:59

באופל סופרים את האסטרה החדשה כחלק משושלת בת 12 דורות לאורך 86 שנים. אבל הדגם הזה הוא פתיחת דף חדש בהיסטוריה של החברה הזו. טעימה קצרה מהמכונית והסיפור הגדול יותר של אופל

אופל אסטרה החדשה. אתר יצרן
קווים רבועים וגריל מושחר ברמות הגימור הגבוהות יוצרים מראה מובחן/אתר יצרן

אולי נתקלתם פעם בבתי העסק שעל חזיתם מתנוסס שלט מאיר עיניים "בהנהלה חדשה", אותה הבטחה שמה שהכרתם עד עכשיו - זה נגמר, ומעכשיו יש פה מבוגר אחראי שידאג שהכל יהיה טיפ טופ. אז אופל ב-2022 היא עסק כזה, ומאחורי השלט הזה נמצא קונצרן הרכב "סטלנטיס" שבשנים האחרונות מכנס תחתיו שורת מותגים מסיטרואן, פיג'ו, DS, אלפא, פיאט, ג'יפ, דודג', קרייזלר ואחרים וגם את אופל. ורוח המפקד של מי שעומד בראש הקבוצה הזו, קרלוס טווארס - אשף המיזוגים. בבסיס תפיסת העולם שלו עומדת אמת מאוד פשוטה - מוצר לא טוב - לא מוכר - מוצר לא מוכר - לא יהיה פה. אבל זה לא נעצר שם, הוא משרטט גם גבולות גזרה ברורים מאוד בסטנדרטים של שירות, של דרישה מהמותגים להתייעל ולעשות שימוש חכם ומדויק במשאבי הקבוצה, אבל לא במחיר של שכפול מוצרים, אלא עם יצירת זהות מותגית מובחנת וברורה.

אופל אסטרה החדשה. קינן כהן
לא סביר שהרבה לקוחות ילכו על הצבעים הנועזים האלו, אבל היא נראית בהם מצוין/קינן כהן

המוצר

אז מאוד קל לומר "זהות מותגית מובחנת וברורה", אבל מה זה בעצם אומר וכמה מובחן אפשר להיות כאשר את המכלולים העיקריים היא לוקחת מהמדף של הקונצרן, מפלטפורמת ה-EMP2 ועד למנועים ומערכות הבטיחות. אז התשובה היא שלא ממש אפשר להיות מובחן ואפשר להיות מאוד מובחן בו זמנית. באופל יצרו את הבידול הזה במעטפת מתוך הבנה שהרבה פעמים, זו המעטפת שלקוחות קונים יותר מאשר את המוצר.

זה מתחיל בעיצוב החיצוני שלה שרותם את הקווים החדים והתכליתיים שלה למסר של העיצוב של דגמי אופל החדשים וגם העתידיים. עם אזכורים לגלגולים קודמים כמו הפלסטיקה בבסיס הקורה האחורית ומבט לעתיד עם גריל אטום, ממאפייני המוכנית החשמלית. ויש עוד כמה אלמנטים של עיצוב שונה מאוד כמו פנס הבלימה הבודד בחלק העליון של השמשה האחורית, זה נשמע קטן, זה בולט מאוד כאשר רואים את זה במציאות.

עוד בוואלה!

שובה של המנטה: הממתק החשמלי של אופל

לכתבה המלאה
אופל אסטרה החדשה. אתר יצרן
התאורה האחורית ופנס הבלימה הבודד למעלה יוצרים מראה ייחודי ושונה/אתר יצרן

מה שמשלב בין העיצוב למאפיין טכנולוגי שבאופל מאוד גאים בו הן יחידות התאורה הקדמיות, לא רק מסגרת הלד שיוצרת חתימת תאורה ייחודית, אלא גם מבנה הפנס עצמו עם תאורת המטריקס-לד המתקדמת ביותר בסגמנט כרגע.

תא הנוסעים גם הוא מייצר את ההבדל בין אופל לבין המכונית האחות לקבוצה הפיג'ו 308. בעוד בצרפתית יש המון משחק גאומטרי של צורות ומשטחים, הסיפור באופל הוא פרקטי יותר, ישיר, נקי ותכליתי. יש חוגה למערכת השמע, יש פקדים וכפתורים פיזיים שקל למצוא במגע. וזה לא על חשבון מראה מתקדם, גרפיקה או סגנון. כולל ירידה למחוזות שנשמעים איזוטריים, אבל מתגלים כפשוט חכמים - לדוגמה, תצוגת המהירות שהופכת בגרסאות הפלאג אין מכחולה כאשר המכונית נוסעת בהנעה חשמלית ללבנה כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה. איכות החומרים טובה ברובה, לפחות במקומות אליהם נוטות הידיים לנדוד בזמן השהייה בתא הנוסעים. מתחת לקו לוח המחוונים וככל שמתרחקים העסק נהייה נוקשה.

אופל אסטרה החדשה. קינן כהן
טכנולוגי, מתקדם, שימושי וקל לתפעול/קינן כהן

אחד המאפיינים הראשונים שבאים לידי ביטוי במכונית חדשה לגמרי הוא כמה קל להיכנס אליה ולצאת לדרך. אני מעריך שבאסטרה זה קרה תוך פחות מדקה. מבט מהיר מסביב, מסך המולטימדיה בגודל 10 אינץ' בעל אייקונים גדולים וברורים, חיבור הנייד למערכת המולטימדיה (אנדרואיד ואפל אלחוטיים), כיוון כיסא, מראות, לחיצה על כפתור ההנעה, הפעלה של מערכת הניווט והופ מתגלגלים אל מחוץ לחנייה. תוך שניים שלושה קילומטרים גם מבינים איך להחליף תצוגות בלוח המחוונים אבל זה די קל - המבחר מצומצם, הנה מתג המעבר בין מצבי הנהיגה, זה מה שרואים בתצוגה, בקרת האקלים. הרבה תאים לזרוק אליהם את הפיצ'יפקס מהכיסים. יש פה בסיס שמצליח להיות מתוחכם ופשוט, עשיר ונגיש.

אופל אסטרה החדשה. קינן כהן
מושבים טובים ומרווח נדיב מאחור/קינן כהן

המושבים עצמם נוחים, אבל לא ברור אם אלו שהיו בהשקה יגיעו לישראל, יש לפחות 4 סוגים מהם ובכל אופן לא היה מדובר בפרקי זמן מספיק ארוכים כדי לגבש מסקנה רצינית לגביהם. המתכננים שלה התאפקו עם השבירה מטה של החלון האחורי והשאירו אותה במבנה רבוע יחסית, זה אולי נראה פחות אופנתי, אבל הכניסה למושב האחורי הרבה יותר נוחה כך. המרווח במושב האחורי טוב מאוד לברכיים, טוב לראש והוא בהחלט נדיב וראוי גם להסעת מבוגרים על מלא. בגרסאות בהן נהגנו (המאובזרות מאוד) יש גם יציאות מיזוג ליושבים מאחור ושקע USB C.

אופל אסטרה החדשה. אתר יצרן
352 ליטרים בגרסת הפלאג אין, 422 ליטרים בגרסה הרגילה/אתר יצרן

התעמקות נוספת בהביט הזה וגם בתא המטען תגיע עם הנהיגה המקומית בה, אז נוכל להבין גם באיזו תצורת אבזור תא מטען היא מגיעה ולעשות את המדידות הרגילות. אבל על פניו תא המטען על 352 הליטרים שלו בתצורת הפלאג אין ו-422 ליטרים בבנזין רחב ידיים, המפתח טוב וגם גובה ההטענה. למי שזה לא יספיק, יש גם גרסת סטיישן בעתיד (שבעיניי לפחות נראית הרבה יותר טוב מההאצ'בק).

סט מערכות הבטיחות מקיף וכולל את כל הרכיבים המצופים ממכונית מודרנית, בלימה אוטומטית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים כולל שילוב בבקרת השיוט האדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור. בגרסה הבאה של מערכות האלו באופל אומרים שיטמיעו גם מעבר נתיבים חצי אוטונומי, שבו בהפעלת איתות המכונית תוודא שאין מכונית בנתיב המקביל ותצא לעקיפה עצמאית. וכן שילוב של מערכת המתחשבת בתנאי מזג האוויר והראות בקביעת המהירות בבקרת השיוט.

אופל אסטרה החדשה. אתר יצרן
גג שחור צפוי להגיע בכל רמות הגימור למעט הבסיסית/אתר יצרן

הביצוע

בשלב זה מגיעה האסטרה עם שלוש יחידות הנעה - דיזל, בנזין ופלאג אין, השתיים האחרונות רלוונטיות לשוק המקומי. אלו גם היו הגרסאות בהשקה, אולם זו עם מנוע הבנזין הגיעה עם תיבת הילוכים ידנית, שגם היא פחות רלוונטית לשוק המקומי, כך שאת יום הנהיגה העדפתי למקד בגרסה החדשה והמעניינת יותר - הפלאג אין.

הסידור נשען על מנוע שכבר מוכר מדגמי הקבוצה האחרים כמו הגרנדלנד או ה-3008 וה-508. מנוע בנזין 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי בהספק משותף של 180 כ"ס ו-36.7 קג"מ, העסק מחובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 8 הילוכים פלנטרית ומגלגל אותה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ועד 225 קמ"ש מירביים. בעתיד תצטרף גרסה חזקה אף יותר עם 225 כ"ס.

אופל אסטרה החדשה. אתר יצרן
גרסת הפלאג אין הייבריד מפחיתה נפחת בתא המטען בשל מיקום הסוללות/אתר יצרן

זה על הנייר, בפועל מדובר ביחידת הנעה משובחת ועשויה היטב. בפרק הנהיגה הראשון, כאשר יצאתי לדרך עם סוללה טעונה במלואה והתגלגלתי במהירות הסבירה לתנועה ובקצב יומיומי נינוח שכלל כבישים מהירים ודרכים עירוניות, את 40 הקילומטרים הראשונים היא עשתה ללא שימוש במנוע הבנזין. גם ביציאה ל"לג" השני, הוספנו עוד כ-20 קילומטרים עד שנדרש מנוע הבנזין להיכנס לפעולה, וגם שם מדובר היה בפרקי זמן קצרים. כך שלפחות בהתנסות הזו, המכונית עמדה בהצהרת ה-60 ק"מ חשמליים. בסופו של דבר סגרה האסטרה צריכה של כ-25-20 ק"מ לליטר, אבל אין מה להתייחס למספר הזה, תנאי הנהיגה היו שונים מאלו של מבחני דרכים מקומיים ואת הנתון הזה אנחנו עוד נבדוק במבחן דרכים מלא ולא ברפרוף התרשמות.

נוחות הנסיעה טובה, הייתם מצפים ל"נוקשות הגרמנית" הידועה, אבל נראה שהצרפתים הצליחו לשתול במחלקת ההנדסה של רוסלהיים מישהו משלהם, כי אפילו עם תוספת המשקל של הסוללות וחישוק 18 אינץ' מוגזם, האסטרה ידעה לספוג יפה סלילה בינונית ובורות שמזכירים מאוד מה שהולך בישראל. חלק מהנינוחות הזו מגיע גם מבידוד רעשים מעולה כתוצאה משמשה כפולה, לפחות כך היה הרושם על הסלילה המקומית.

אופל אסטרה החדשה. אתר יצרן
תאורת מטריקס לד מתוחכמת ויעילה מאוד/אתר יצרן

הגשמים שליוו את ההשקה והעובדה שנפלנו על חג מקומי שבו כנראה מציינים הפורטוגליים את "יום הנהג האיטי" הביא לכך שיותר מדי תובנות דינאמיות על המכונית אין לנו. אבל ממה שכן הספקתי לקבל בכמה כבישים מפותלים, האסטרה בהחלט השאירה אותי סקרן מאוד לנהוג בה כמו שצריך בישראל.

ההיגוי מדויק מאוד, והמכונית נעה בין פניות ובשינויי כיוון במקשה אחת ובצורה מאוד צפויה, עם המון אחיזה וביטחון. אספקת הכוח שמתחילה עם דחיפה חשמלית ראשונית מאוד חלקה וממשכה עם מנוע הבנזין, אומרת שהמכונית תמיד נמצאת בתחום יעיל עם מספיק "מיץ" לדחוף קדימה והחוצה מהפניה.

אופל קדט. קינן כהן
שושלת האסטרה נמשכת מבחינת אופל עוד לתקופת הקדט ועוד לפני כן/קינן כהן

שתי הביקורות היחידות שנרשמו לעת עתה על מאפייני הנהיגה נוגעת לתפעול הידני של תיבת ההילוכים ולתחושה מהבלמים. הראשונה לא תמיד שיתפה פעולה עם ההפעלה הידנית מהמנופים מאחורי ההגה ואם וכאשר עשתה זאת, לא באופן מורגש או שעושה חשק להמשיך עם זה.

בבלמים, השילוב של הבלימה הרגנרטיבית עם דוושת הבלם יוצרת "מדרגת" בלימה עם תחושה לא אחידה שמתחילה בהאטה ואז הופכת לבלימה חזקה מדי כאשר הבלמים עצמם נכנסים לפעולה. פחות מורגש בכביש המהיר, ניכר בתנועה איטית וגלישה. לא הייתי פוסל את העובדה שלעיתים חלק מהמכוניות בהשקות האלו הן דגמי טרום ייצור. שוב, רשמים אמיתיים - רק במבחן מקומי מלא עם הגעת המכונית.

אופל קדט. אתר יצרן
ומהדור הזה היא לקחה את האלמנט שבבסיס הקורה האחורית/אתר יצרן

המסקנה

אופל, תחת ה"הנהלה החדשה" עליה דיברתי בפתיח, נמצאת בתנופה בשנים האחרונות, אחרי כ-20 שנים של הפסדים תחת ג'נרל מוטורס, היא ביצעה שינוי כיוון מרשים ונמצאת במקום אחר, עם הגדלת נתחי שוק גם בעולם וגם בישראל (אם כי אצלנו, ממצבה הקודם - זה לא ממש קשה). חלק ניכר מההצלחה הזו נובע ממהלך החשמול שעובר המותג וזה תהליך שרק יעמיק בשנים הקרובות כאשר 2024 מסומנת כשנה שבה כל היצע הדגמים שלה יהיה בעל הנעה חשמלית כל שהיא, ומ-2028 חשמלי על מלא.

האסטרה החדשה היא בהחלט משמעותית במעבר הזה, למרות שהיא שחקנית בקטגוריה שנמצאת בנסיגה בשנים האחרונות אל מול הג'יפונים הקומפקטיים, יש לה עדיין ביקוש חזק מאוד בשוק האירופי שבו משפחתית קומפקטית היא עדיין רכיב מפתח ב"תיק העבודות" של כל יצרנית.

אופל אסטרה החדשה. אתר יצרן
על אף תוספת המשקל וחישוקי 18 אינץ' נוחות הנסיעה טובה בסך הכל/אתר יצרן

היא מעוצבת באופן שחותך בחדות מהאפרוריות היעילה של הדור היוצא, מבוצעת היטב, איכותית, נוחה ומרווחת. מציעה ביצועים מעולים לצד צריכת דלק שלפחות בהתרשמות הראשונית מרשימה באופן חסר תקדים.

כשתגיע לישראל בסביבות חודש יוני, זה כבר יהיה במפרטים המקומיים ועם שילוב מנוע הבנזין 1.2 ליטרים 130 כ"ס לתיבה אוטומטית ואז נוכל לבחון אותה כראוי. מה שנדע בסמוך להגעה שלה, זה גם טווח המחירים שלה, זה שיכריע מאוד את הסיכוי המקומי שלה. ביבואנית "דוד לובינסקי", אומרים שטווח המחירים הצפוי יחפוף את זה של הגולף בתלוי ברמות הגימור. אלו עומדים על בין 135 ל-158 אלף שקלים, אולם מתייחסים למנועי הבנזין הרגילים. גרסת הפלאג אין שבה נהגנו תהייה יקרה יותר. כמה? עוד מוקדם לומר.

אופל אסטרה החדשה. אתר יצרן
דלת אחורית מחומרים תרמופלסטיים, חיסכון במשקל לצד אפשרויות עיבוד מתקדמות שמאפשרות עיצוב מורכב/אתר יצרן

על הצד הטכני: אופל אסטרה פלאג אין

מנוע, הנעה: בנזין, פלאג אין, קדמית
נפח: 1.6 ליטר
הספק/סל"ד (כ"ס): 180 (משולב)
מומנט/סל"ד (קג"מ): 36.7 (משולב)
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 437
רוחב (ס"מ): 186
גובה (ס"מ): 147
בסיס גלגלים (ס"מ): 267
תא מטען (ליטרים): 352

ביצועים:
תאוצה 0-100: 7.6 שניות
מהירות מירבית: 225 קמ"ש

מתחרות:
פורד פוקוס, פולקסווגן גולף, סיאט לאון, פיג'ו 308 (דור חדש, יוצג בקרוב)

מחיר:
טרם נקבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully