וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות רכב חדש: מכונית הבנזין הזולה שעקפה את ההיברידיות והחשמליות

עודכן לאחרונה: 31.12.2022 / 19:14

כך נראית תקופת מעבר טכנולוגית בעידן יוקר המחיה: אחת מעשר מכוניות חדשות שנמכרו השנה הייתה חשמליות, אבל מלכת המכירות היא קיה פיקנטו, בפעם השלישית. ושימו לב לסינים

השוואתי משפחתיות. קינן כהן
איוניק עזבה אותנו השנה, אבל נשארה בעשיריה הראשונה בסיכום השנתי/קינן כהן

מלכת מכירות חדשה-ישנה לשוק הרכב הישראלי: נתונים ראשוניים ממשרד הרישוי מגלים כי קיה פיקנטו מסרה ב-2022 כ-12,500 יחידות והפכה למכונית הנמכרת בארץ.

זו כבר הפעם השלישית שמכונית המיני הקוריאנית משיגה את המדרגה העליונה בפודיום המסירות, אחרי שהייתה כבר הנמכרת ביותר בישראל ב-2013 וב-2018.

שנת 2022 ביטאה היטב באולמות התצוגה ובמתקני המסירה של יבואני הרכב את עידן המעבר מרכבי בנזין ודיזל לחשמליים. מלכת המכירות היא מכונית בנזין קטנה, אחת הזולות בשוק, אבל מכירות המכוניות החשמליות זינקו ב-150% ליותר מ-27 אלף מכוניות, לעומת 11 אלף ב-2021 ו-1,500 ב-2020. מכירות רכבי הפלאג אין עלו ב-20% לכ-13,500.

ואכן בין עשר המכוניות הנמכרות בישראל השנה התמקמה לראשונה בין חמש המכוניות הראשונות אחת חשמלית, ג'ילי גיאומטרי C, עם כ-7,000 מסירות. זו לא הפעם הראשונה שחשמלית נכנסת לעשירייה הפותחת, טסלה עשתה את זה עם מודל 3 בשנה שעברה, אבל אז 6,300 מסירות הספיקו לה למקום שמיני בלבד. ג'ילי, לעומת זאת, ממוקמת חמישית.

השנה סבלה מודל 3 לצד בעיות שירות, גם מזינוק במחיר ומקשיי אספקה אחרי שגל קורונה השבית את המפעל בשנגחאי לתקופה ארוכה - ושוב בימים האחרונים - מה שהוריד את מספר המסירות של הדגם לכ-5,000. סינית חשמלית נוספת, BYD אטו 3, מסרה בתוך שלושה חודשים קרוב ל-4,000 מכוניות.

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
ג'ילי גיאומטרי C היא החשמלית הנמכרת ביותר השנה, והראשונה שמתברגת לחמשת הנמכרות בכלל/קינן כהן

גם דגם פלאג אין אחד ברשימה: MG EHS, הקרוסאובר הסיני הגדול, עם יותר מ-6,000 מסירות. למעשה מבין עשר המכוניות הנמכרות בארץ, רק שלוש נמכרות עם מנועי בנזין ודיזל קלאסיים ומזהמים בלבד, פיקנטו, מאזדה 2 ויונדאי טוסון.

ומאחר וגם פלאג אין הוא רכב היברידי, 60% מהעשירייה הן מכוניות בנזין-חשמל: טויוטה קורולה שבמקום השני, טויוטה יאריס קרוס שבמקום השלישי וטויוטה ראב4 שבמקום עשירי מציעים אומנם גם גרסאות היברידיות, אבל שלושתם רשמו שיעור מכירות היברידי של מעל 95%. העברת המקל בין צמד המשפחתיות ההיברידיות של יונדאי, איוניק ואלנטרה, חילקה ביניהן את המסירות ומנעה מיונדאי משפחתית להתמודד השנה על מקום בפודיום המכירות.

הרשימה גם מבטאת את עלייתן של הסיניות וירידתן של האירופיות. טוסון ויאריס קרוס אמנם מגיעים אלינו מאירופה, אבל ממפעלי חוץ של יצרנים זרים. ב-2022 אף מכונית של יצרן אירופי לא הצליחה להעפיל לרשימת עשר הנמכרות בארץ, לעומת שתיים של יצרנים סיניים.

וזו רק ההתחלה. בפברואר תושק בארץ סינית נוספת שמכוונת להיות אחת הנמכרות בארץ, אורה פאנקי קאט של גרייט וול, וביחד עם BYD אוטו בשנה מלאה וג'ילי גיאומטרי C בדגם מחודש, יתמודד על הפודיום מול טויוטה קורולה שתעבור גם היא מתיחת פנים. שלוש חשמליות סיניות מול היברידית יפנית אחת, התכתשות שעשויה להסתיים שוב בניצחון של פיקנטו הבנזינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השוואתי: פיג'ו 3008, יונדאי טוסון, MG EHS, ראב 4. קינן כהן
MG EHS הוא רכב הפלאג אין הכי נמכר השנה/קינן כהן

והטבלה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully