וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: קדילאק XT6

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 20:02

קדילאק משלימה את מערך הקרוסאוברים שלה עם XT6, המצטרף לקבוצת E-SUV בעלי 7-המושבים. קבוצה זו התרחבה לאחרונה ואנחנו יצאנו צפונה כדי לבחון, מה נותן הקדילאק החדש תמורת 415,000 שקלים?

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
לקדילאק XT6 יש אפקט הגעה מרשים, המתוגבר על ידי כונסי אוויר מגודלים/דודי מוסקוביץ

גם בעידן של שליטה אירופית בקטגוריית הפרימיום וכאשר העולם חושב 'חשמל ואוטונומיה', מותג 'קדילאק' שומר על ערך רגשי נוסטלגי. שורשי המותג צרובים בהיסטוריה בת למעלה מ-100 שנים, עם שמות מפוארים שנקשרו אליו; החל בברוס ספרינגסטין ואלוויס פרסלי, וכלה בנשיאי ארצות הברית ובאנשי השירות החשאי המזנקים מקדילאק אסקלייד'ים שחורים.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
הישבן הרבוע מאכסן שני מושבים בגודל כמעט מלא/דודי מוסקוביץ

בניגוד לדימוי של פעם, קדילאק כבר לא מסתפקת בייצור פריגטות מפוארות ומתנודדות; השינוי החל כבר מזמן עם הקאדילק ATS שהציגה יכולות דינמיות גבוהות להפתיע, והוא נמשך עד היום. היכולות ממוקסמות בדגמי הסדאן למשפחת ה-CT הספורטיביים אבל השיפור ניכר גם בדגמים משפחתיים יותר, כמו סדרת XT שלפנינו; XT4 ו-XT5 המוכרים לנו היטב, ו-XT6 הנכנס רק עכשיו לשלב השיווק הרשמי בישראל.

עוד בוואלה!

קאדילק מציגה את גרסאות ה-V Blackwing הפרועות

לכתבה המלאה
מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
הדופן מגולפת היטב, הגלגלים הגדולים מוצבים בפינות המרכב. מדרגות הצד האופציונאליות מעניקות לקדילאק הופעה נמוכה ושחוחה/דודי מוסקוביץ

סרדין או לווייתן?

השוק האמריקני רווי במכוניות מגודלות שאינן מגיעות לישראל אבל אצלנו, קדילאק XT6 נחשב לקרוסאובר המתחרה בבכירי הקטגוריה; מעליו ממוצבים אודי Q7, מרצדס GLE, וולוו XC90, מתחתיו פורד אקספלורר, יונדאי פאליסייד וסובארו איוולטיס החדשים. גם אינפינטי QX60 ו-לקסוס RX7 נלחמים על אותו פלח שוק כך שיש לנו כאן קבוצת קרוסאוברים גדולה יחסית, המניבה מאות מכירות בשנה. הפערים מתבטאים בעיקר בסעיפי המיתוג, עידון ותחושת הפרימיום - ובפערי המחירים הגדולים מאוד, כמובן. והחל מנובמבר נראה פה גם את טסלה מודל X הכל-חשמלי בעל שבעת המושבים.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
מותג קדילאק נהנה מתדמית טובה, ובשם שלו עדיין מצטלצלת יוקרה/דודי מוסקוביץ

קדילאק XT6 מתבסס על XT5 אותו כבר בחנו בעבר; מרכב ה-6 הוארך ב-23 סנטימטרים בחלקו האחורי וזה מאפשר התקנת שורת מושבים שלישית, מרווחת. עם 5.04 מטרים מפגוש לפגוש ורוחב של 196 סנטימטרים, לקדילאק XT6 יש אפקט הגעה רציני ביותר. אלו לא רק מידות ה-XXXL אלא בעיקר הצורה הרבועה והמתריסה; החלון האחורי זקוף כדי לאכלס את מושבים מספר 6 ו-7, החרטום אנכי ומתנשא.

לקוחות רבים יאהבו את ההופעה המוחצנת והכוחנית אבל לעניות טעמי האישי, האמריקנים הלכו כאן צעד אחד רחוק מדי. ה-XT6 איבד את המראה הדינמי אותו אהבנו ב-XT5, ה-6 קצת מגושם עם כונסי האוויר המוגזמים (חלקם מזוייפים) בחזית. הישבן המוארך מקנה לו מראה פחות דינמי, ואני חייב לציין - מדרגות הצד (אופציה בתשלום) של רכב המבחן מנמיכות אותו ויזואלית ומקנות לו מראה גמלוני ומגושם יחסית; בלי המדרגות הוא נראה טוב יותר, פחות סטיישן ויותר קרוסאובר.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
עיצוב הפנים אינו ייחודי אבל הנדסת האנוש טובה, הפינוק מלא/דודי מוסקוביץ

סלון אמריקני

המידות הגדולות והדפנות האנכיות מעניקות ל-XT6 מרחב פנים מצוין; יש שפע מקום בשתי שורות המושבים הקדמיות, וגם השורה השלישית מעניקה מרחב ישיבה ראוי לשני מבוגרים ממוצעי מידות; זה לא משכן לשחקני NBA, אבל גם לא מרחב צפוף. המושבים הקדמיים מרווחים ומחושמלים, מחוממים ומצוננים. קל למצוא תנוחת ישיבה טובה, אבל אל תצפו לתמיכה ארגונומית מדוקדקת; אנחנו כאן בצד המפנק של American Comfort.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
שורת המושבים השנייה זזה קדימה-אחורה, כדי להעניק מרחב ראוי ליושבים מאחור/דודי מוסקוביץ

עיצוב הפנים שגרתי למדי. הכל גדול ומרווח אבל אין פה תחכום 'פרימיום', וגם לא חומרים גבוהים. ריפודי העור פחות נעימים ומשובחים מהמקובל אצל מתחרים אירופים; יסלחו לי ידידי הצמחוניים אבל יכול להיות שזה ההבדל בין עדרי הבקר מנברסקה, לבין אלו של חבל טירול. לא אהבתי את פורניר העץ הנראה סינתטי לחלוטין, ואת היעדר תחושת היוקרה המתבקשת משם המותג ומידות ה-XT6.

גודלו של מסך המגע הראשי צנוע יחסית, 8-אינץ' בלבד; אבל הוא נהיר וברור להפעלה, מגובה במתגים פיזיים המאפשרים תפעול אינטואיטיבי של מערכות המיזוג והצליל. המחוונים הראשיים אנלוגיים, לא נורא. חוגה קטנה בין המושבים המושבים הקדמיים מעניקה דרך נוספת להפעלת המערכות החיוניות, נחמד מאוד. הקדילאק חמוש במערך מצלמות מתוחכם המסייע בתמרון הרכב המגודל, מראת פנים מבוססת מצלמה (מהטובות שבנמצא), חנייה אוטומטית ועוד פינוקים. יש קישוריות מלאה לאנדרואיד ואפל.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
מערך מצלמות 360-מעלות מציג תמונה מצוינת של הרכב וסביבותיו. פונקציית חניה אוטומטית מקלה על נטישת הלוויתן במקומות מאתגרים/דודי מוסקוביץ

המרחב בשלוש שורות המושבים טוב ונרחב, האחוריים מתקפלים קדימה בלחיצת כפתור, השורה המרכזית נעה קדימה-אחורה. בתצורת 7-מושבים אתה נשאר עם תא מטען בנפח של 357 ליטרים, לא מספיק לנסיעה משפחתית; קפל את המושבים האחוריים ותקבל האנגר עצום בנפח 1,220 ליטר, מספיק כדי להעמיס כל מה שנחוץ לחופשה משפחתית או למעבר דירה.

אירופה או אמריקה?

תא הנוסעים של קדילאק XT6 עורר בי מחשבות על משמעות המונחים "איכות", "פרימיום", "תמורה לכסף" ו"תחכום". תא הנוסעים האמריקני ממלא כל צורך פונקציונאלי, והוא משרה אווירת איכות ופינוק. עבור מי שמגיע מקטגוריות עממיות יותר או מעולם המזרח (יפן, קוריאה) זה מספיק, מעל ומעבר. עבור מי שמגיע ממחוזות הפרימיום האירופאי, זה פחות מרשים - הפונקציונאליות מלאה אבל חסר בקדילאק הליטוש האחרון, כזה שנולד מחומרי גלם משובחים למראה ולמגע, ומעבודת גימור קפדנית.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
הכל מרווח, מחושמל, מחומם ומצונן, אבל חומרי הריפוד והדיפון אינם ברמה של האירופים המובילים/דודי מוסקוביץ

ומצד שני, קדילאק XT6 עולה כ-200,000 שקלים פחות מ-Q7 השווה לו בגודלו, ונחשב לאמת מידה באגף הקרוסאוברים-פרימיום המגודלים. האם שווה לשלם פער גדול כזה עבור העידון הגרמני? עבור יתרונות דינמיים שרוב הלקוחות לא יבחינו בהם, בתחום ביצועי המנוע והתנהגות הרכב? עבור מחזיק מפתחות עם ארבע הטבעות של אודי? אלו שאלות עליהן אין לי תשובה, לכל אחד יש הסתכלות אחרת על הנושא. עובדה היא כי ברבעון הראשון של 2021 מכרה אודי 71 Q7, וולוו מכרה 37 XC90, וקאדילק מכרה 49 XT6. השיווק הרשמי של XT6 מתחיל רק עכשיו ואין לי ספק, שלקוחות נוספים ייבחרו לחסוך 200,000 שקלים כדי לקבל רכב דומה מאוד במפרט, עם הדימוי החיובי שהולך ונבנה למותג האמריקני. כפי שכבר נאמר, יש מקום לכולם.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
מטעי הדובדבנים באודם העניקו רקע נאה לגוון הלבן-פנינה של הקדילאק/דודי מוסקוביץ

אל פריחת הדובדבן

פרי הדובדבן יבשיל רק במחצית יוני, אבל פריחת הדובדבן נמצאת עכשיו בשיאה. כדי לחזות בה הצבנו בווייז "קטיף עצמי אודם" שם תמצאו קטיף של דובדבנים ופירות יער, והפלגנו למרחבי רמת הגולן. מושב אודם הוא סוג של 'חוץ לארץ' נצחי, והרמה עדיין ירוקה ורעננה. הנסיעה בכביש 6 והטיפוס לרמה נתנו לנו תחושה טובה לגבי יכולות הקדילאק הלבן. XT6 מגיע עם מנוע 3.6 ליטר 310 כוח סוס, לא תקבלו כאן את ה-2.0 ליטר טורבו וטוב שכך. דיזל, היברידי? לא אצלנו. לתיבת 9 ההילוכים יש יחסי העברה ארוכים, ב-130 קמ"ש פועם המנוע בפחות מ-2,000 סל"ד.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
כונסי האוויר תופסים את רוב שטח החזית. פנסי ה-LED דקיקים, אך עוצמתיים/דודי מוסקוביץ

מנוע 3.6 האטמוספרי מתאים מאוד לאופיו של הקדילאק; הוא חזק וחלק, מעניק שיוט רגוע למרחקים ארוכים, מתאים לכבישי ישראל הלומי הפקקים. לחיצה על הדוושה מאיצה אותנו ל-100 קמ"ש ב-7.0 שניות, זה מרשים עבור לווייתן כזה. תאוצות הביניים טובות ובעקיפה בין עירונית תוריד התיבה 2 או 3 הילוכים, מייצרת צליל מנוע חזק למדי. הביצועים טובים, ויש הפתעות במחלקת הדלק; הצירוף של V6 היודע לנתק שתי בוכנות ותיבה בעלת יחסי העברה ארוכים, הוציא לנו כ-12 קילומטרים לליטר, בנסיעה לצפון. זה כלל שיוט מהיר בכבישים עירוניים, 120-140 בכביש 6, לא ניסינו לחסוך. בנהיגה הררית מאתגרת ירדה התצרוכת לסביבות 7-8 קמ"ל, גם זה לא מפתיע.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
המושבים האחוריים מרווחים, קצת נמוכים. מתקפלים חשמלית/דודי מוסקוביץ

רכב המבחן הגיע ברמת גימור פרימיום-לקשרי, עם מתלים רגילים; ברמת גימור 'ספורט' העולה 440,000 תקבל גם מתלים אדפטיביים המשפרים את איכות השיכוך. עם משקל עצמי של 2,100 קילוגרם ומתלים רכים יחסית, ה-XT6 אינו מעודד נהיגה תוקפנית והשחזת צמיגים; תוכל לזרום איתו מהר אבל אל תחפש את חדוות הנהיגה של המתחרים האירופאיים, חזרנו אל הנקודה... נוחות הנסיעה מחוץ לעיר בהחלט טובה, אם כי כביש גלי עלול לטלטל את המרכב. הקדילאק פחות נוח על מפגעים עירוניים, קרעי אספלט וגדודיות חודרים אל תוך המרכב. יכולת השיכוך של המתלים טובה, אבל חישוקי ה-20 אינץ' אינם מאפשרים שיכוך מלא. בארה"ב נמכר ה-XT6 גם עם חישוקים קטנים יותר, המשפרים את נוחות הנסיעה.

ניתן לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה: תיור, שלג, שטח, ספורט. הבורר משפיע על תזמון החלפות ההילוכים, בקרת המשיכה והגברת ההיגוי, אבל אל תצפו לשינויים דרמטיים. גם להנעת ה-4X4 אין יומרות מוגזמות, בוודאי לא עם זוויות גישה מוגבלות, אותן מכתיב גודל המרכב ומרווח הגחון המצומצם (פחות מ-17 סנטימטרים). מערך הבטיחות מלא ומתקדם: 7 כריות אויר, בקרת סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור, קצת היסטרית לטעמי), זיהוי הולכי רגל, זיהוי כלי רכב בשטח מת. בקרת השיוט האדפטיבית מתפקדת מצוין ומערכת הצליל BOSE עשויה להנעים אפילו את פקקי התנועה של גוש דן.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
מתחרה חדש המצטרף לארמדת הקרוסאוברים 7-מושבים שגדלה מאוד לאחרונה בישראל/דודי מוסקוביץ

מתחרה ראוי ומתומחר היטב

קדילאק XT6 הוא שדרוג טבעי ומתבקש של ה-XT5 אותו אהבנו. ה-6 מציע שני מושבים נוספים ומראה בולט ומוחצן יותר; בפלח שוק בו אנשים מחפשים ניראות ובולטות, אלו לא מילות גנאי. XT6 הוא רכב מרווח וגדוש בטכנולוגיה עכשווית, עם יכולות דינמיות המתאימות למשקלו ולמידותיו המשפחתיות. אין לו את העידון וניחוח הפרימיום המבוקש ברחובות דיסלדורף אבל מצד שני, הוא מעניק תמורה גבוהה לכסף.

קשה להגדיר 415 או 440 אלף שקל כ'מחירים אטרקטיביים' אבל בפלח השוק המדובר, אתה מקבל תמורה לא רעה לכסף שלך, ומותג נחשק למדי. כמה עשרות קדילאקים XT6 כבר נמכרו בישראל בלי מאמצים שיווקיים, ועכשיו הוא נחשף בצורה מסודרת; אני משער שנראה יותר ויותר מהקדילאקים האלה, נכנסים לפלח השוק המתפתח אצלנו לאחרונה.

מבחן דרך: קאדילק XT6. דודי מוסקוביץ,
במחצית יוני יתחיל באודם קטיף הדובדבנים, אני כבר מחכה/דודי מוסקוביץ

על הצד הטכני: קדילאק XT6 2.0 'פרימיום לקשרי'

מנוע, הנעה: בנזין V6, הנעה AWD
הספק/סל"ד (כ"ס): 310/6,600
מומנט/סל"ד (קג"מ): 37.3/5,000
תיבת הילוכים: 9 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
504.2
רוחב (ס"מ): 196.3
גובה (ס"מ): 177.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 286.3
תא מטען (ליטרים): 357 - 2,228
משקל עצמי (ק"ג): 2,107

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
7.0
מהירות מירבית: חסר נתון

מחיר רכב המבחן (שקלים): 415,000

תודה לדודי מוסקוביץ - צלם מוצרים על הצילומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully