וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי החדשות מזנקים? קבלו 10 משומשות בטוחות ואמינות

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 3:55

זה לא קורה כל יום: גוף הצרכנות הנחשב קונסיומר ריפורט ומכון הבטיחות IIHS האמריקאים פרסמו רשימת המלצות משותפת. סיננו את אלה שרלוונטיות לישראלים, משפחתיות וקרוסאוברים

ענף הטרייד אין: סיכום 2017. יח"צ, ניר בן טובים
רכב חדש ממילא מאבד כשליש משוויו בתוך כשנתיים. משומשות צעירות הן עסקה הרבה יותר חכמה כלכלית/ניר בן טובים, יח"צ

יבואני הרכב נמצאים בשבועות האחרונים בגל העלאות מחירים, בנימוק של עליית שערי המטבעות הזרים, העלאות מחירים של היצרנים והגעת דגמים מחודשים. כשמכונית משפחתית חדשה כבר עולה כמעט 160 אלף שקל, זה זמן מצוין במקום להיחנק בהלוואות, לחשב מסלול מחדש ולחפש אפשרויות בשוק המשומשות.

רשימות שממליצות על מכוניות יד שנייה יש הרבה. אבל הפעם אנחנו מביאים אחת שמתבססת על שיתוף פעולה מעניין בין שני גופים בולטים בתחום הרכב בארה"ב לרכבים משומשים זולים ואמינים, מודרנים, זולים בעשרות אלפי שקלים מרכב חדש, זולים יותר בביטוח וללא אובדן הערך המהיר והיקר בשנים הראשונות של כל מכונית חדשה. מדובר בגוף הצרכנות קונסיומר ריפורטס שמפורסם בסקרי הקוראים ובמבחני הדרכים שלו ובמכון הבטיחות IIHS, שעורך מבחני ריסוק משלו, מחמירים לעתים מאלה של מבחן הריסוק האירופי, ועורך מחקרים בתחום.

שני הגופים מגדירים את המכוניות המוצגות בהמשך כמכוניות לנהגים צעירים. ככה מתייחסים האמריקאים למכוניות המשפחתיות אצלנו, שעדיין קטנות יחסית במושגים אמריקאים, סימן להבדלים שעדיין קיימים בין העדפות הרוכשים בשני השווקים. בארה"ב כמעט ולא נמכרות מכוניות קטנות כמו בישראל, שאותן מעדיפים בארץ נהגים חדשים.

"כהורים, אנחנו לא יכולים לשלוט במה שקורה על הכביש ברגע שהנהג המתבגר שלנו עוזב את החנייה בבית", אומרת ג'ניפר סטוקבורגר, מנהלת התפעול במרכז המידע של הקונסיומר ריפורטס. "אבל יש לנו מה לומר לגבי סוג הרכב שבו הם נוסעים, וזה יכול לעשות הבדל עצום. רשימה זו יכולה לעזור להורים למצוא רכבים שמסמנים את כל התיבות".

"חשוב מתמיד שלנהגים צעירים חסרי ניסיון יהיו רכבים עם רמה גבוהה של הגנה על הנוסעים, יכולת התמודדות טובה עם מצבי חירום וכושר בלימה טוב", מסביר דיוויד זובי, מנהל המחקר ב-IIHS. הבטיחות מקבלת בארה"ב חשיבות מוגברת, לאחר שגם שם נרשמה עלייה במספר ההרוגים בתאונות: 43 אלף איש נהרגו בכבישי ארה"ב ב-2021, עלייה של 10% לעומת 2020. 3,058 מתוכם היו נהגים צעירים.

ב-IIHS ובקונסיומר ריפורטס מסבירים כי התמקדו מראש בדגמים שאינם ספורטיביים, עם ביצועים שעלולים לפתות נהגים צעירים למצבים מסוכנים, ובמכוניות שאינן קטנות, בנימוק שרכבים קטנים וקלים אינם מספקים מספיק הגנה בתאונות של מספר כלי רכב. מנגד גם רכבים גדולים כמו טנדרים נפסלו בגלל התנהגות כביש לא מספיק טובה, מרחקי בלימה גדולים והיותם סכנה מוגברת להולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב קטנים.

כל המכוניות שנבחרו מצוידות בבקרת יציבות, הצטיינו במבחני הבלימה של הקונסיומר ריפורטס, וקיבלו ציונים טובים במבחן הריסוק של ה-IIHS בהתנגשות חזיתית, פגיעת צד, חוזק גג, ועבודת משענות הראש בתאונה. עוד נופו מרשימת האפשרויות רכבים בעלי שיעורי תביעות ביטוח רפואי גבוהים משמעותית מהממוצע, לנהגים ולמשתמשי דרך אחרים.

עוד מדריכים בוואלה לרכב משומש:
10 מכוניות יד שנייה בפחות מ-20 אלף שקל
5 ג'פונים מומלצים עד 50 אלף שקל

מבחן השוואתי סובארו B4 מול מאזדה 6. יולי 2015. קובי ליאני
כחדשות נמכרו לבכירים, כעת מדובר במכוניות מרווחות, אמינות ובטוחות למשפחה. מאזדה 6 וסובארו B4/קובי ליאני

מאזדה 3 (2014-20): הדור השלישי של מי שהייתה המשפחתית הלאומית שלנו ביצע קפיצה גדולה בעיצוב החיצוני ובתא נוסעים, לרמה שמתחילה להתקרב לקומפקטיות היוקרתיות. יש בחירה בין דגמי 4 ו-5 דלתות, ובין מנועי 1,500 סמ"ק (120 כ"ס) ו-2,000 סמ"ק (150 כ"ס), עדיין ללא טורבו. אין חוויית כוח מתפרץ, אבל יש פחות תיקונים יקרים במוסך כשהמכונית מזדקנת. התנהגות הכביש טובה גם היא מהממוצע, והמרווח סביר. אפילו צריכת הדלק טובה במושגי משפחתיות בנזין. המרווח מתבלט פחות. מחיר: מ-35-40 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: מאזדה 3 בוואלה רכב

סובארו אימפרזה (2018-22): עוד יורשת למכונית לאומית, הדור השלישי של האימפרזה שומר על הנוסחה הקלאסית של היצרן היפני. בלי התחכמויות שפוגעות בשימושיות ויקרות לאחזקה, אבל עם הנעה כפולה נדירה במנוע הגדול, שתורמת להתנהגות ספורטיבית ולביטחון בתנאי כביש חלקים. גם נוחות הנסיעה מתבלטת מאוד לטובה. הביצועים במנוע ה-1,600 סמ"ק (114 כ"ס) סבירים, אלה של ה-2,000 סמ"ק (156 כ"ס) טובים בהרבה. צריכת הדלק ממוצעת ובהאצות שתיהן די רועשות. ויש לה גרסת אחות מוצלחת עם יכולות שבילים טובות, ה-XV. מחיר: מ-60 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: סובארו אימפרזה בוואלה רכב

טויוטה פריוס (2014-2015): גם כן דור שלישי ליפנית מוצלחת, שמקדשת את ההנעה ההיברידית והחסכון בדלק. פריוס מוסיפה לאמינות ולבטיחות גם צריכת דלק אמיתית של 19-20 ק"מ, טובה לסביבה ולכיס, שימושית ומרווחת יותר מהדור הראשון. האחזקה זולה בזכות חיים ארוכים לבלמים שעובדים פחות קשה בהיברידיות, וטויוטה מציעה אחריות מוארכת לסוללה (10,000 שקל) בעלות של כ-400 שקל לשנה. הביצועים והתנהגות הכביש פחות מתבלטים. מחיר: מ-49 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: טויוטה פריוס בוואלה רכב

סובארו B4 (שנים 2015-2020): מכונית המנהלים של סובארו, שבעולם שווקה תחת השם לגאסי, לא זכתה להצלחה גדולה בארץ בשנים האלה. היא באמת לא נוצצת או מסובבת ראשים, אבל היא בעיקר מרווחת יותר מהאימפרזה, ומתאימה יותר למי שמאייש את שלושת המושבים מאחור. בדור הזה גדל מנוע הבנזין ל-2,500 סמ"ק (175 כ"ס) ונשמרה ההנעה כפולה, כך שהביצועים והתנהגות הכביש טובים מהממוצע, ונשמרה נוחות הנסיעה המצוינת. צריכת הדלק סבירה. ומי שרוצה את אחת המשפחתיות המושלמות יכול לבחור בגרסת הסטיישן שביל, האאוטבק. מחיר: מ-35 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: סובארו B4 בוואלה רכב

מאזדה 6 (2013-2018): מכונית המנהלים היפנית מביאה את כל היתרונות של ה-3, באריזה מוגדלת ויוקרתית יותר. תא נוסעים כמעט יוקרתי עם מקום נוח לשלושה פעוטות בהתקני ריסון, התנהגות כביש מהנה, וביצועים טובים. יש בחירה בין מנועי 2,000 סמ"ק (165 כ"ס) ו-2,500 סמ"ק (195 כ"ס), גם הם ללא טורבו ואמינים. מנגד כבר מדובר במכונית גדולה למדי מבחינת הממדים, עם אורך של 4.87 מטר, שמקשה בחניות צפופות. מחיר: מ-35 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: מאזדה 6 בוואלה רכב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קיה נירו במבחן דרכים. רונן טופלברג, ניר בן טובים
נשאר חסכווני ואמין גם ביד השנייה, ואפשר לרכוש אחריות מוארכת לסוללה. קיה נירו/ניר בן טובים, רונן טופלברג

מאזדה CX3 (שנים 2017-2019): לא רק משפחתיות יש ברשימת המומלצים של הקונסיומר ריפורטס וה-IIHS, אלא גם קרוסאוברים. ה-CX3 קטן ממאזדה 3, אך מציע ישיבה קצת יותר גבוהה ברכב יותר אופנתי. הוא שומר על כך האיכויות של שאר דגמי מאזדה, עם סביבת הנהג המתקדמת והתנהגות הכביש הטובה. אולם בהיותו מבוסס על פלטפורמת מאזדה 2, הוא מרווח פחות מהמשפחתית. בישראל הוא נמכר עם מנועי ה-3, 1,500 סמ"ק (116 כ"ס) ו-2,000 סמ"ק (156 כ"ס). מחיר: מ-65 אלף שקל

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: מאזדה CX3 בוואלה רכב

סובארו פורסטר (2018+): דגם שלישי לסובארו ברשימת ההמלצות האמריקאית. הפורסטר לא נראה כמו הקרוסאוברים הקוריאנים ולא זריז כמו דגמי הטורבו שלהם. אבל הוא מציע מרווח טוב לחמישה, תא מטען גדול, סביבת נהג פשוטה וקלה להתמצאות, ואת נוחות הנסיעה המצוינת של שאר דגמי החברה. היכולת בשבילים ובשטח קל היא אחת הטובות מבין רכבי ה-4x4 ללא הילוך כוח, כשהדור הנוכחי סגר את הפער של קודמיו בתחום מערכות הבטיחות האקטיבית. ההיצע כולל כעת רק מנוע בנזין 2,500 סמ"ק (182 כ"ס) וצריכת הדלק גבוהה יחסית. מחיר: מ-120 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: סובארו פורסטר בוואלה רכב

קיה נירו (2018+): ויש גם נציגה קוריאנית ברשימה, ועוד היברידית. נירו חולק את מערכת ההנעה עם יונדאי איוניק, מנוע בנזין ומנוע חשמלי (141 כ"ס במשותף), שמספקים צריכת דלק ריאלית של כ-18 ק"מ לליטר. הנירו מרווח, מציע תנוחת ישיבה גבוהה יותר מאשר ברכב משפחתי רגיל, אם כי גם פחות גבוהה משל קרוסאוברים אחרים. בישראל הוא מוצע כבר מדגמי 2016, כאשר גם כאן מציע היבואן תכנית הארכת אחריות בתשלום לסוללת המערכת ההיברידית היקרה. מחיר: מ-85 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: קיה נירו בוואלה רכב

טויוטה ראב4 (2014+): הדור הקודם של הרכב שהמציא בשנות ה-90 את הקרוסאובר המודרני. בנוסף לבטיחות והאמינות הוא מביא עימו ברשימת היתרונות גם צריכת דלק טובה בדגם הבנזין (2,000 סמ"ק, 152 כ"ס) למרות ההנעה הכפולה, ועוד יותר בדגם ההיברידי (2,500 סמ"ק, 200 כ"ס) שגם נהנה מביצועים מצוינים, אך מצויד בהנעה קדמית בלבד. גם לראב4 ההיברידי אפשר לרכוש אחריות מוארכת לסוללה. חסרונות: רועש יחסית ומחירי שווק גבוהים מאוד. מחיר: מ-65 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: טויוטה ראב4 בוואלה רכב

מאזדה CX5 (2013-14): דגם רביעי ליצרן היפני הקטן מהירושימה. ה-CX5 מבוססת על פלטפורמת ה-3 אך גדול וכמובן גבוה ממנה. הוא הגיע לארץ מאובזר יחסית אפילו בדגמי הבסיס, מרווח יחסית לנוסעים ובתא המטען, עם נוחות והתנהגות כביש טובה. צריכת הדלק סבירה, הביצועים פחות מתבלטים עם שני המנועים, 2,000 סמ"ק (155 כ"ס) ו-2,500 סמ"ק (188 כ"ס). מצליח לשמר כבר שנים רמת מחירים גבוהה כמשומש. מחיר: קיים בארץ מ-2012, מ-57 אלף שקל.

למבחן מלא ופירוט לגבי האבזור והביצועים: מאזדה 3 בוואלה רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully