וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות שיעזרו לאירופה לעצור את הסינים

עודכן לאחרונה: 9.9.2023 / 3:05

דגמי קונספט שרמזו על העתיד הקרוב של ב.מ.וו ומרצדס ופולקסווגן GTI חשמלית כיכבו בתערוכת מינכן השנה, והראו את הכיוון שבו בחרה תעשיית הרכב האירופית המודאגת מול התחרות מסין: מכוניות מתוחכמות, מעוצבות אבל גם יקרות יותר

ב.מ.וו נויה קלאס ויז'ן קונספט/ב.מ.וו

תעשיית הרכב האירופית נלחמת על חייה, וגם תעשיית תערוכות הרכב שלה. תערוכת פרנקפורט לא שרדה את הקורונה, ומינכן החליפה אותה לפני שנתיים. לא עוד תערוכה רק במרכז כנסים ואולמות ענק, אלא גם תצוגה במרכז העיר, קרוב לקהל. מי שרצה להקיף את התערוכה כולה צריך היה להגיע גם למאסה, מרכז הכנסים, וגם לתצוגה במרכז העיר שרק בה למשל אפשר היה לפגוש את טסלה, אקספנג, שתגיע בקרוב לארץ, ואת רימאק-בוגאטי.

אבל הדיבור היה על הסינים, שתפסו רק 8% ממכירות החשמליות באירופה מתחילת השנה, לעומת כ-65% משוק החשמליות בישראל, אבל רשמו נוכחות מאסיבית בתערוכה, שמבשרת על המשך המתקפה. כמעט כל הדגמים שלהם נחשפו לפני התערוכה, מ- BYDסיל וסיל U ועד דגמי אקספנג ואחרים, אבל הם הגיעו אליה כדי להבהיר: אנחנו כאן. ו-8% זה אולי עדיין מעט, אבל ב-2022 הם עמדו על 6% וב-2021 רק על 4%

ואת היצרנים האירופים זה מפחיד. מנכ"ל רנו, לוקה דה מאיו, שכבר קרא להטיל מיסים על הסינים, הודה בתערוכה ש"אנחנו חייבים לסגור את פערי העלויות מול סין. לכן היעד שרנו 5 החשמלית החדשה תהיה זולה ב-25% ממגאו E-טק, למשל".

היצרנים הסינים גם מתמקדים ברמות מחיר שהאירופים מתקשים לעמוד בהן. המחיר הממוצע של חשמלית אירופית בשנה שעברה היה 56 אלף יורו, לעומת 32 אלף יורו של סינית. "שוק המכוניות הזולות באירופה ייעלם, או שלא יהיו בו יצרניות אירופית", ניבא בתערוכה מנכ"ל ב.מ.וו, אוליבר זיפס. אבל לא כולם מניפים דגל לבן: מנכ"ל פולקסווגן אוליבר בלום אמר בתערוכה שבזכות שיתופי פעולה עם יצרנים סינים פולקסווגן תוזיל את עליות הסוללות שלה ב-50%.

נשיא אקספנג, בריאן גו, העדיף דווקא להחמיא לאירופים "שרשמו התקדמות גדולה בסין אחרי שהשתרכו מאחור".

גם חלק מהכוכבות האירופאיות והאמריקאיות של התערוכה נחשפו קודם, ביניהן טסלה מודל 3, למבורגיני לנזדאור וקופרה טווסקאן. אבל עדיין היו במינכן כמה מכוניות שעוד נדבר עליהן בשנים הבאות.

פולקסווגן ID.GTI קונספט. פולקסווגן,
ה-GTI החשמלית. נראה את הסינים עושים אחת. בעצם, MG4.../פולקסווגן

פולקסווגן GTI ID: מאז 1976, עם טוויסט

על בסיס ה-ID.2, הקונספט לחשמלית זולה שתיכנס לייצור בסוף 2024, בנו הגרמנים קונספט מגרה יותר, לגרסת GTI. לא הוצגו נתוני ביצועים והספקים, אבל הבטחה לשמירת הנאה מנהיגה ומסורת הקומפקטיות החמות גם בעידן החשמל.

חישוקי 20 אינץ', גריל כוורת עם פס אדום וכמובן צבע אדום לרכב כולו היו הסממנים החיצוניים. תא הנוסעים קיבל ריפודים דמויי גולף GTI, ואפשרות להעביר את תאורת האווירה והכפתורים לאדום בלחיצה על כפתור GTI.

וההבטחה: דגם סידרתי ב-2027. רשמנו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ב.מ.וו iX1 מוזל. ב.מ.וו,
iX1 הנעה קדמית. המחיר באירופה נמוך בכ-15% מגרסת ההנעה הכפולה/ב.מ.וו

ב.מ.וו iX1 הנעה קדמית: יוקרה פחות יקרה

עד שהנוייה קלאס תיכנס לייצור ותתחיל להכניס כסף, משיקה ב.מ.וו מכונית חשובה מאוד להווה: גרסת בסיס עם הנעה קדמית בלבד ל-iX1. במקום שני מנועים עם 313 כ"ס, רק אחד עם 204 כ"ס, כאשר החיסכון במשקל מאפשר הגדלת הטווח הרשמי ב-6% ל-440 ק"מ עם אותה סוללה של 66.5 קוט"ש. בעצם מדובר בגרסת ב.מ.וו למיני קנטרימן החדשה, כאשר השתיים יחלקו פס ייצור.

בגרמניה הדגם החדש יהיה זול בכ-14% מזה עם ההנעה הכפולה, פער שאם יישמר בארץ יעמיד את מחיר הגרסה המוזלת על 310 אלף שקל במיסוי הנוכחי. כשיגיע בשנה הבאה עם מס קנייה כמעט כפול הוא יהיה יקר יותר, אבל אולי לא יקר מה-i3x כעת.

מרצדס CLA קונספט. מרצדס,
CLA קונספט. הבטחה לטווח של עד 750 ק"מ/מרצדס

מרצדס CLA: רק אל תקראו לה מתחרה לטסלה מודל 3

גם מרצדס תשיק בשנה הבאה סדאן חשמלית מוקטנת, אחות מוזלת ל-EQS ול-EQE. היא תהיה הראשונה להיבנות על פלטפורמה חשמלית קומפקטית חדשה, שתביא אחריה גם את הדורות הבאים של הקרוסאובר EQA, אחיו עם 7 המושבים EQB וגרסת שוטינג ברייק - סטיישן ספורטיבית ל-CLA עצמה.

השיפור ביעלות אמור להתרגם לטווח של 750 ק"מ, וליכולת טעינה של 400 ק"מ ברבע שעה. מרצדס לא מפרטת, ייתכן שמדובר ביישום ראשון של טכנולוגיית הסוללה של סטורדוט הישראלית, שבה מושקעת החברה, ומבטיחה טעינה סופר מהירה.

מיני קופר מיני קנטרימן 2024. מיני,
מיני קנטרימן וקופר 2024. המחיר ימשיך לטפס/מיני

מיני חדשה: קודם כל חשמלית

לא רגע אחד מאוחר מדי מציגה ב.מ.וו את הדור הבא של המיני, ואולי בגלל האיחור משיקה במקביל את הקופר 3 דלתות ואת הקנטרימן הקרוסאוברי וראשית בגרסאות חשמליות, כאשר דגמי בנזין בדרך וגם קופר 5 דלתות וקרוסאובר קטן יותר בשם אייסמן יגיעו בהמשך.

הקאנטרימן חולק מכלולים עם iX1, מה שאומר ממדים נדיבים יותר וסוללת 65 קוט"ש, הנעה קדמית או כפולה לצד טווח של עד 462 ק"מ, אבל גם תג מחיר גבוה יותר. בתא הנוסעים אפשר למצוא את תג המולטימדיה העגלגל בגודל 9.4 אינץ', שמדמה את לוח המחוונים העגלגל של המיני המקורית. מערכות הבטיחות האקטיבית מיישרות קו עם סדרה-7, כמו האפשרות להוריד את הידיים מההגה (אך לא את העיניים מהכביש) בכבישים בין עירוניים עד 60 קמ"ש.

הקופר הקטנה יותר תיוצר בסין בשיתוף גרייט וול, עם סוללות 41 ו-54 קוט"ש, שמספיקות לטווח של 305 ו-402 ק"מ, בהתאמה. קצב הטעינה המהירה צנוע, עד 75 ו-95 קוט"ש, בהתאם, לעומת עד 130 קוט"ש בקאנטרימן. בתא הנוסעים תמצאו את אותו מסך מולטימדיה עגלגל, והנייד שלכם יוכל לשמש כמפתח, עם אפליקציה ייעודית.

רנו סניק E-TECH. רנו,
סניק E-TECH. נראה קצת יותר כמו ג'יפון, אבל איפה גרסת ה-7 מושבים?/רנו

רנו סניק חשמלי: 620 ק"מ, אבל רק 5 מקומות

גם בעידן הקרוסאוברים והחשמל רנו לא מוותרת על המיני ואן המיתולוגי שלה. כמו שהסניק בנזין התבסס על מגאן בנזין, הסניק E-TECH מבוסס על מגאן E-TECH, וכרגיל קצת יותר גדול - אם כי העיצוב קצת יותר קרוסאוברי מבעבר. לגרסה הבסיסית 170 כ"ס וסוללת 60 קוט"ש, שמספיקה ל-420 ק"מ. אבל יש גם גרסת 220 כ"ס עם סוללת 87 קוט"ש וטווח מרשים של 620 ק"מ.

אבל לשתיהן יש כרגע רק 5 מקומות ישיבה, כאשר גרסת 7 מקומות "נמצאת תחת בחינה", כלומר בדרך. אולי אז, אם המחיר לא יהיה גבוה מדי, נראה אותו בארץ.

רנו גרנד קנגו. רנו,
גרנד קנגו. חסרונו של הטנדרון הצרפתי מורגש בשוק/רנו

רנו גרנד קנגו 7 מקומות: הדגם שחסר בארץ

שלוש שנים אחרי השקת הדור השלישי של הקנגו, חשפה רנו גרסה מוארכת עם 7 מקומות שלו, כמו שכבר יש למתחרה המרכזי שלו הסיטרואן ברלינגו ושלל תאומיו מבית פיג'ו, אופל ופיאט.

גם כאשר שלוש שורות המושבים נמצאות בשימוש, לקנגו עדיין יש נפח תא מטען נדיב של 500 ליטר, וגם השורה השלישית מרווחת יחסית. היצע המנועים כולל 1.3 ליטר 130 כ"ס עם אופציה לתיבה רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. יש גם דיזל (1.5 ליטר, 96 כ"ס, ידנית בלבד) אבל גם חשמלית, עם 122 כ"ס, סוללת 45 קוט"ש וטווח של 265 ק"מ בלבד.

הרכב הזה, שגם מצויד במערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות, היה יכול להיות בארץ תשובה לצרכים של משפחות גדולות שלא חייבות קרוסאובר מפונפן. אבל בהתחשב בכך שהקנגו הרגיל החדש טרם הגיע לארץ בשל מגבלות אספקה, למרות שקודמו היה אחד הדגמים הנמכרים והאהובים בשוק הטנדרונים, גם לגרסת ה-7 מקומות אין עדיין תאריך עלייה.

רנו ראפאל. רנו,
ראפאלל. מרהיב, אבל סופר יקר/רנו

ראפאל: האם אתם מוכנים לרנו ב-300 אלף שקל?

האוסטרל הוא קרוסאובר מוצלח, אבל סולידי. אז על בסיסו עיצבה קנו גרסת קרוסאובר קופה מרהיבה, והעניקה לה את שמו של מטוס הקרב הצרפתי המצליח מבית דאסו.

הראפאל לא רק מסובב ראשים, רנו גם איבזרה אותו בנדיבות ובחומרי תא נוסעים איכותיים יותר, במטרה לפנות לפלח שוק גבוה ורווחי יותר, כולל גג פנורמי שקוף שאפשר להכהות באופן חשמלי. יחידת הכוח היחידה שמוצעת כעת היא ההיברידית של האוסטרל, עם הנעה קדמית ו-200 כ"ס, ובעתיד תצטרף גם אחת עם 300 כ"ס והנעה כפולה.

למרות שגרסאות קופה לקרוסאוברים מוצאות בארץ לקוחות שמוכנים לשלב עבורן תוספת מחיר, בארץ צפוי היה הראפאל לעלות כ-300 אלף שקל, מה שישאיר אותו כרגע בחו"ל.

ליפמוטור C10. ליפמוטור,
C10. מו"מ למכירת הפלטפורמה החדשה לפולקסווגן ולסטלנטיס (פיאט-קרייזלר-פיג'ו-סיטרואן)/ליפמוטור

ליפמוטור C10: לגדול או לחדול

אחת היצרניות הסיניות המעניינות ביותר, שכבר משווקת בארץ את ה-T03 הקטנה החשמלית, חשפה במינכן קרוסאובר חדש, מקביל בגודל ל-BYD סיל U, ובניגוד אליו חשמלי בלבד, ללא גרסת פלאג אין. ה-C10, שהיה ידוע קודם בשם הקוד B11, מציע 5 מקומות ישיבה, מערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות, וצפוי להגיע לאירופה ואלינו בנובמבר הקרוב.

החברה שהוקמה ב-2015 מכרה בשנה החולפת 114 אלף מכוניות, בעיקר בסין, לעומת 40 אלף ב-2021. למרות גידול נוסף השנה, היא מכרה באוגוסט לבדו 14 אלף מכוניות, המנכ"ל שלה זו ז'יאנגמינג אמר במינכן כי החברה מנהלת מו"מ עם יצרנים אחרים למכור להם זכויות שימוש בפלטפורמה המתקדמת שלה, ואף מציעה להם לבנות עבורם את גרסאות שלה תחת שמם, במטרה להבטיח קצב ייצור שנתי של 500 אלף עד מיליון מכוניות. לפי פרסומים בסין ליפמוטור מנהלת שיחות עם פולקסווגן וסטלנטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully