וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות שאכזבו במבחן הריסוק והאזהרה מהקרוסאוברים החשמליים

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 18:52

היורואנקאפ ריסק 11 מכוניות חדשות, ומגלה ששלוש מהן לא הצליחו לקבל את ציון 5 הכוכבים המרבי, כולל אחת שכבר נמכרת בארץ. אבל לא זאת הבעיה שמטרידה את בכירי הארגון

יונדאי קונה חדש מבחן ריסוק/יורואנקאפ

הרכבים החשמליים כבדים מדי, מה שעלול להשפיע לרעה על תוצאות תאונות דרכים בינם לבין מכוניות ומשתמשי דרך אחרים. כך מזהיר היום ארגון הבטיחות האירופי, היורואנקאפ, וחוזר בכך על מסרים שהשמיע מוקדם יותר השנה ה-IIHS, המכון של חברות הביטוח בארה"ב שמבצע גם הוא מבחני ריסוק עצמאיים.

הדברים מתפרסמים ביחד עם התוצאות של מבחני הריסוק ל-11 מכוניות חדשות ששתיים מהן כבר נמכרות בישראל, ושמונה נוספות מתוכננות להגיע אלינו ב-2024. מדובר באקספנג G9, ב.מ.וו סידרה-5, BYD טאנג וסיל-U, בהונדה ZR-V, ב-VinFast VF8, יונדאי קונה, מרצדס SUV EQE, סמארט #3, פולקסווגן ID.7 וקיה EV9.

"זה נראה מעודד כי רובם כלי רכב חשמליים, אך הם גם מבטאים מגמה מדאיגה בביקוש הצרכנים למכוניות כבדות, חזקות וגבוהות יותר, שלא רק מסכנות נהגים אחרים אלא גם משפיעות לרעה על הסביבה.מתוך 11 המכוניות החדשות המדורגות, רק שלוש שוקלות פחות משני טון, ורק אחת, סמארט #3, מסווגת כמכונית משפחתית", מציין הארגון בדוח שלו.

ד"ר מיכאל ואן ראטינגן, מזכ"ל הארגון, היה אפילו בוטה יותר. "במשך שנים יורואנקאפ הואשם בהעלאת משקל המכוניות. חשבו שתכונות בטיחות נוספות פירושן מאסה נוספת. זה מעולם לא היה באמת המקרה והעלייה במשקל הרכב שאנו רואים כיום בהחלט אינה קשורה לבטיחות - היא נובעת מהעדפת הצרכנים לכלי רכב גדולים יותר ולחשמול, כאשר סוללות גדולות יותר ויותר משמשות להרגעת חרדת הטווח של הצרכנים. אבל זו מגמה שלא עוזרת לא לבטיחות ולא לסביבה: מכוניות גדולות וכבדות הן בדרך כלל פחות יעילות אנרגטית ממכוניות קטנות וקלות, ויש חשש בטיחותי כאשר שני סוגי כלי הרכב הללו מתנגשים, או גרוע מכך, כאשר מדובר במשתמשי דרך פגיעים".

VinFast VF8 מבחן ריסוק. יורואנקאפ,
רק ארבעה כוכבים גם ל-VinFast VF8 הויאטנמי שבדרך ישראל/יורואנקאפ

ולתוצאות: למרות שארבע מהמכוניות שנבחנו הן סיניות, כל אלה שלא הצליחו לקבל ציון של 5 כוכבים מגיעות ממדינות אחרות. אמנם לא מדובר בציון נמוך, או במכוניות שאינן בטיחותיות, אך בשנים האחרונות רוב הנבחנות מצליחות להשיג את הציון המירבי, והחריגות הן אלה שלא מצליחות בכך.

הונדה ZR-V: הקרוסאובר ההיברידי החדש, שלא מתוכנן כרגע להגיע לישראל, קיבל 4 כוכבים בלבד. הוא איבד את הכוכב החמישי עקב ביצועיו הן במבחני הריסוק והן במבחני מערכות הבטיחות האקטיביות שלו.

VF8 VinFast: הקרוסאובר החשמלי של הסטארט אפ הויטנאמי, שאמור להגיע לארץ ב-2024, קיבל גם כן 4 כוכבים בלבד, גם כן בשל סכנה מהדשבורד וריסון לא מספק של אנרגיית ההתנגשות בתאונה חזיתית. מצד שני בשאר הסעיפים קיבל הרכב ציונים גבוהים, במבחן הריסוק הראשון של היצרן החדש.

יונדאי קונה: רב המכר של יונדאי, שכבר נמכר אצלנו בגרסאות היברידיות ובנזין ואמור להגיע בשנה הבאה גם בגרסה חשמלית, קיבל גם הוא 4 כוכבים בלבד. הבוחנים ציינו סכנה של פגיעה מדשבורד והחלקה של "גוף" בובות הניסוי מתחת לחגורת הבטיחות בעת התנגשות קדמית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הונדה ZR-V מבחן ריסוק. יורואנקאפ,
גם הונדה ZR-V זכה רק בארבע כוכבים, אך לא מתוכנן כרגע להגיע אלינו/יורואנקאפ

שאר המכוניות קיבלו כאמור את הציון המרבי, כולל ה-BYD טאנג החשמלי 7 מקומות שכבר נמכר בארץ ויגיע ב-2024 לאחר מתיחת פנים והסיל-U של היצרן, קרוסאובר חשמלי חדש שיתחרה ביונדאי איוניק 5 וטסלה מודל Y. גם קיה EV9 החדש, גם כן קרוסאובר 7 מקומות חשמלי גדול, שיגיע אלינו ברבעון הראשון של 2024, קיבל את הציון המירבי וכך גם מרצדס EQE SUV, קרוסאובר חשמלי נוסף שנבחן.

אקספנג G9 שהושק אצלנו בחודש שעבר קיבל חמישה כוכבים למרות חשש לפגיעה באגן של נהגת בפגיעה חזיתית, והגנה לא מספיק טובה על ראשי הולכי רגל. פולקסווגן ID.7, סוף סוף חשמלית שהינה מכונית סדאן ולא קרוסאובר, ותגיע אלינו בשנה הבאה, קיבלה ציונים גבוהים בכל הקטגוריות, כולל 95% בהגנה על מבוגרים. ב.מ.וו סדרה-5 החדשה, שכבר נמכרת בארץ, הייתה קרובה לפולקסווגן בציוני המשנה וקיבלה כמוה 5 כוכבים.

סמארט #3 היא הדגם השני של המותג המתחדש, שעבר לשליטת ג'ילי הסינית עם מרצדס כבעלת מניות מיעוט, ומתמקד כעת כמו שאר העולם בקרוסאוברים חשמליים. ה-#3 איבד נקודות בהתנגשות צד מול עמוד, שגרמה לראשי הנהג והנוסע מלפנים להתנגש, אבל עדיין עמד בקריטוריונים לציון חמשת הכוכבים היוקרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully