וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת ז'נבה: החדשות החדשות

7.3.2019 / 14:35

ימי העיתונות מרובי החשיפות של תערוכת ז'נבה 2019 כבר נגמרים וזה הזמן לסיכום ביניים של המכוניות החדשות, בעיקר אלו הרלוונטיות אלינו בשנה הקרובה

תערוכת ז'נבה. יצרן, אתר יצרן
עדיין נוצצת - תערוכת ז'נבה 2019 היא בסימן ירוק וחשמלי/אתר יצרן, יצרן

למרות ירידת קרנן של תערוכות הרכב הגדולות בשנים האחרונות וכנראה גם בשנים הקרובות. תערוכת ז'נבה ממשיכה להיות אחת הנוצצות שבהן, הן בשל מיקומה ה"נייטרלי" שאינו בית לאף יצרנית ביתית והן בשל העובדה שהיא מסמנת את תחילת האביב של בציר הדגמים השנתי. לא קשה היה לפספס את המוטיב החוזר בתערוכה הנוכחית - עוד גרסאות חשמליות והיברידיות נטענות שקע לכמעט כל דגם חדש ומשמעותי. או לכל הפחות הצהרה כי כאלו נמצאים בדרך.

לאור ריבוי הדגמים, בחרנו להתרכז הפעם בעיקר במכוניות החדשות שהוצגו, למרות שלצידן הייתה התערוכה עמוסה בקונספטים מעניינים של סיטרואן, של מיצובישי, הונדה, קיה ושל שלל יצרניות אחרות. כמו גם בית להצגת מתיחות פנים לקיה נירו, פולקסווגן פאסאט, מרצדס GLA, רנו ואחרות.

תערוכת ז'נבה. יצרן, אתר יצרן
גרסאות פלאג אין היברידיות ל-A6, A7, A8 ול-Q5/אתר יצרן, יצרן

אודי: גרסאות היברידיות ל-A6, A7 ו-A8

אודי מציגה בתערוכה את גרסאות הפלאג אין ההיברידיות למכוניות הסאלון, קופה ארבע דלתות והפאר שלהן. ה-A6 וה-A7 עושות שימוש במנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים ומערכת חשמלית בעלת טווח נסיעה חשמלי טהור של כ-40 ק"מ. המנועים יגיעו בשתי רמות הספק תחת התיוג החדש של מנועי אודי. גרסת ה-50 מייצרת הספק משולב של 299 כ"ס וגרסת ה-55 מציגה 367 כ"ס. שתי המכוניות מגיעות עם תיבת הילוכים כפולת מצמד.

ה-A8 שמגיעה בגרסת לונג עם בסיס הגלגלים הארוך מצוידת במנוע 3.0 ליטרים V6 ומנוע חשמלי. גם פה הטווח החשמלי עומד על כ-40 ק"מ. ההספק הוא 449 כ"ס. תיבת ההילוכים פה היא אוטומטית פלנטרית.

עוד באותו נושא

מנכ"ל פולקסווגן: "תערוכות רכב מסורתיות מתו. הן נחלת העבר"

לכתבה המלאה
ב.מ.וו סדרה 7 מתיחת פנים. יצרן, אתר יצרן
סדרה 7 המחודשת, גם בגרסה היברידית נטענת שקע/אתר יצרן, יצרן

ב.מ.וו: גרסאות היברידיות ל-X5, סדרה 7 וסדרה 3

גם ביצרנית היוקרה מבוואריה הולכים בתערוכה על גרסאות הפלאג אין לדגמים החדשים והמחודשים של המותג. סדרה 3 החדשה מקבלת את גרסת ה-330e שעושה שימוש במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי כדי להציג הספק משולב של 252 כ"ס, תגבור לזמן קצר של 41 סוסים מוצע באמצעות מערכת תגבור. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 6 שניות והטווח המוצהר עומד על 60 ק"מ, שיפור של 50 אחוזים ביחס לנתון בעבר לטענת היצרנית.

גם ל-X5 החדש מוצגת גרסה היברידית נטענת שקע, ה-45e משתמשת במנוע השישה צילינדרים בטור של ב.מ.וו בנפח 3.0 ליטרים ומנוע חשמלי להספק משולב של 394 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות והטווח המוצהר הוא 80 ק"מ.

לספינת הדגל, הסדרה 7 שעברה מתיחת פנים לאחרונה נוספת גרסת 745e בעלת מנוע חשמלי. כמו ה-X5 גם פה מנוע הבנזין הוא בנפח 3.0 ליטרים בתצורת שישה צילינדרים וההספק הוא 394 כ"ס. הטווח החשמלי משתנה בין הגרסה בעלת בסיס הגלגלים הקצר שתיסע 58 ק"מ בכוח החשמל או הארוכה שתגיע רק ל-55 ק"מ, גרסת ההנעה הכפולה בבסיס הגלגים הארוך מפחיתה עוד ק"מ בודד מהטווח.

תערוכת ז'נבה. יצרן, אתר יצרן
הלכה ה-488 באה ה-F8 טריבוטו/אתר יצרן, יצרן

פרארי F8 טריבוטו

יורשת ה-488 כבר מתייצבת על קו הזינוק. מרעימה עם מנוע ה-V8 המרכזי-אחורי שלה בנפח 3.9 ליטרים ו-720 כ"ס. זו עליה של 50 כ"ס ביחס ל-488 עם הפחתה של 40 ק"ג במשקל. התאוצה ל-100 אורכת 2.9 שניות והמהירות המירבית היא 340 קמ"ש. לישראל היא צפויה להגיע ב-2020.

מאזדה CX-30. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ רנגייד המחודש, גם הוא בנטעני השקע/אתר יצרן, יצרן

ג'יפ: רנגייד היברידי

הרנגייד הקטן שעבר מתיחת פנים בשנה שעברה הוא הראשון מבין מוצרי ג'יפ לקבל הנעה היברידית, יצטרף אליו הרנגלר בעתיד הקרוב. המנוע הוא 1.3 ליטר טורבו ומנוע חשמלי נוסף לסרן האחורי, ההספק המשותף הוא 240 כ"ס. הטווח החשמלי הוא 50 ק"מ והמהירות המירבית בכוח הסוללות היא 130 קמ"ש.

מאזדה CX-30. יצרן, אתר יצרן
מאזדה 3 על עקבים - זה ה-CX-30 החדש/אתר יצרן, יצרן

מאזדה: CX-30

קרוסאובר קומפקטי חדש למאזדה שיכנס לרווח הצר שבין ה-CX3 ל-CX5, הוא לא נקרא CX4 כפי שציפינו מהסיבה הפשוטה - דגם בשם זה כבר משווק על ידי מאזדה בסין מזה מספר שנים. הוא מבוסס על פלטפורמת המאזדה 3 החדשה ודומה לא מאוד בעיצוב החיצוני שלו. יניעו אותו מנועי סקייאקטיב כאשר גרסאות הבנזין יקבלו מערכות סיוע חשמליות 24 וולט. שאינן מניעות את המכונית אלא מסייעות למנוע הבנזין. לישראל הרכב צפוי להגיע בסוף 2019.

מרצדס CLA שוטינג ברייק. יצרן, אתר יצרן
מרצדס CLA שוטינג ברייק, כמו CLA רק נראית טוב/אתר יצרן, יצרן

מרצדס CLA שוטינג ברייק

אחרי שהציגו את ה-CLA החדשה בתערוכת CES, מגיעה הגרסה שלה שגם נראית טוב. הכירו את ה-CLA שוטינג ברייק, שמערבת בין תצורת סטיישן שימושית למרכב בעל קווי הקופה. כאן היא מוצגת בגרסת ה-250, עם מנוע 2.0 ליטרים ו-225 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמד בת שבעה יחסי העברה. עוד בדרך, גרסאות בסיס וגם גרסאות AMG35 ו-45 עם 306 ו-420 כ"ס בהתאמה.

תערוכת ז'נבה. יצרן, אתר יצרן
מיצובישי האנטר המחודש מקבל חזית מחודדת/אתר יצרן, יצרן

מיצובישי: ASX והאנטר

מתיחת פנים למיצובישי ASX הוותיק מוסיפה קווים חדים בסגנון האקליפס קרוס ושיפור במערכת המולטימדיה.

לצידו הוצג גם מיצובישי האנטר המחודש, המוכר בעולם כ-L200. החזית מקבלת את המראה עטור הכרום של מיצובישי ויחידות תאורה צרות. הוא ממשיך לעשות שימוש בבסיס של ההאנטר הנוכחי והבשורה המרכזית היא שילוב מערכות בטיחות מקוריות כמו התרעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית והתרעה על רכב ב"שטח מת". ללא פרטים נוספים, כנראה שמערכות ההנעה ימשיכו להיות אלו בהן עושה הרכב שימוש כיום - 2.4 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 154 או 181 כ"ס. תיבת ההילוכים האוטומטית תהייה בת שישה יחסי העברה במקום חמישה בעבר. הנעה כפולה עם הילוך כוח ודיפרנציאל ננעל מאחורה וכן תוצע גרסת ה"סופר סלקט" עם הנעה כפולה מתוחכמת עם מצבי נהיגת שטח ובקרת ירידה. אלינו הוא צפוי להגיע ברבעון האחרון של 2019.

תערוכת ז'נבה. יצרן, אתר יצרן
פיג'ו 208, נשארו עם מספר המזל/אתר יצרן, יצרן

פיג'ו: 208 החדשה

מכונית הסופר מיני של פיג'ו מפסיקה את השימוש בספרות עוקבות לציון החלפת הדגמים (205, 206, 207) ונותרת עם הספרה 8 גם בדור החדש. הפלטפורמה היא ה-CMP החדשה, המודולרית והקלה של פיג'ו, העיצוב רבוע וספורטיבי ותורמים לו מימד האורך הגדול משל הדור היוצא והגובה הנמוך יותר.

תא הנוסעים הוא האבולוציה העדכנית ביותר של ה-i cockpit מרובה מסכים והייטקי. מנועי בנזין ודיזל יוצעו ולראשונה גם גרסה חשמלית לחלוטין. מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטרים שלושה צילינדרים יציע הספקים של 75, 100 ו-130 כ"ס. מנוע הדיזל בנפח 1.5 ליטר יגיע עם 100 כ"ס. הגרסה החשמלית היא החזקה בהיצע עם 136 כ"ס וטווח של 340 ק"מ. הגרסה החשמלית צפויה בישראל במהלך 2020, כאשר לגרסאות הרגילות אין עדיין צפי הגעה סופי.

מאזדה CX-30. יצרן, אתר יצרן
פולסטר, חטיבת החשמליות הספורטיביות של וולוו שיגרה את הפולסטר 2/אתר יצרן, יצרן

פולסטר 2

הפולסטר 2 היא המכונית החשמלית המלאה הראשונה של מותג הספורט החשמלי של וולוו. העיצוב לא החליט אם הוא סדאן מוגבהת או קורסאובר סדאן. מה שכן יש לו זו יחידת הנעה חשמלית חזקה מאוד של 408 כ"ס והנעה כפולה שיאיצו אותו ל-100 קמ"ש בקצת פחות מ-5 שניות. עם טווח חשמלי מוצהר של 500 ק"מ.

מאזדה CX-30. יצרן, אתר יצרן
קליאו החדשה, אבולוציה חיצונית רבולוציה פנימית/אתר יצרן, יצרן

רנו: קליאו החדשה

הקליאו בדור החמישי שלה שיושבת על פלטפורמת ה-CMF-B של רנו ניסאן היא אבולוציה עיצוביות של הדור היוצא. יחידות התאורה דומות מאוד לאלו במגאן והחזית עם הסמל הענק נשמרת כמו גם ידיות הדלתות האחוריות הנחבאות. תא הנוסעים וסביבת הנהג לעומת זאת חדשים לגמרי. לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה אנכי בדומה לזה בגרנד קופה לצד פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים.

המנועים נחלקים לשתי יחידות כוח בנזין; 0.9 ליטר טורבו שלושה צילינדרים עם 90 כ"ס ו-1.3 ליטר טורבו עם 115 כ"ס, שניהם מגיעים עם תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה. מנוע הדיזל הוא בנפח 1.5 ליטר בהספקים של 90 או 115 כ"ס, כאן תיבת ההילוכים כפולת המצמד היא בת שישה הילוכים. בעתיד היא צפויה להציג גם גרסה היברידית. אלינו היא צפויה להגיע בקיץ הקרוב.

תערוכת ז'נבה. יצרן, אתר יצרן
סקודה קאמיק, אח קטן לקארוק ולקודיאק/אתר יצרן, יצרן

סקודה קאמיק

סקודה קאמיק הוא הג'יפון השלישי במשפחת סקודה. הוא יתמקם מתחת לקארוק. העיצוב החיצוני מזכיר מאוד את אחיו הגדולים אבל משלב הרבה מאוד מהקווים שפגשנו כבר בסקאלה החדשה, בעיקר בחזית שלו. על ההנעה מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 95 או 115 כ"ס שיוצמד לתיבת הילוכים ידנית שישה הילוכים או כפולת מצמד שבעה הילוכים. המנוע השני הוא 1.5 ליטר 150 כ"ס, גם פה עם תיבה ידנית או כפולת מצמד. מנוע הדיזל הוא ה-1.6 ליטר עם 115 כ"ס. לא תוצע גרסת הנעה כפולה כי זה לא מעניין אף אחד. הקאמיק אמור להגיע לישראל לקראת סוף 2019.

תערוכת ז'נבה. יצרן, אתר יצרן
מצטרף לחגיגת הג'יפונים הקומפקטיים - סאניונג קוראנדו החדש/אתר יצרן, יצרן

מי שהיה רכב שטח קשוח משנה גישה ובגלגול הנוכחי שלו מכוון בעיקר לפלח הג'יפונים כמו קיה ספורטאז', פיג'ו 3008 ויונדאי טוסון. העיצוב החיצוני מיישר קו עם חזית דומה לרקסטון הנוכחי והטיבולי הקטן ממנו. על ההנעה מנועי בנזין טורבו בנפח 1.5 ליטרים עם 163 כ"ס או דיזל 1.6 ליטרים עם 136 כ"ס. כאשר גרסה חשמלית כבר נמצאת בקנה ותוצג בעתיד. ההנעה היא כפולה או קדמית ותיבות ההילוכים הן בעלות שישה יחסי העברה אוטומטית או ידנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully