וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי מתחייבת: הנחה גורפת על הדגמים הקוריאניים

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 18:14

אחרי אישור הסכם הסחר עם דרום קוריאה שבמסגרתו תחול הפחתת מכס של 7% על רכב שמיוצר במדינה מצהירה יונדאי כי תוזיל שורת דגמים בישראל

מבחן דרך: יונדאי אלנטרה היברידית. קינן כהן
האם ההוזלה תישאר גם בהמשך הדרך?/קינן כהן

בשוק שלמד בשנים האחרונות לראות את המחירים רק עולים ועולים, הפחתת מחיר של 7% בשורת דגמים היא בשורה של ממש. אפילו אם זו עשויה להתגלות כשמחה קצרת מועד.

הפרלמנט הדרום קוריאני אישר היום את הסכם הסחר עם ישראל. במסגרתו יבוטל המכס בשיעור 7% על מוצרים שמיובאים או מיוצאים לדרום קוריאה. אולם למרות ששתי היצרניות הקוראניות הגדולות יונדאי וקיה הן שניים ממותגי הרכב הגדולים ביותר בשוק הישראלי, ההשפעה של ביטול המכס עשויה להיות שולית יחסית בשל מספר סיבות.

ראשית, ההטבה נוגעת רק למכוניות המיוצרות בדרום קוריאה, כלומר, דגמים כמו יונדאי טוסון, i10 ו-i20 המיוצרים על ידי החברה באירופה או קיה ספורטאז' ואקסיד כלל לא עומדים בתנאים להטבות אלו. הנקודה השנייה היא שגם חלק מהדגמים שכן יושפעו מההטבה כמו יונדאי איוניק 5 ויונדאי קונה החשמליים צפויים להתייקר בתחילת השנה הבאה בשל השינוי במס הירוק. מה שעשוי לצמצם את ההנחה.

יונדאי איוניק 5 הנעה כפולה. קינן כהן
איוניק 5, זכאי להטבה/קינן כהן

ההודעה של יונדאי יוצאת דופן שכן זו נעשית בתיאום עם היצרנית. ככלל, מערכת היחסים בין יבואניות הרכב לבין היצרניות מושתתות על משא ומתן בנוגע למחיר בו מוכרת היצרנית את המכונית ליבואנית. בין שאר השיקולים שמובאים בחשבון, יש גם את נושא המיסוי המקומי, ההנחה המקומית של 7% לא נעלמת מעיני היצרניות והחשש היה שהן ינצלו את המצב על מנת להעלות את המחיר ובכך לקזז את ההנחה.

ובעוד בקיה לא ממהרים לפרסם מה תהייה מדיניות התמחור אחרי כניסת הצו לתוקף בדצמבר, ביונדאי מודיעים כי: "ההטבה של הורדת המכס תועבר במלואה ללקוחות". בנוגע למחירי המכוניות החשמליות, מודים אצל היבואנית כי ההשפעה של ההנחה תהייה קצרת מועד, אבל שם זו כבר המדינה שמעניקה ביד אחת הטבה וחומסת אותה בריבית דריבית ביד השנייה (המיסוי על מכוניות חשמליות צפוי לעלות מ-10% ל-20% וגובה ההטבה המקסימלית יירד מ-75 ל-60 אלף שקלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן דרך: יונדאי סטאריה. קינן כהן
גם הוא במוזלים: יונדאי סטאריה/קינן כהן

ויש סיבה נוספת שבגללה יש לקחת את ההצהרה הזו בזהירות מתבקשת. לוחות הזמנים של ההסכם הזה בעייתיים מאוד בכל הנוגע למכונית. הכניסה שלו לתוקף כאמור תהייה בדצמבר, כלומר, רק מכוניות שייוצרו בדצמבר ואילך יהיו זכאיות להנחה הזו. מצד שני בינואר, אלא אם כן יהיה שינוי לא צפוי, אנחנו נראה התייקרויות במחירי המכוניות מלבד המס הירוק כך שה"חלון" למחירים הזולים האלו עשוי להיות קטן מאוד.

הדגמים עליהם תחול הפחתת המחיר הם כאמור דגמי הקונצרן המיוצרים בדרום קוריאה, כאשר ביונדאי המדובר הוא בוניו, קונה, סונטה, סנטה פה, פאליסייד, סטאריה, אלנטרה ואיוניק 5.

בג'נסיס תקיף ההנחה כל כל דגמי היצרנית, החל ב-G70 ועד ה-G80 וה-GV80 וכן ה-GV60 החשמלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully