וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקן המספרים הגדולים: בדקנו כמה תשלמו באמת על הדלק

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 8:46

לקחנו את הדגמים הפופולריים ביותר בישראל בשנים האחרונות, שלפנו את המחשבונים ועשינו בדיקה מקיפה של כמה כסף אתם הולכים לשלם השנה יותר על דלק. המכונית שלכם ברשימה?

ההתייקרות האחרונה של מחירי הבנזין משפיעה על כולם, גם אם אין לכם מכונית ואפילו אם היא חשמלית. התייקרות הנוזל היקר שמניע את הכלכלה שלנו - פשוטו כמשמעו, אומרת שאתם לא רק משלמים יותר כדי לנסוע ממקום למקום, זה אומר שנותני השירותים שלכם משלמים יותר, שמחירי הובלת הסחורות יקרים יותר, שהטכנאי או שליח הפיצה משלם יותר - כך שבסוף הכל חוזר אליכם.

לקחנו את המכוניות הפופולריות ביותר בישראל ובדקנו עבורכם כמה תשלמו יותר על כל מכל בנזין 95 שאתם עומדים למלא, וכמה כסף זה יוצא בסיכום השנתי של נסועה ממוצעת במכונית. החדשות הרעות - לא ממש משנה מה תעשו, זה מסתכם במאות שקלים, החדשות הרעות יותר - זו כנראה לא ההתייקרות האחרונה שתראו.

ותזכורת אחרונה לפני שנצא לדרך. נכון להיום, מחירו של ליטר בנזין 95 - לא מוצר מותרות, לא פינוק השמור לאמידים - עומד על 6.71 אגורות בשירות עצמי, רכיב הדלק עצמו מהסכום הזה - 1.74 שקלים.

מה בדקנו? איך בדקנו?

המכוניות בסקירה שלפניכם נבחרו על בסיס הפופולריות שלהן, בין אם כמכוניות שנרכשו בעיקר על ידי לקוחות פרטיים דוגמת הטויוטה ראב 4 או פיג'ו 3008 לצד רבות מכר של ציי הרכב כמו יונדאי איוניק. הסיבה לכך היא שבסופו של דבר, גם המכוניות שנרכשות בתחילה לשוק המוסדי מוצאות את דרכן לידיים פרטיות עם סיום הקדנציה שלהן.

בחרנו מכוניות משלוש הקטגוריות הנפוצות יותר, מיני וסופר מיני, משפחתיות, ג'יפונים וקרוסאוברים. השתדלנו גם לשלב את שלל מערכות ההנעה הקיימות היום בשוק, ממנועי בנזין, עבור בהיברידיות וגם נציגה אחת של מכוניות פלאג אין.

ממוצעי הדלק שאתם רואים כאן הם שיקלול בין הצהרות היצרנים לבין צריכות הדלק שהושגו במבחני הדרכים שלנו לאורך תקופת השיווק של הדגמים. הסיבה לכך היא שמצד אחד הצהרות היצרניות חוטאות באופטימיות בואך הטעייה, ומצד שני צריכות הדלק במבחני הדרכים שלנו מתייחסות לנהיגה שמשלבת קטעים מאומצים מאוד לצד נהיגה מנהלתית, לא תמיד אופי הנהיגה השוטף במכוניות. הנקודה השנייה היא שצריכת דלק במבחן עשויה להיות מושפעת גם מעונת השנה בה היא נבחנה וגורמים אחרים.

החישוב של עלות הדלק השנתית התייחסה לממוצע נסועה של 16,200 ק"מ בשנה, זהו נתון הנסועה הממוצע למכונית פרטית על פי פרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכון ל-2019. שנה זו נבחרה מכיוון שהנתון של שנת 2020 הנמוך ממנה משמעותית לא מייצג נסועה מציאותית לאור ריבוי הסגרים, ואלו של 2021 טרם פורסמו.

מיני וסופר מיני

צריכות דלק פברואר 2022. קינן כהן, צילום מסך
יתרון מוחץ להיברידית בחבורה/צילום מסך, קינן כהן

בקבוצת המכוניות הקטנות, בחרנו בשתי מכוניות מיני פופולריות מאוד, קיה פיקנטו ויונדאי i10. שתי המכוניות הזהות בבסיסן עברו בדור הנוכחי לשימוש בתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד יחיד. זו שיפרה משמעותית את צריכת הדלק הבינונית של הדור הקודם (אבל משלמת על כך מחיר בעידון הנסיעה).

כמו כן תמצאו פה שתי מכוניות סופר מיני נפוצות מאוד. סיאט איביזה וטויוטה יאריס הייבריד. האיביזה עושה שימוש במנוע 1.0 ליטר מוגדש ותיבת הילוכים כפולת מצמד ואילו בטויוטה יאריס, גם בדור הנוכחי יש מנוע בנזין בשילוב יחידה היברידית ותיבת הילוכים רציפה. שילוב שמקנה לה צריכת דלק פנטסטית.

עוד בוואלה!

מחירי הדלק חוזרים לזנק: הלילה ההתייקרות הגדולה

לכתבה המלאה

משפחתיות

צריכות דלק פברואר 2022. קינן כהן, צילום מסך
שלוש המכוניות הללו משחקות בעיקר במגרש של ציי הרכב/צילום מסך, קינן כהן

בקבוצת המשפחתיות, בעבר הגדולה והדומיננטית בשוק וכזו שנמצאת בנסיגה בת מספר שנים לאור הפופולריות הגואה של הג'יפונים הקטנים, בחרנו להציג את הבולטות והנפוצות ביותר.

אחת מהן, הקורולה מציגה פוזיציה די ייחודית בשוק הרכב המקומי ומהווה הדגם הנמכר ביותר הן בנתון המסירות הכללי והן במדד המסירות לפרטיים שאנו מקפידים לפרסם כאן, כמדד לביקוש האמיתי של המכונית. מעבר למשיכה המיסטית של הלקוח הישראלי למותג טויוטה, נתון צריכת הדלק שלה, במיוחד בדור הנוכחי בהחלט משכנעים גם בתחנת הדלק.

יונדאי איוניק שזו לה השנה האחרונה עם החלפתה באלנטרה החדשה מציגה גם היא מספרים יפים מאוד, הכמויות האדירות ממנה שעלו על הכבישים בשנים האחרונות מבטיחות שאנחנו עוד נראה אותה פה שנים רבות כמשומשת.

אחרונה היא אחת האירופיות המוצלחות והמצליחות בשוק המקומי - סקודה אוקטביה שבזכות תמהיל של מימדים, שימושיות, אבזור ועוד מצליחה להתברג בחמישייה הראשונה של המותגים הפופולריים בישראל, הרחק מעל שאר האירופיות. אצלה אין יחידה היברידית, אלא שימוש במנוע בנזין צנום, מוגש טורבו ועם תיבת הילוכים כפולת מצמד.

ג'יפונים וקרוסאוברים

צריכות דלק פברואר 2022. קינן כהן, צילום מסך
אם יש לכם את האפשרות לטעון אותו, הנירו פלאג אין ישאיר לכם הרבה כסף בכיס/צילום מסך, קינן כהן

הקטגוריה של הג'יפונים והקרוסאוברים היא הרשימה הארוכה יותר פה ולא לחינם. הקרוסאובר הוא המשפחתית החדשה של ישראל, לא דבר חדש, אבל לאור עלויות הדלק שלהם הגבוהות בצורה מובהקת מזו של משפחתית ממוצעת - שוב מדהים לראות עד כמה מוכן הלקוח הישראלי לשלם עבור התדמית.

גם כאן אפשר לראות הפערים בין הגרסאות בעלות מנועי הבנזין כמו פיג'ו 3008, סקודה קודיאק או יונדאי טוסון לבין כלים עם מנועים היברידיים, במקרה הזה שני הדגמים של טויוטה.

אבל מעל לאלו נמצא הנירו פלאג אין, דגם שבזכות מחיר אטרקטיבי ועם חבילת אבזור יפה מאוד ובחסות הטבת מס והנחה בשווי השימוש הצליח לייצר חדירה חזקה מאוד. אמנם, אתם תצטרכו אפשרות לטעון אותו משקע החשמל כדי להנות מהטוב שמציעה מערכת פלאג אין. אבל אם יש לכם כזו ועם יכולת תנועה חשמלית לחלוטין של של 40-50 ק"מ בתלוי בתוואי הנהיגה, מדובר במכונית שתאפשר לכם להתרחק ממשאבות הדלק לפרקי זמן ארוכים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully