וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן חתם על ביטול המכס על מכוניות קוריאניות

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 16:41

שר האוצר חתם בצהרים על צו המכס שאמור היה להיכנס לתוקף ב-1 בדצמבר. יבואני המכוניות שמיוצרות בקוריאה יתחילו למסור אותן ללקוחות באיחור בימים הקרובים

קיה סלטוס בישראל. רונן טופלברג,
קיה סלטוס. אחד הדגמים ששחרורם מהמכס התעכב/רונן טופלברג

נפתרה הבעיה שעצרה מסירת מכוניות קוריאניות חדשות ללקוחות: שר האוצר אביגדור ליברמן חתם היום על הצו המבטל את המכס על מוצרים מיובאים מדרום קוריאה, כולל מכוניות, מוצרי חשמל, מוצרים תעשייתיים ועוד.
הצו נחתם בעקבות כניסתו לתוקף של הסכם הסחר החופשי שנחתם בין ישראל לדרום קוריאה ואושרר על ידי ממשלת ישראל ב-17 במרס 2022.
במקרה של מכוניות המיוצרות בדרום קוריאה, מדובר על ביטול מכס בסך 7%, חלק קטן מסך המיסים הגבוהים המוטלים בישראל על רכב חדש, וכוללים מס קנייה בשיעור של 83% ומע"מ בשיעור של 17%, שנגבה על מחיר הרכב כולל מס קנייה ועלות ההובלה שלו לארץ.

שוקלים לרכוש קוריאנית? אנחנו כבר לקחנו אותה למבחן השוואתי:
קיה פיקנטו מול יונדאי i10, שברולט ספארק ורנו טווינגו

מבחן דרך: שברולט טרייל בלייזר ACTIVE. קינן כהן
שברולט טרייל בלייזר. גם מותגים לא קוריאניים מיוצרים בקוריאה/קינן כהן

קוראיניות? גם מטורקיה, צ'כיה, סלובקיה והודו

הצו אמור היה להיכנס לתוקף ב-1 לחודש, ביום חמישי האחרון. העובדה שלא נחתם עיכבה את שחרורן מהמכס של מכוניות מתוצרת דרום קוריאה, ואת מסירתן ללקוחות. רק ממחר יתחילו יבואני הקוריאניות לשחרר מכוניות ממכס, ולהכינן למסירה ללקוחות.
העיכוב, ראוי לציין, יחול רק על מכוניות המיוצרות בקוריאה, כמו קיה פיקנטו, סטוניק, סלטוס, נירו, ו-EV6, יונדאי אלנטרה, סונטה וסנטה פה, שברולט טרייל בלייזר ודגמי ג'נסיס.
מנגד, הוא לא עיכב שחרור מהמכס של מכוניות קוריאניות שאינן מיוצרות במדינה, כמו יונדאי i10 ו-i20 שמגיעות מטורקיה, אקסנט שמגיעה מהודו, טוסון שמגיע מצ'כיה וקיה סיד, אקסיד וספורטאז' שמיוצרים בסלובקיה, שלא מושפעות מההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully