וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Euro NCAP: המכוניות הבטוחות ביותר ב-2019

13.1.2020 / 10:32

ארגון הבטיחות Euro NCAP פרסם את רשימת המכוניות הבטוחות ביותר על פי מבחני הריסוק שערך. טסלה מצטיינת עם שני דגמים, שלוש גרמניות וסובארו פורסטר מובילים

טיפ לדרך: עקיפות/עריכה: ניר חן

מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP שהפכו לתקן הבטיחות של תעשיית הרכב באירופה, ונערכים לדגמים חדשים ונפוצים המשווקים גם אצלנו, מעניקים לכל מכונית נבחנת שורה של ציונים באחוזים וכן דירוג סופי בכוכבים. אחת לכמה זמן, עם השיפור ברמת הבטיחות של המכוניות, או יותר נכון - השיפורים שמכניסים היצרנים כדי לעמוד בדרישות הארגון - הקריטריונים משתנים ודרישות חדשות נוספות לרשימה.

מכיוון ש"שווי" הדירוג משתנה, זו הסיבה שהארגן מפרסם מדי שנה את רשימת המכוניות המצטיינות שזכו לציונים הגבוהים ביותר בשלושת הסעיפים המרכזיים: הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ומערכות בטיחות מתקדמות.

55 מכוניות נבחנו במהלך 2019, מתוכן, 41 זכו ל-5 כוכבי ריסוק - זו אחת השנים בעלת כמות המצטיינות הגבוהה ביותר מאז החל הארגון לבחון מכוניות. אבל גם בתוך אותן 41 מכוניות, כמה הצטיינו עם שקלול ציונים גבוה במיוחד. אלו המכוניות לפי חלוקה לקטגוריות.

הבטוחות ביותר ב-2019. EURO NCAP,
אודי A1/EURO NCAP

סופר מיני

בקבוצת הסופר מיני יש שיוויון, שתי המכוניות שהשיגו את הציון הגבוה ביותר הן אודי A1 ורנו קליאו החדשה. לקליאו זו חוליה נוספת בשרשרת ציוני בטיחות גבוהים בהם זכתה גם בדורות הקודמים שלה.

המכונית במקום השני, היא הפורד פומה החדשה. שבדור הנוכחי אינה מכונית הקופה שנשאה את שם זה בעבר, ולמען האמת גם אינה בדיוק סופר מיני אלא קרוסאובר קטן מידות. בניגוד לשתי המכוניות במקומות הראשונים, הפומה אינו משווק בישראל.

עוד בוואלה!

מבחני ריסוק: החזק שורד

לכתבה המלאה
הבטוחות ביותר ב-2019. EURO NCAP,
מרצדס CLA/EURO NCAP

משפחתיות קומפקטיות

בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות, מרצדס CLA, גרסת הקופה ארבע דלתות של ה-A קלאס זוכה לציון הגבוה ביותר. אותה A קלאס אגב, הייתה גם ברשימת המצטיינות של השנה שעברה. ה-CLA זכתה לציון של מעל ל-90 אחוזים בשלושה מתוך ארבעת סעיפי הניקוד, 96 אחוזים בהגנה על הנהג, 91 אחוזים בהגנה על ילדים, 91 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-75 אחוזים קיבלו מערכות הבטיחות המתקדמות. הציונים האלו גם הופכים אותה לבעלת הציון הגבוה יותר הכללי בעונת הריסוקים הנוכחית.
אגב מרצדס, ליצרנית יש עוד 5 דגמים נוספים שזכו השנה לחמישה כוכבי ריסוק (GLB, EQC, GLE, B קלאס וה-G קלאס החדש).

למקום השני הגיעה מאזדה 3 החדשה (98 אחוזים בהגנה על הנהג, 87 אחוזים בהגנה על ילדים, 81 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-73 אחוזים למערכות הבטיחות).

הבטוחות ביותר ב-2019. EURO NCAP,
ב.מ.וו סדרה 3/EURO NCAP

משפחתיות

הנציגה השלישית מגרמניה במצטיינות השנה היא ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. לצידה במקום הראשון עם ציון משוקלל זהה היא הטסלה מודל 3, יצרנית המכוניות החשמליות מעמידה נציגה נוספת במצטיינות השנה.

כאמור, שתי המכוניות קיבלו ציון משוקלל זהה, כאשר לסדרה 3 ציון גבוה יותר בהגנה על הולכי רגל, בעוד לטסלה ציון גבוה יותר למערכות בטיחות.

במקום השני בקבוצה זו נמצאת סקודה אוקטביה החדשה, שקיבלה 92 אחוזים בהגנה על הנהג, 88 אחוזים בהגנה על ילדים, 73 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-70 אחוזים למערכות הבטיחות.

הבטוחות ביותר ב-2019. EURO NCAP,
סובארו פורסטר/EURO NCAP

ג'יפונים וקרוסאוברים

בקטגוריה זו, סובארו פורסטר הנוכחי, מסתבר שמרשים לא רק במבחן הדרכים שערכנו לו, אלא גם במבחני הריסוק. 97 אחוזים בציון ההגנה על הנהג, 91 אחוזים בהגנה על ילדים, 80 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-78 אחוזים למערכות הבטיחות.

את המקום השני חולקים שני כלי רכב, שגם הם משווקים אצלנו, אלו הם מאזדה CX-30 החדש ופולקסווגן T קרוס.

הבטוחות ביותר ב-2019. EURO NCAP,
טסלה מודל X/EURO NCAP

ג'יפונים וקרוסאוברים גדולים

כאמור, טסלה הרשימה מאוד, עם כניסה של שני דגמים לרשימת המצטיינות, הפעם עם המודל X. הקרוסאובר הגדול בעל שבעה מושבים. המודל X קיבל 98 אחוזים בהגנה על הנהג, אחד הציונים הגבוהים ביותר שראינו לאחרונה, 81 אחוזים בהגנה על ילדים, 72 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ושוב ציון חריג בטיבו של 94 אחוזים למערכות בטיחות.

במקום השני בקטגוריה הזו נמצא סיאט טראקו, שנכון להיום אינו משווק בישראל.

והיו גם אלו

לצד אחת השנים היותר חיוביות בכמות כלי הרכב שזכו לציונים של 5 כוכבים, בשנת 2019 היו גם חמש מכוניות שקיבלו ציון של שלושה כוכבי בטיחות. זה לא רק שני כוכבים מתחת לחמישה, זה פחות או יותר כישלון בהגנה על הנוסעים או הולכי הרגל.

שלוש מתוך החמש הן למעשה אותה מכונית, השלישיה סיאט Mii, פולקסווגן אפ וסקודה סיטיגו, המכונית הרביעית היא ג'יפ רנגייד, שממשיך מסורת של ציוני ריסוק נמוכים מאוד ליצרנית והמכונית החמישית היא ה-Aiways U5 קרוסאובר חשמלי סיני המשווק באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully