וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה זה הזמן לרכב היברידי, חדש או משומש

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 3:19

באוצר רומזים לסיום ההפחתה במס הדלק, החשמליות עומדות להתייקר בינואר, וההיברידיות עומדות לעשות קאמבק ב-2024. תכירו את הדגמים הבולטים, חדשים ומשומשים, שיכולים לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה

אחרי שביטול הטבת המס ומתקפת החשמליות, בעיקר מסין, האטו בשנתיים האחרונות את קצב מכירות המכוניות ההיברידיות, הן עומדות לעשות קאמבק ב-2024. כרגיל, משרד האוצר אשם.

מצד אחד מינואר כמעט יוכפל שוב מס הקנייה על רכב חשמלי, ותקוזז הנחת המס המרבית, בזמן שעל היברידיות כבר אין מס להעלות, הן משלמות כמו כל רכב בנזין, אחרי שהמדינה הבינה שעידוד רכב חסכוני זה יפה עד שזה פוגע לה בהכנסות ממיסוי בנזין.

מצד שני, באוצר מאותתים שהמדיניות שנהוגה בשנה האחרונה, החלה עוד בידי אביגדור ליברמן כשר אוצר ונמשכת תחת בצלאל סמוטריץ', של הקטנה זמנית-מתמשכת במס על הדלק כדי לעצור את התייקרותו תצטרך להיפסק בקרוב בשל הגירעון בתקציב המדינה. סיבה מצוינת לרכוש מכוניות
חסכוניות ככל האפשר.

תזכורת: השילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי, שמסייע בעת עומס ואף מסיע לבדו את הרכב במהירויות איטיות, בשיוט לא מהיר או בירידות מפחית את צריכת הדלק בכ-20-40 אחוז לעומת רכב בנזין זהה או מקביל. כאשר בניגוד לרכב חשמלי או פלאג אין, הנהג לא חייב להתעסק עם טעינות, ויכול לנסוע ולתדלק כפי שעשה תמיד, תוך חיסכון של אלפי שקלים בשנה ולא פחות חשוב, של טונות CO2 ומזהמים אחרים. כיום לצד הנעה היברידית קלאסית נמכרות גם מכוניות עם הנעה היברידית קלה, זולה יותר ועם ביצועי חיסכון מופחתים. במדריך התייחסנו לסוג הראשון.

מבחן השוואתי: טויוטה קורולה קרוס מול רנו ארקנה. קינן כהן
יותר ישראלים יתלבטו בשנה הבאה איזו היברידית לרכוש. עבורם נועד המדריך הזה/קינן כהן

ההיברידיות שפרצו לחיינו עם הפריוס ב-2005 והפכו ללהיט עשור אחר כך, זוכות לביקושים טובים גם ביד השנייה, כי גם רוכבי המשומשות מחפשים דרכים להפחית את יוקר המחייה. יבואניות יונדאי, קיה וטויוטה מציעות תוכניות הארכת אחריות להיברידיות יד שנייה שלהן עם תום אחריות היצרן המקובלת של חמש שנים על הסוללה והמערכת ההיברידית, מה שמאפשר תמורת תשלום של כמה מאות שקלים בשנה שקט נפשי והגנה מתשלום פתאומי של 9,000-20,000 שקל לסוללה חדשה.

"כמה כבר שנים שהדגמים ההיברידיים מבוקשים מאוד ביד השנייה", אומר טל בר לב, מנכ"ל שלמה סיקסט מכירת רכב. "רואים את זה גם במחירים הגבוהים, בהנחות הנמוכות ובזמן המכירה המהיר. מצד שני, דווקא בגלל המצב הזה, הן מבוקשות בעיקר אצל מי שנוסע מעל 15 אלף ק"מ בשנה. מי שנוסע מעט עושה הרבה פעמים חשבון שיוכל לקבל הנחה גדולה יותר על דגם בנזין, שמראש זול יותר במחירון, ועם הנסועה שלו עדיין יוכל לחסוך כסף".

אלו ההיברדיות שתוכלו לרכוש בארץ בפחות מ-200 אלף שקל כחדשות, וגם כמה מלים על הגרסאות המשומשות שלהן. מחירי הדגמים המשומשים - לפי מחירון לוי יצחק.

מבחן דרך: טויוטה יאריס החדשה. אסף בר שי, קינן כהן
יאריס. הסופר מיני החסכונית ביותר בזכות ההנעה ההיברידית/קינן כהן, אסף בר שי

טויוטה יאריס: הבחירה הפופולרית

הסופר מיני המבוקשת נמכרת אצלנו כבר כמה שנים בעיקר בדגם ההיברידי למרות אופציית בנזין זולה יותר, ודי בצדק. בנהיגה בין עירונית רגועה השגנו בדור הנוכחי שנמכר כבר שנתיים (1,500 סמ"ק, 116 כ"ס) במבחן דרכים צריכה של 25 ק"מ לליטר, לעומת נתון צריכה משולב של 26.3 קמ"ל. חוץ מזה היא נאה ומאובזרת, בטוחה (5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי) זריזה ובעלת התנהגות כביש טובה. מנגד המושב האחורי שלה צפוף יחסית לסופר מיני אחרות, תא המטען קטן יחסית (286 ליטר), התיבה האוטומטית הרציפה רועשת בהאצות והמוניטין המצוין שצברה הקפיץ מאוד את מחירי השוק שלה. שימו לב שבשוק קיימות גרסאות אבזור רבות, שחלקן הגיעו בייבוא מקביל, וחלקן ברמת אבזור נמוכה מאוד.
מחיר כחדשה: מ-127 אלף שקל
מחיר משומשת מ-2021: מ-94 אלף שקל
עוד אופציה: יאריס היברידית דור קודם, שעדיין חסכונית מאוד, דומה מאוד בממדים, קצת יותר חלשה (100 כ"ס) ובעלת התנהגות כביש פחות מוצלחת. הדגם נמכר בארץ בין 2012 ל-2020, כאשר מ-2017 הוא נמכר עם בלימת חירום אוטונומית. מחיר ל-2012: 43 אלף שקל.

מבחן וואלה לטויוטה יאריס היברידית

מבחן דרך: הונדה ג'אז החדשה. קינן כהן, קינן כהן
ג'אז. עם כזה מרווח אולי צריך להתייחס אליה כמשפחתית היברידית שמוצאת חנייה בקלות/קינן כהן, קינן כהן

הונדה ג'אז: לא תאמינו כמה היא מרווחת

אחת הסופר מיני הכי טובות שנמכרות כאן. מרווחת כמו משפחתית קומפקטית, בעיקר במושב האחורי, מציעה ישיבה גבוה, תא מטען גדול יחסית (304 ליטר), ונסיעה נוחה מאוד בעיר. למעשה יש כאן משפחתית באורך של סופר מיני, מה שמסייע מאוד בחניות עירוניות צפופות ובמציאת חנייה במקביל למדרכה. המערכת ההיברידית מתקדמת מאוד, כאשר מנוע הבנזין טוען את הסוללה, והמנוע החשמלי הוא שמניע את הגלגלים הקדמיים, סידור שנועד לשפר את צריכת הדלק. מנגד, העיצוב שלה חסר חן, הביצועים (109 כ"ס) והתנהגות הכביש לא בצמרת, ולמרות שהיא חסכונית מאוד, יאריס עדיין משיגה מספרים טובים בכ-10% (צריכת דלק רשמית משולבת: 22.2 ק"מ לליטר. ובעיקר, רמת המחירים שלה כחדשה פשוט לא הגיונית.
מחיר חדשה: מ-148 אלף שקל
מחיר משומשת מ-2020: מ-87 אלף שקל.
עוד אופציה: הדור הקודם קודם של הג'אז (2011-2015) הציעה גרסה היברידית מוצלחת, לפי אותה נוסחה של ממדים סופר נדיבים יחסית לקבוצה, לצד מחיר גבוה יחסית וביצועים פחות טובים (98 כ"ס). לא צוידה בבלימת חירום אוטונומית. מחיר ל-2011: מ-31.5 אלף שקל.

מבחן וואלה להונדה ג'אז היברידית

הונדה סיוויק 2023. קינן כהן
סיוויק. משפחתית מצוינת וחסכונית, רק המחיר קשה לעיכול/קינן כהן

הונדה סיוויק: מתסיסה את הדמיון

הדור החדש של ההונדה המשפחתית שנחת כאן השנה הוא הטוב ביותר שלה והראשון שמצויד במערכת היברידית מודרנית (2,000 סמ"ק, 183 כ"ס). תא הנוסעים שודרג מאוד בעיצוב ובאיכות, מרווח כמעט כמו במכונית מנהלים. הביצועים והתנהגות הכביש מצטיינים וצריכת הדלק מצוינת (נתון רשמי: 20.8 קמ"ל). חסרונות: תא המטען התכווץ ל-345 ליטר בלבד בגלל מיקום הסוללה מאחור והמחיר המריא לחלל. הסיוויק אמנם כבר לא מתחרה בטויוטה קורולה, אבל אין סיבה שתעלה כמעט כמו ב.מ.וו סדרה-1 בסיסית. מכונית מצוינת שהמחיר הופך לאלטרנטיבה לקומפקטיות יוקרתיות ולמכוניות מנהלים.
מחיר חדשה מ-2023: מ-210 אלף שקל
מחיר משומשת מ-2023: מ-189 אלף שקל

מבחן וואלה להונדה סיוויק החדשה

מבחן דרך: טויוטה קורולה 2023. יואב פולס, מערכת וואלה
קורולה המחודשת. געגועינו לסטיישן/מערכת וואלה, יואב פולס

טויוטה קורולה: ההיברידית הלאומית

מי שהייתה המכונית הנמכרת בישראל במשך שלוש שנים ברציפות (2019-2021) הייתה גם הקורולה הראשונה שצוידה בהנעה היברידית, ונמכרת מאז תחילת השנה לאחר מתיחת פנים שהעניקה לה מנוע מחוזק ושיפור קל בצריכת הדלק (1,800 סמ"ק, 140 כ"ס, 22.7 ק"מ לליטר), ביצועים עדיפים ושיפורי בטיחות (5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי). התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה תחרויות מבעבר, אבל המושב האחורי פחות מרווח מאשר במשפחתיות השנה, והופסק ייבוא גרסת הסטיישן המוצלחת.
מחיר חדשה: מ-158 אלף שקל
מחיר משומשת מ-2023: מ-138 אלף שקל.
עוד אופציה: הדגם שלפני מתיחת הפנים לא ממש שונה, מלבד מנוע חלש יותר (122 כ"ס), 22.2 קמ"ל). יש גם גרסת 5 דלתות האצ'בק) עם מושב אחורי צפוף, אבל המוצלחת ביותר למשפחה היא הסטיישן עם תא מטען ענק (596 ליטר), שימושיות רבה, ובשוק הרכב השמרן שלנו, גם מחירי שוק נמוכים משל הסדאן הפחות מוצלחת. מחיר לסטיישן מ-2019: מ-104 אלף שקל.

מבחן וואלה לטויוטה קורולה המחודשת

מבחן דרך: יונדאי אלנטרה היברידית. קינן כהן
אלנטרה. משפחתית אמריקאית, לטוב ולרע/קינן כהן

יונדאי אלנטרה: המלכה הנוכחית

המכונית היחידה שהצליחה השנה להתקרב למכירות ה-BYD אטו החשמלית, והייתה מתקרבת יותר לולא בעיות אספקה קשות. הדגם החדש שהחליף בשנה שעברה את האיוניק, מרווח ומאובזר יותר קרוב מתמיד למכוניות מנהלים, נוח מאוד וצריכת הדלק מצוינת, 22.7 ק"מ לליטר רשמיים, וכמעט 20 קמ"ל בחיים האמיתיים. עם מנוע 1,600 סמ"ק 139 כ"ס הביצועים טובים.
משום שהיא מגיע בתקינה אמריקאית סובל מהחסרונות המקובלים למכוניות כאלה: מראות צד מוגבלות בשטח הכיסוי שלהן, איכות נמוכה יותר בתא הנוסעים, היעדר יכולת לנתק את כרית האוויר מלפנים להסעת תינוק והתנהגות כביש פחות טובה מהמתחרות. תא מטען גדול (474 ליטר) סובל מפתח טעינה צר יחסית. משום שלא משווקת באירופה לא נבחנה ביורואנקאפ, אבל זכתה לציונים גבוהים בארה"ב ומצוידת בכל מערכות הבטיחות האקטיבית המקובלות.
מחיר חדשה: מ-160 אלף שקל
מחיר משומשת מ-2022: מ-129 אלף שקל.
עוד אופציה: האיוניק שקדמה לאלנטרה הייתה ההיברידית הראשונה שהפכה למכונית הנמכרת בארץ, ובצדק. העיצוב שלה מתקדם, היא מאובזרת ושימושית בזכות דלת תא מטען חמישית, צוידה בכל מערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות לתקופתה, יש לה תיבה רובוטית כפולת מצמדים שעדיפה על התיבה הרציפה של הקורולה, גם הביצועים טובים, בזכות יחידת כוח זהה לאלנטרה, אבל עם 141 כ"ס. עם כמויות המכוניות שיש בשוק לא תתקשו למצוא אחת מיד פרטית, חברות הטרייד אין או בחברות הליסינג. מחיר לאחת מ-2017: מ-84 אלף שקל.

מבחן וואלה ליונדאי אלנטרה היברידית

השקה טויוטה פריוס דור 4 2016. יצרן, ניר בן טובים
פריוס דור רביעי. העזה בעיצוב, נשארה חסכונית/ניר בן טובים, יצרן

טויוטה פריוס: המלכה האם

לא נמכרת כרגע כחדשה, אבל הדור החמישי יושק בארץ בקרוב, לראשונה בגרסת פלאג אין עם הבטחה לנסיעה חשמלית באורך 70 ק"מ. אבל הדור הקודם (2016-2022) הוא עדיין רכב משפחתי מצוין, וחסכוני (24.4 קמ"ל רשמיים, 20-21 קמ"ל במציאות) בזכות העיצוב האווירודינמי ויחידת הכוח היעילה שזהה לזו של הקורולה (1,800 סמ"ק, 122 כ"ס). בניגוד לדורות הקודמים, הרביעי קיבל עיצוב מעז יותר והתנהגות כביש טובה בהרבה. חסרונות? קצת יותר צר מהקורולה ותא המטען קטן יותר. מערכות בטיחות אקטיביות הושקו רק מדגמי 2017, שנה אחרי תחילת השיווק בארץ.
מחיר לאחת מ-2017: מ-65 אלף שקל

מבחן וואלה לטויוטה פריוס החדשה

מבחן וואלה לפריוס דור רביעי

מבחן דרך: טויוטה יאריס קרוס בנזין. קינן כהן
יאריס קרוס. להיט מכירות, למרות המחיר/קינן כהן

טויוטה יאריס קרוס: רומן ישראלי חדש

עם מעל 6,000 מסירות מתחילת השנה, הישראלים מאוהבים בגרסת הקרוסאובר של היאריס הנוכחית. היא פותרת את בעיית המושב האחורי ותא המטען של גרסת הסופר מיני, עם מושב אחורי מרווח בהרבה ו-397 ליטר בתא המטען. הישיבה גבוהה ולמרות תוספת הגובה צריכת הדלק היא הטובה מבין הג'יפונים הקטנים (22.7 ק"מ לליטר רשמיים) ודי קרובה ליאריס הרגילה. הביצועים טובים (1,500 סמ"ק, 116 כ"ס) וגם התנהגות הכביש. גרסת הבסיס אקו דלה באבזור, וכולן יקרות מאוד, אבל עם ביקוש נדיר בשוק היד השנייה.
מחיר חדש: מ-146 אלף שקל
מחיר משומש מ-2021: מ-110 אלף שקל

מבחן וואלה לטויוטה יאריס קרוס

טויוטה CHR המחודש. קינן כהן, קינן כהן
CH-R. העיצוב בא על חשבון השימושיות, אבל לא על חשבון צריכת הדלק הטובה/קינן כהן, קינן כהן

טויוטה CH-R: אני יפה?

טויוטה השמרנית בחרה בעיצוב מתקדם מאוד לקרוסאובר הקומפקטי שלה, אח נוסף לקורולה ולקורולה קרוס. התוצאה נאה מאוד, אבל הושגה תוך הקרבת המושב האחורי שפחות מרווח משאר דגמי הפלטפורמה וסובל מחלונות קטנים שמחשיכים אותו. תא נפח תא המטען היה קטן יחסית בשנים הראשונות (297 ליטר) אך גדל במתיחת הפנים ב-2020 (ל-377 ליטר). אבזור הבטיחות והפינוקים טוב, הביצועים בסדר (1,800 סמ"ק, 122 כ"ס) וצריכת הדלק טובה מאוד (20.4 קמ"ל רשמיים). פחות מתאים כרכב משפחתי, יותר כרכב לזוג צעיר או מבוגר, או רכב שני בבית. בקרוב יושק הדור השני של ה-CH-R.
מחיר 2023: מ-160 אלף שקל.
מחיר משומש מ-2017: מ-90 אלף שקל.

מבחן וואלה לטויוטה CH-R

מבחן דרך: יונדאי קונה הייבריד. קינן כהן
יונדאי קונה. הממדים גדלו, צריכת הדלק החסכונית נשארה/קינן כהן

יונדאי קונה: שיפור גדול

הדור השני שמתחיל להימכר בימים אלה הוא שיפור גדול לראשון: עיצוב של רכב פנאי מודרני, סביבת נהג של איוניק 5 ומרווח של קיה נירו, כלומר משפחתי לגמרי, כולל בתא המטען שגדל ל-466 ליטר. יחידת הכוח משותפת לאלנטרה וכך גם צריכת הדלק המצוינת (21.3 קמ"ל רשמיים). המחיר אמנם גבוה משמעותית מקודמו, אבל יקר רק במעט משל קורולה ואלנטרה.
מחיר 2023: מ-162 אלף שקל
עוד אופציה: הדור הראשון, שמצויד כמעט באותה מערכת הנעה, רק קצת יותר קטן, מה שמורגש בעיקר במושב האחורי ובתא המטען, אם כי הוא עדיין מרווח יותר מיאריס קרוס. צריכת הדלק עדיין מצוינת, ופתרה את בעיית הצריכה הגבוהה בגרסת ה-1,600 טורבו בנזין. הוא גם זול יחסית להיברידיות אחרות מאותן שנים (2020-2023). מחיר ל-2020: מ-104 אלף שקל.

מבחן וואלה ליונדאי קונה החדש

מבחן השוואתי היברידיים ניסאן ג'וק. קינן כהן, מערכת וואלה
ניסאן ג'ןק. נאה ומהנה, אבל פחות חסכוני מקרוסאוברים היברידיים אחרים/מערכת וואלה, קינן כהן

ניסאן ג'וק: היברידי חתיך

רק בדור השני שלו קיבל הקרוסאובר הקטן של ניסאן גרסה היברידית (1,600 סמ"ק, 143 כ"ס). מתחת לאחד העיצובים הנאים בשוק מסתתרת גם התנהגות כביש טובה וביצועים טובים. תא המטען סביר בגודלו (354 ליטר) ויש גם גלגל רזרבי נדיר בהיברידיות. אבל המושב האחורי קצת צפוף, נוחות הנסיעה לא מתבלטת, וגם צריכת הדלק הייתה יכולה להיות טובה יותר (19.6 קמ"ל רשמיים, צפו ל-17-18 קמ"ל במציאות). גם המחיר קרוב מדי ליונדאי קונה החדש, הגדול והחסכוני יותר.
מחיר 2023: מ-155 אלף שקל.
מחיר משומש מ-2022: מ-127 אלף שקל.

מבחן וואלה לניסאן ג'וק היברידי

מבחן השוואתי: טויוטה קורולה קרוס מול רנו ארקנה. קינן כהן
קורולה קרוס. נוסחה מנצחת, מחיר גבוה/קינן כהן

טויוטה קורולה קרוס: משכפלת את הנוסחה

כמו ביאריס קרוס, גם הקורולה קרוס היא גרסת "פנאי" מוגבהת ויקרה יותר, כאן על בסיס הקורולה. עם אותה מערכת הנעה שנוספה למשפחתית במתיחת הפנים (1,800 סמ"ק, 140 כ"ס), צריכת דלק מצוינת (20 ק"מ לליטר רשמיים). המרווח טוב, תא המטען נדיב (403 ליטר בגרסת הבסיס עם גלגל רזרבי, 370 ליטר באחרות), אבזור טוב, אבל ללא שאר רוח בעיצוב החיצוני, בתא הנוסעים ובהתנהגות הכביש. המחיר גבוה.
מחיר 2023: מ-169 אלף שקל.
מחיר משומש מ-2022: מ-143 אלף שקל.

מבחן וואלה לטויוטה קורולה קרוס
מבחן השוואתי היברידיים: קורולה קרוס מול רנו ארקנה

נהיגה ראשונה: טויוטה ראב4 החדש. יצרן, אתר יצרן
ראב4. חסכוני למרות הגודל, אם רק תצליחו להשיג אחד/אתר יצרן, יצרן

טויוטה ראב4: ממייסדי הז'אנר

כמו שהראב4 ייסד את קבוצת רכבי הפנאי המודרניים בתחילת שנות ה-90, הוא עשה את זה שוב כמעט 20 שנה אחר כך כשהיה להיברידי הראשון בקבוצה. הדור הנוכחי גדל משמעותית ומרווח מאוד, כולל בתא המטען (580 ליטר), קצת פשוט בתא הנוסעים, אבל מרשים בעיצובו החיצוני. יחידת הכוח (2,500 סמ"ק, 218 כ"ס) מעניקה ביצועים מצוינים, אבל צריכת דלק מרשימה פחות במונחי רכב היברידי (17.5 ק"מ לליטר רשמיים). יש גם גרסת 4x4 היברידית ייחודית, אבל מחיריה גבוהים מאוד ויכולת השטח שהיא מציעה לא מצדיקה את התוספת. בגלל בעיות אספקה זמן ההמתנה לאחד חדש עומד על חודשים ארוכים. הביקוש ביד השנייה מצוין.
מחיר ל-2023: מ-200 אלף שקל.
מחיר למשומש מ-2019: מ-126 אלף שקל.
עוד אופציה: הדור הקודם, שנמכר בארץ מ-2016. מנוע ה-2,500 סמ"ק עם 200 כ"ס נתן יותר דגש לביצועים מאשר לצריכת הדלק, שעמדה על כ-15 ק"מ בחיים האמיתיים. אבל הוא עדיין חסכוני בהרבה מהמתחרים הקוריאנים בגרסאות הבנזין. מחיר לאחד מ-2016: מ-99 אלף שקל.

מבחן וואלה לטויוטה ראב4 היברידי

השוואתי קיה נירו PHEV מול MG EHS. קינן כהן
קיה נירו. יגיע ב-2024 גם עם הנעה היברידית רגילה/קינן כהן

קיה נירו: נושאת הבשורה

הדור החדש של הנירו הוא אחד הנאים בקבוצה וקיבל גם סביבת נהג מודרנית ואיכותית. הוא גם שקט ומרווח יותר. כרגע הוא נמכר רק בגרסאות פלאג אין וחשמלית, אך בשנה הבאה הוא צפוי להגיע שוק בגרסה היברידית רגילה, כדי לנצל את התייקרות החשמליות. בינתיים מוצע הנירו פלוס, גרסה משופרת לדור הראשון, עם מושב אחורי ותא מטען מרווחים יותר בזכות הגבהת הגג, מה שפגע מעט בצריכת הדלק (18.8 קמ"ל רשמיים ממנוע ה-1,600 סמ"ק, 141 כ"ס).
מחיר 2023: מ-172 אלף שקל.
עוד אופציה: ראב4 אמנם הקדים את הנירו במעט, אבל הקרוסאובר של קיה היה ההיברידי הראשון בקבוצה שהפך לרב מכר. הוא נבנה על פלטפורמת האיוניק וחולק איתה את מערכת ההנעה ומערכות הבטיחות, אבל מרווח יותר, מציע ישיבה קצת יותר גבוה, אבל לא גבוהה כמו ספורטאז'. צריכת הדלק מעט פחות טובה מהאיוניק אבל עדיין מצוינת לקרוסאובר בשנים האלה (20.4 קמ"ל), והביקוש בשוק היד השנייה גבוה. מחיר לאחד מ-2016: מ-82 אלף שקל.

מבחן וואלה לנירו היברידי

מבחן דרך: רנו ארקנה. קינן כהן
ארקנה. גם כמעט 20 ק"מ לליטר, גם עיצוב של ב.מ.וו X6 שעולה פי 3/קינן כהן

רנו ארקנה: השראה יוקרתית

אין הרבה היברידיות מסובבות ראשים והקרוסאובר של רנו הוא בהחלט אחד כזה, עם עיצוב קופה 4 דלתות בהשראת ב.מ.וו X6. רק שהוא עולה שליש מרכב היוקרה הגרמני, מציע תא נוסעים מרווח ומאובזר (כולל תא מטען בנפח 480 ליטר), ביצועים טובים כל עוד יש מיץ בסוללה וצריכת דלק טובה 20.4 קמ"ל רשמיים, צפו ל-כ-18 קמ"ל אמיתיים ועדיין טובים לגודלו). לא כולם יאהבו את העיצוב הייחודי, אבל מדובר בקרוסאובר עם אופי, עניין נדיר בתעשיית הרכב של היום, בטח בטווח המחירים שלו.
מחיר ל-2023: מ-170 אלף שקל.
מחיר משומש מ-2022: מ-138 אלף שקל.

מבחן וואלה לארקנה היברידי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully