וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תהיה מכונית השנה של אירופה 2012?

ירון אדרי

26.9.2011 / 11:14

פורסמו 35 המועמדות לתואר מכונית השנה של אירופה. מי לדעתכם תחליף את זוכת השנה שעברה ניסאן ליף? וואלה! רכב מאפשרים לכם לקבוע

תחרות מכונית השנה של אירופה קבעה תקדים בשנה האחרונה כשלראשונה הוענק התואר היוקרתי לכלי רכב חשמלי – ניסאן ליף, שמאוחר יותר זכתה גם בתואר העולמי. בכך ניתן האישור הכמעט סופי לכך שהעתיד כבר כאן, כלומר מכוניות אקולוגיות מקבלות הכרה רשמית כמעט מכל מוסד אפשרי ולא מדובר בטרנד חולף. גם פרסום רשימת 35 המועמדות הראשוניות לתואר מכונית השנה 2012 מאשר זאת.

כמידי קיץ, מארגני התחרות מציגים רשימה ובה כל המכוניות החשובות אשר עמודות בתנאים הבאים – הן הושקו ב-12 החודשים הקודמים לתחרות, נמכרו בחמש מדינות אירופיות לפחות ובכמות שלא תפחת מ-5,000 יחידות. ולמי ששואל איך מעמידים לבחירה פורשה 911 מול קיה ריו, ההתייחסות לכל מכונית היא לפי ייעודה ואין כל השוואה ישירה בינהן. למעשה, לרוב זוכות לעלות לעבור לשלב הגמר יותר מכוניות עממיות מאשר מכוניות ספורט או יוקרה.

כאמור, התפישה האקולוגית כאן כדי להישאר והרשימה כוללת מגוון מכוניות נקיות. ההיצע החשמלי כולל את צמד מכוניות רנו ZE, פלואנס וקנגו, אחיות למחצה של ניסאן ליף. אופל אמפרה (תאומת שברולט וולט) היא על תקן החשמלית לה מנוע בנזין מאריך טווח נסיעה ופיג'ו 3008 הייבריד4 על תקן ההיברידית כשנזכיר שמדובר בפעם הראשונה בעולם בה משודכת יחידה חשמלית למנוע דיזל במכונית סדרתית.

אלא שלמרות הכל, העולם רובו ככולו עדיין צורך מכוניות להן מנועי בעירה ואלה מרכיבות את חלקה הארי של הרשימה. החל ביוקרתיות כמו אודי (A6 ו-Q3) או המתחרות מבית ב.מ.וו (סדרה 1 וסדרה 6) ומרצדס (B קלאס, ML קלאס ו-SLK), דרך המותגים עממיים כמו טויוטה (ורסו S ויאריס) או יונדאי (ולוסטר ו-i40) ועד למכוניות החשובות ביותר לשוק האירופי כמו פורד פוקוס או פולקסווגן אפ!.

הרשימה כאמור ארוכה וכוללת 35 מכוניות, ורק אחת מהן תזכה לחבוש כתר לגגה. האם תהיה זו פנדה שתעניק לפיאט תואר עשירי, מאזדה CX-5 שתשאיר את הכתר ביפן או קוראנדו שיביא לסנגיונג משהו להתגאות בו לאחר שכבר הייתה על סף פשיטת רגל? בחודש ינואר נקבל פרטים קצת יותר מדוייקים לאחר שכ-60 עיתונאי רכב מ-23 מדינות מאירופה ידרגו את כולן עד לבחירת שבע הפיינליסטיות. מכונית השנה עצמה תיחשף בפתיחת תערוכת ז'נבה 2012.

בינתיים, וואלה! רכב מאפשרים גם לכם לנסות ולקלוע לטעמם של השופטים עם בחירת המועמדת שהכי מתאימה לדעתכם. זיכרו, החלטה מקצועית נעשית בחוכמה ולא סתם מצביעים למכונית הכי יקרה או הכי חזקה. עם פרסום שבע הפיינליסטיות הרשמיות בעוד ארבעה חודשים נראה אם קלעתם בול, פגעתם ליד או פספסתם בגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully