וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד יד 2: המחופשות ביותר

18.2.2019 / 7:20

בפעם הראשונה, אנחנו חושפים את המכוניות המבוקשות ביותר בלוח יד 2. מי המכונית הקטנה המבוקשת ביותר? האם הדומיננטיות של המכוניות מהמזרח נמשכת גם ביד השנייה ומי הכוכבות?

מצעד יד 2: המחופשות ביותר. יצרנים,
הקטנות, המשפחתיות, הספורטיביות, המיניוואנים והכוכבות של היד השנייה/יצרנים

בשנת 2018 נמכרו בישראל 267,490 כלי רכב חדשים, ירידה של 5 אחוזים ביחס לשנת 2017. מבחינת דירוג המותגים היו אלו יונדאי במקום הראשון ואחריו קיה, טויוטה, סקודה וניסאן במקום החמישי. אולם המספרים האלו, הינם חסרי משמעות לרוב המכריע של ציבור הקונים והנוהגים בישראל וזאת משולש סיבות מרכזיות.

הראשונה היא שאם אינכם משקיעים או בעלי מניות באותן חברות ייבוא - זה ממש לא אומר לכם שום דבר. הסיבה השנייה היא שכאשר שוק הרכב המקומי עדיין נשלט ברובו על ידי המכירות לציי הרכב, שאמנם נמצאת בירידה בשל הכדאיות הפוחתת - אלו אחוזי ההנחה שקובעים כמה מכוניות יימכרו פה ולא טיב המכונית עצמה. הסיבה השלישית היא שלפי ההערכות - שוק המכוניות המשומשות, שמגלגל בערך פי שלוש כלי רכב מזה של המכוניות החדשות הוא הנתון המעניין יותר - שם רובנו נמצאים ושם אנחנו מחפשים את המכוניות שלנו.

הצצה ראשונה לנתוני לוח הרכב של יד 2 בהיבט של חיפוש המכוניות חושף את ההעדפה האמיתית של צרכני היד השנייה של המכוניות בישראל. התוצאות שלפניכם הינן סיכום של החיפושים בשנת 2018 למכוניות בנות עד חמש שנים בחלוקה על פי קטגוריות.

כפי שתוכלו לראות, מהסקירה הזו נעדרים הג'יפונים - הלהיט החדש וזו מכיוון שקבוצה זו כוללת מנעד עצום של כלי רכב, החל בסוזוקי ג'ימני וכלה בפורשה קאיין ומכיוון שכך, אנו נקדיש לה סקירה נפרדת.

מצעד יד 2: המחופשות ביותר. יצרנים,
הקטנות המבוקשות ביותר בלוח יד 2/יצרנים

קטנות

נפתח בקטגוריית המכוניות הקטנות, אלו הנפוצות ביותר בקרב משפחות המחפשות מכונית שנייה לתנועה עירונית, סטודנטים הזקוקים למכונית קטנה או קהל מבוגר שעם פינוי הקן מילדים כבר אינו זקוק למרווח במושב האחורי.

כאן, נמצאת סיאט איביזה במקום הראשון במצעד החיפושים. השילוב של מכונית איכותית, עם מנועי חסכוניים ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד הם היתרונות המרכזיים של המכונית הזו, שזוכה גם לתדמית צעירה ונמכרה כחדשה במחירים אטרקטיביים.

אחריה נמצאת קיה פיקנטו שמכירות רבות שלה הן לשוק הפרטי והן לשוק המוסדי הפכו אותה לפופולארית לא רק כחדשה אלא גם כמשומשת שנסחרת במחירים נמוכים יחסית. הוסיפו לכך את העובדה שהדור הנוכחי מצויד במערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט וקיבלתם הסבר מניח את הדעת לביקוש.

מאזדה 2 שמחירה הגבוה יחסית מכוון אותה בעיקר לשוק הפרטי זוכה לביקוש יפה גם כן, עדות למוניטין האיתן שבנתה לעצמה המכונית לאורך השנים בישראל.

יונדאי i20 שנמצאת במקום הרביעי היא דגם שנמכר במספרים גבוהים מאוד לציי רכב וחברות השכרה והשוק מוצף בהן, מה שמביא למחירים נמוכים ומכאן לביקוש ער. אותו הסיפור נוגע גם לאחותה הקטנה, יונדאי i10 שנמצאת במקום השישי.

מי שמעניינת כאן היא סקודה פאביה, שלא רק בקבוצה זו אלא גם בקטגוריות האחרות כפי שתראו ממשיכה את הדומיננטיות של המותג האירופי הנמכר ביותר בשוק הישראלי.

עוד באותו נושא

מאזדה, טיוטה, מרצדס, קאדילק: קרבות הכביש של 2019

לכתבה המלאה
מצעד יד 2: המחופשות ביותר. יצרנים,
מגמה מעורבת מזרח ואירופה במכוניות המשפחתיות/יצרנים

משפחתיות

אחת הקטגוריות שנמצאת בנסיגה בתחום המכוניות החדשות בשנים האחרונות היא קבוצת המשפחתיות. עם כניסתם של ג'יפונים קטנים במחירים מקבילים והוזלה של ג'יפונים בינוניים לקרבה אליהן, הן הולכות ומאבדות אטרקטיביות ללקוח הפרטי החדש וחייבות את קיומן בעיקר לציי הרכב, שם מעמד העובד מוגדר עדיין בגובה הישיבה שלו מהכביש.

במקום הראשון נמצאת עדיין מאזדה 3, שזוכה גם השנה לביקוש ער מאוד בשוק המשפחתיות. כנראה שפחות בשל היותה הקומפקטית המהנה ביותר לנהיגה בסביבה, אלא יותר בשל העובדה שהיא בנתה לעצמה מעמד בשוק המקומי שהוא פחות או יותר המקבילה למושג "משפחתית".

במקום השני נמצאת סקודה אוקטביה, המותג האירופי שעושה חיל בישראל מצליח לפצח את הקטגוריה הזו בזכות תמורה מצוינת של מרווח, ביצועים, חיסכון בדלק ותא מטען ענקי. אבל יותר מאלו, העובדה שהיא נפוצה למדי בציי רכב.

טויוטה קורולה במקום השלישי כמעט ואינה זקוקה להצגה. המנייה היציבה ואחת המכוניות המבוקשות ביותר בשוק הישראלי פחות או יותר בשלושת העשורים האחרונים ממשיכה לעשות את זה גם הפעם.

סיאט לאון שנמצאת במקום הרביעי מגיעה לשם גם בשל היותה בחירה מוצלחת של לקוחות פרטיים רבים וגם בשל הצלחה יחסית שלה בציי הרכב. בשורה התחתונה היא משפחתית קומפקטית איכותית ובעלת התנהגות טובה מאוד, מנועים חסכוניים ושלל היתרונות של מכוניות קבוצת פולקסווגן במחיר אטרקטיבי.

יונדאי i35, אחת המשפחתיות הקומפקטיות הנמכרות ביותר בישראל, נפוצה בעיקר במגרשי הליסינג, מה שמוריד את המחיר שלה בפועל משמעותית והופך אותה לאטקרטיבית עבור מי שמחפש כמה שיותר משפחתית לשקל.

פולקסווגן גולף שמגיעה כאן למקום החמישי מציגה הישג נאה. המכירות שלה הן לשוק הפרטי בלבד ומחיריה גבוהים יחסית למשפחתיות קומפקטיות. אולם הביקוש אליה עדיין יציב מאוד.

מצעד יד 2: המחופשות ביותר. יצרנים,
מייסדת הז'אנר לצד הכוכבות הוותיקות/יצרנים

משפחתיות גדולות

מאזדה 6 או יותר נכון סבתא רבתא שלה, ה-626 היא זו שיצרה בישראל את המעמד של "מכוניות המנהלים", אותן משפחתיות גדולות שבזכות נפח מנוע ומימדים גדולים יותר יועדו לבעלי התפקידים הבכירים. כל המכוניות בקבוצה הזו, חטפו את המהלומה הגדולה ביותר עם כניסת הג'יפונים והיא נמצאת בירידה בשנים האחרונות.

יורשתה המודרנית עדיין מובילה את הביקש בקבוצה הזו, אבל בעורפה כבר נושפת סקודה סופרב. ההצלחה שלה הסופרב כחדשה בזכות שילוב של איכות ומרווח עצום ממשיכות גם להשתקף בביקוש למכונית הזו כמשומשת.

במקום השלישי, למרות מכירות חלשות כחדשה נמצאת פולקסווגן פאסאט שעדיין שומרת על תדמית יוקרתית ביחס למתחרות האחרות.

במקום הרביעי שברולט מאליבו, שבעוד כחדשה גם היא נפגעה קשה מאוד מחדירת הג'יפונים, אבל כנראה שמחירה הנמוך והעובדה שהיא מגיעה מאובזרת ועם מנוע 1.5 ליטר טורבו חזק עדיין מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית.

במקום החמישי הונדה אקורד, המשפחתית הגדולה הוותיקה הזו אינה משווקת כחדשה מזה מספר שנים עדיין זוכה לפופולאריות גבוהה מאוד. המרווח, המנוע, הביצועים, ההתנהגות וגם המוניטין של הונדה עדיין עובדים, כך מסתבר.

מצעד יד 2: המחופשות ביותר. יצרנים,
מיניוואנים, כמעט ונעלמו מהשטח/יצרנים

מיניוואנים

ממש כמו קבוצת המשפחתיות הגדולות, גם קבוצת המיניוואנים בעלי שבעה מושבים או כאלו בעלי חמישה מושבים ושני מושבי ילדים - נכחדו לחלוטין עם כניסתם של ג'יפונים בעלי שבעה מושבים או ליתר דיוק - ג'יפון אחד מסוים, מיצובישי אאוטלנדר.

ועדיין, בשוק היד השנייה משפחות מודעות דמוגרפית וכאלו שיודעות להעריך את השימושיות של מכונית ייעודית להסעת נוסעים ולא פתרון דחוק של דחיקת מושבים נוספים מחפשות את כלי הרכב האלו לא מעט.

כאן נמצא במקום הראשון סיטרואן C4 גרנד פיקאסו. המיניוואן המרווח, השימושי והנוח שנמכר בכמויות גדולות לציי רכב ממשיך להיות אטרקטיבי גם כמשומש, בעיקר בגלל מחירים נמוכים מאוד שכנראה משכנעים מספיק אנשים להתגבר על הדעות הקדומות שלהם.

במקום השני עוד מיניוואן מצוין, אבל הפעם קוריאני ובגודל מלא. קיה קרניבל שבשנים האחרונות מגיע אלינו בגרסתו האמריקנית הוא לווייתן רב מושבי, עם מנוע חזק, אבזור רב, הרבה הרבה מקום לנוסעים ולמטען ונוחות נסיעה מעולה וצריכת דלק אמריקנית למהדרין.

מאזדה 5 שהיה אחד הלהיטים הגדולים של הקבוצה עדיין אטרקטיבי ומבוקש גם כמשומש ולידו שברולט אורלנדו שבגרסת הדיזל בה שווק היה פתרון מצוין לבעלי נסועה שנתית גבוהה במיוחד.

במקום החמישי גרסת טויוטה למיניוואן שמשלב חיסכון ובנוי על בסיס הפריוס עם אפשרות להסיע שבעה נוסעים, אבל למען ההגינות, כמו כמעט כל מתחרה בקבוצה הזו מדובר בפועל בחמישה נוסעים ושני ילדים קטנים מאוד לא מפונקים וללא מטען כלל.

את הרשימה סוגר במקום החמישי פורד S MAX המיניוואן שהיה אמור להביא את בשורת ההנאה מנהיגה לקבוצה הזו ואכן הצליח לעשות את זה. אבל מזה שנים גם הוא נדחק מפני הג'יפונים הגדולים בעלי שבעת המושבים.

מצעד יד 2: המחופשות ביותר. יצרנים,
טריו גרמני מוחלט/יצרנים

יוקרה

אם בקטגוריות האחרות השליטה היפנית או הקוריאנית היא מוחלטת, יש מעוז אחד בו היצרניות האירופיות וליתר דיוק הגרמניות מפגינות דומיננטיות חסרת תחרות.

בקבוצת מכוניות היוקרה אלו ב.מ.וו, אודי ומרצדס ששולטות ללא עוררין בביקוש כמשומשות.

ב.מ.וו סדרה 3 היא לא רק אמת המידה למשפחתית פרימיום ב-40 השנים האחרונות פחות או יותר, אלא גם המבוקשת ביותר כמשומשת.

אודי A3 מחלוצות הקבוצה של קומפקטיות יוקרתיות מבוססת מספיק כדי להפוך לאייקון בפני עצמו ולזכות במקום השני בדירוג הביקוש של יד 2.

דגם נוסף של ב.מ.וו נמצא במקום החמישי, וזו הסדרה 5, מכונית הסאלון שהגרסאות ההיברידיות נטענות השקע שלה הצליחו מאוד בשיראל בזכות הטבת המס הירוקה ממנה נהנו המכוניות האלו.
גרסאות אלו הן גם המבוקשות ביותר אצל שני הדגמים במקום הרביעי והחמישי. שם יש שתי מכוניות של מרצדס. ה-C קלאס ואחותה הגדולה והסאלונית ה-E קלאס.

הערת שוליים בנוגע לקבוצה הזו היא העובדה שרוב רובן של המכוניות האלו נסחרות במעגלי היד השנייה בזרועות הטרייד אין הרשמיות של היבואניות.

מצעד יד 2: המחופשות ביותר. יצרנים,
דומיננטיות גרמנית, הפתעה קוריאנית וקרב קלאסי אמריקני/יצרנים

ספורטיביות

אמנם נרשמת התעוררות מה בשנתיים שלוש האחרונות בתחום המכוניות הספורטיביות העממיות בישראל. אבל אין מנוס מהעובדה שבמדינה בה מחירי המכוניות גבוהים כל כך, כבישי הנהיגה מצומצמים ונהיגה לשם ההנאה היא עדיין טאבו שזר לרוב האנשים - מכוניות ספורטיביות או גרסאות חמות הן עדיין לא מחזה נפוץ מאוד.

ועדיין, גם בתוך הקבוצה הזו כאשר לפולקסווגן בלבד ישנן שלוש נציגות מתוך שש במקום הראשון, השני והרביעי - אפשר ללמוד משהו. היבואנית, צ'מפיון מוטורס היא היחידה שהמשיכה להציע גרסה ספורטיבית למכוניות שלה, גם כאשר האחרות לא עשו כן. וההשקעה הזו באה לידי ביטוי בביקוש הטוב מאוד לגולף GTI, לשירוקו ולפולו GTI גם כמשומשות.

יונדאי ולוסטר במקום השלישי אולי לא מכונית ספורט במובן האמיתי של המילה, אבל נראה שההימור של יונדאי על מכונית שונה מאוד ומשלבת תדמית ספורטיבית עם שימושיות טובה מוצאת לה קהל בקרב מחפשי המכוניות המשומשות.

במקום החמישי והשישי - קרב אמריקני קלאסי כאשר שתי כוכבות של תרבות מכוניות הפוני ניצבות זו מול זו. שברולט קמארו שמיובאת באופן סדיר אבל גם נפוצה מאוד בערוצי היבוא האישי מול פורד מוסטאנג שמגיעה לישראל בערוץ היבוא האישי בלבד.

מצעד יד 2: המחופשות ביותר. יצרנים,
ובגמר הכוכבות.../יצרנים

הכוכבות

לסיכום, ביקשנו מאנשי יד 2 לרכז עבורנו את המכוניות שקיבלו את מספר הביקושים הגבוה ביותר ללא חלוקה לקטגוריות. כאן החלוקה בין המכוניות מהמזרח והמכוניות האירופיות היא חצי חצי, אבל בבחינה יסודית יותר מגלים שאלו מאזדה, טויוטה וקונצרן פולקסווגן ששולטים בביקוש למכוניות משומשות ב-2018.

באופן לא מפתיע, שלושת המקומות הראשונים הולכים בקלות למכוניות המשפחתיות הרגילות, הפתרון הפרקטי והשמרני הוא עדיין הדומיננטי ביותר גם עבור לקוחות היד השנייה של המכוניות בישראל.

הראשונה לשבור את ההגמוניה המשפחתית היא סיאט איביזה שכזכור גם נמצאת במקום הראשון בביקוש למכוניות קטנות ואחריה במקום החמישי אחותה הגדולה סיאט לאון.

מאזדה 6, מי שמובילה את הביקוש בקבוצת המשפחתיות הגדולות מצליחה להתברג גם לכאן.

בסקירות הבאות, נבחן את מדדי הביקוש לעומת ההיצע של המשומשות וגם הפתעה בדמות חשיפה ראשונה ובלעדית של "מדד יד 2" למכוניות כפי שדירגו מאות אלפי גולשים בלוח הרכב הגדול בישראל ויפורסמו רק כאן בוואלה רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully