וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחריות או רשלנות: מי המכוניות שנקראו הכי הרבה למוסך?

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 15:13

הנציבות האירופית פרסמה את רשימת היצרניות שלהן היו הכי הרבה קריאות לתיקון או "ריקול" בשנה האחרונה. היוקרה בצמרת, את מי לא צפינו לפגוש שם ומי נעדרות כמעט לגמרי

אילוסטרציה. ShutterStock
האירופיות בראש הדירוג של המכוניות עם הכי הרבה קריאות לתיקון/ShutterStock

נתחיל משתי נקודות חשובות שצריך להבהיר כבר בתחילת הדרך: 1. ריקול, או קריאה יזומה לתיקון, הינו מהלך של לקיחת אחריות. באופן כללי, יצרנית המכריזה כי בשל תקלה יש סכנה לתפקוד בטיחותי של מוצר או במקרה הקיצוני לסיכון חיים. זו פעולה חשובה, ראויה שיש לשבח. החלופה היא תרבות הסתרת כשלים שמובילים לאובדן חיים, עיינו ערך פרשת כריות האוויר של טקאטה. 2. עבור יצרנית רכב ריקול הוא בלגן, לא ברמה התדמיתית כמו בהיבט של שיבוש יסודי של הסדר בו מתנהלת יצרנית רכב. השאיפה של היצרניות היא להוציא מפס היצור רכב בעל מינימום של ליקויים. תיקונים שהיא צריכה לעשות על חשבונה או שינויים בתכנון הרכב ותוכניות היצור עולים הרבה מאוד כסף בתעשייה בה כל יורו-סנט מחושב.

אילוסטרציה. ShutterStock
ריקול יכול לנוע מהחלפה פיזית לעדכון תוכנה/ShutterStock

הנציבות האירופית פרסמה את רשימת יצרניות הרכב להן נרשמו הכי הרבה קריאות לתיקון בשנת 2023 בהיבט של כמות הקריאות ומספר הדגמים של היצרניות המושפעים מהן. אבל גם כאן, רגע לפני הרשימה, הבהרה חשובה, באופן טבעי יצרניות עם היצע דגמים רחב חשופות יותר להשפעה של קריאות לתיקון, בתפיסת הייצור הנוכחית בה הרבה דגמים חולקים מכלולים משותפים, תקלה ברכיב בודד משפיעה על הרבה דגמים אחרים.

לפני הדירוג עצמו, בחלק מהמקרים הובאו רק הריקולים הבולטים בדוגמאות או ניתנה התייחסות לדגמים הפופולריים והמוכרים יותר, במקרים אחרים נספרו גרסאות הנעה קדמית או כפולה כשני דגמים. כך שהתיאור לא תמיד תואם את מספרי הריקולים והדגמים. הדבר השני שצריך לשים אליו לב - מיעוט החשמליות באירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מבחן ראשון: יגואר i-pace. דודי מוסקוביץ', ניר בן טובים
יגואר I פייס רוב הריקולים של יגואר סביבו/ניר בן טובים, דודי מוסקוביץ'

מקום 20: יגואר
5 ריקולים המשפיעים על 2 דגמים
ליגואר היצע דגמים קטן יחסית, ובכל זאת נרשמו לה 5 קריאות יזומות לתיקון. מתוכן, 3 קריאות לתיקון הן ל-I פייס, הקרוסאובר החשמלי של היצרנית. אצלו יש סכנת התחממות של הסוללה שעשויה להביא לשריפה. הדגם השני הוא ה-F פייס, קרוסאובר קומפקטי שלו שתי קריאות לתיקון האחת נוגעת למנוע והשנייה למשאבת הקירור.

מקום 19: ניסאן
5 ריקולים המשפיעים על 4 דגמים
בניסאן אריה, ספינת הדגל של היצרנית שאולי גם תגיע לישראל השנה, קצר במנוע עשוי לעצור את המכונית בפתאומיות. בג'וק ההיברידי, לחיצה על הבלמים ודוושת התאוצה ביחד עשויה לגרום למערכת ההיברידית לאפס את עצמה ולהביא לדימום הרכב. במיקרה אלו עוגני חגורות הבטיחות ובליף זו האצה לא צפויה עם כיבוי בקרת השיוט.

מקום 18: פורשה
5 ריקולים המשפיעים על 4 דגמים
אצל יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית שני ריקולים נוגעים למכונית הספורט-פאר פנאמרה (תושבות חגורות ביטוחת אחוריות וקורוזיה במשאבת המזגן). ב-911 יש חשד לבעיה במנגנון הפתיחה של כריות הצד. במקאן, כמו הפנאמרה אלו תושבות חגורות הבטיחות האחוריות. אפילו מכונית העל של היצרנית הקאררה GT שנקראה לתיקון בשל חשש לקורוזיה בחלקים של השלדה.

מקום 17: וולוו
5 ריקולים המשפיעים על 10 דגמים
אצל היצרנית השוודית-סינית מושפעים הדגמים S60, XC90, C40, V60 קרוס קאונטרי, S90, V90 הרגילה ובגרסת הקרוס קאונטרי, XC40 ו-XC60 בין השאר בשל כריות אוויר, וחשד לבעיות במערכת הבלימה. ב-XC90 נוספו לרשימה גם חגורות במושב האחורי ותקלה אפשרית בהיגוי.

מקום 16: ג'יפ
6 ריקולים המשפיעים על 8 דגמים
היצרנית האמריקנית כבר מזמן לא בונה רק רכבי שטח קשוחים ועמידים. ואכן, לא פחות מ-8 דגמים שלה הושפעו מ-6 ריקולים. בגרנד צ'ירוקי אלו המושבים האחוריים, מוט ההגה והקפיצים האחוריים שנדרשו לבדיקה. בקומפאס, בצ'ירוקי, גלדיאטור, וואגוניר, גרנד וואגוניר, רנגייד ורנגלר היה ריקול אחד לכל דגם, כל פעם ברכיב אחר.

אודי TT האחרונה יורדת מפס הייצור בהונגריה. אודי,
אודי TT ירדה מפס הייצור, אבל ריקול עדיין יש לה/אודי

מקום 15: אודי
6 ריקולים המשפיעים על 13 דגמים
אודי יכולה להתנחם בכך שמבין שלוש יצרניות היוקרה המרכזיות הגרמניות, היא במצב הטוב יותר. ועדיין יש לה לא מעט דגמים המושפעים מ-6 ריקולים. ה-A4, A6 וה-4Q אי-טרון, Q5, S4, S6, R8, RS6 ו-TT אלו תקלות כריות אוויר. הסיבה לצבר דגמים כל כך גדול סביב חשד לתקלה אחת הוא סביר להניח תולדה של אותו שיתוף רכיבים רחב בתעשיית הרכב ובמיוחד בקבוצת פולקסווגן. חשד לכשל בריתוך הביא לפתיחת קריאה ל-A4, A5, Q3, Q7 ו-Q8.

מקום 14: יונדאי
7 ריקולים המשפיעים על 7 דגמים
אצל היצרנית הקוריאנית נקראו לתיקון חוזר בין השאר הקונה וה-i40 בשל תקלת אי אספקת שמן למנוע, הטוסון וה-i30 בשל משאבת דלק. בסנטה פה היו אלו חשד לבעיות במיכל הדלק ובחגורות הבטיחות בסנטה פה.

מקום 13: פיאט
8 ריקולים המשפיעים על 6 דגמים
מקרי הריקול של פיאט משתרעים הן על דגמים עצמאיים שלה טרום תקופת סטלנטיס וגם בכאלו שהם למעשה גרסאות פיאט לדגמי סיטרואן כמו במקרה של הדובלו והיוליסה המסחריות. אבל גם המכוניות הרגילות של פיאט נקראו לשלל ריקולים בשנה הקודמת. בהן ה-500, פנדה, 500X, 500e וטיפו.

מקום 12: רנו
9 ריקולים המשפיעים על 6 דגמים
ריקולים בשלל תחומים נרשמו לרנו בדגמי הקפצ'ור והקליאו בגרסאות הגפ"מ שאינן משוווקות פה, הקליאו הרגילה, הטנדרון קנגו, הקרוסאובר קוליאוס, מגאן המשפחתית בתצורת הסדאן וההאצ'בק והזואי החשמלית.

מקום 11: קיה
9 ריקולים המשפיעים על 10 דגמים
החברה האחות של יונדאי נמצאת שלושה מקומות מעליה בדירוג, כאשר שני הריקולים המרכזיים שלה נגעו למערכת הדלק והשמן שחשופות להתחממות אפשרית. הדגמים הנכללים ברשימה הם בין השאר הסראטו (כך שווקה בחלק מהשווקים הפורטה), אופטימה, סורנטו וספורטאז'.

לנד רובר דיפנדר 110 PHEV 13. רמי גלבוע, מערכת וואלה
גם הדיפנדר ברשימת הכלים הנקראים לתיקון/מערכת וואלה, רמי גלבוע

מקום 10: לנד רובר
11 ריקולים המשפיעים על 5 דגמים
גם בלנד רובר היצע הדגמים הוא לא רחב מאוד, אבל החלוקה של מכלולים ורכיבים רבים ביניהם משפיעים על כלל הדגמים. במקרה אחד היו אלו הדיפנדר, הדיסקברי, ריינג' רובר וריינג' רובר ספורט עם חשד לדליפת שמן שעשויה להביא לדליקה. משאבת נוזל קירור הייתה הסיבה לריקול בוולאר, דיפנדר, ריינג' רובר וריינג' רובר ספורט.

מקום 9: פולקסווגן
11 ריקולים המשפיעים על 12 דגמים
כאן אנחנו מגיעים שוב לסוגיית המספרים הגדולים. בתור יצרנית ענק עם היצע דגמים גדול מאוד, וחלוקה רחבה מאוד של מכלולים משותפים, פולקסווגן חשופה ללא מעט השפעה רוחבית של תקלות. במקרה הזה בשל תקלה אפשרית בכרית האוויר נכללים בהם הדגמים הבאים: קראפטר, איוס (בעלת הגג הקשיח הנפתח), פוקס, גולף קבריולה, גולף, פאסאט, פולו, המיניוואן הקומפקטי שראן וה-T5.

מקום 8: DS
14 ריקולים המשפיעים על 4 דגמים
לחטיבת היוקרה הצרפתית של סטלנטיס יש מעט מאוד דגמים, אבל כולם נכנסים פה לרשימה. ה-DS7 קרוסבק למשל "זוכה" ל-9 ריקולים בשנת 2023, אלו נגעו בתוכנה, במערכת ההנעה של דגם ההנעה הכפולה ועוד. ב-DS4 היו ארבעה ריקולים ועוד 5 ל-DS3 קרוסבק.

מקום 7: פורד
16 ריקולים המשפיעים על 9 דגמים
בפורד היה ריקול מרכזי הנוגע לאפשרות של דליפת שמן שעשויה לגרום להתלקחות וזו השפיעה על הקוגה, פיאסטה, פוקוס ופומה. דגמים אחרים שלגביהם היו קריאות יזומות לתיקון היו האקספדישן, ה-F-150, המוסטאנג, ריינג'ר והטנדרון טוראנו.

מקום 6: טויוטה
16 ריקולים המשפיעים על 16 דגמים
מופתעים? גם אנחנו. טויוטה עם מוניטין האמינות שלה נמצאת במקום גבוה יחסית, אסיאתית יחידה בקרב יצרניות אירופיות בעשירייה הראשונה. אצלה אלו תיקונים בתחום התוכנה באייגו, ה-bZ4X החשמלית, CHR, קאמרי, קורולה קרוס, היילנדר, היילקס, מיראי המימנית, פריוס פלאג אין, ראב 4. גם שני הדגמים המסחריים שלה שמיוצרים במשותף עם סיטרואן הפרו-אייס והפרו אייס סיטי (תואם הברלינגו) רשמו 10 ריקולים.

מרצדס C קלאס החדשה. אתר יצרן
אם בארזים נפלה שלהבת. מרצדס עם הכי הרבה ריקולים ב-2023/אתר יצרן

מקום 5: סיטרואן
20 ריקולים המשפיעים על 12 דגמים
אצל סיטרואן קריאה לתיקון משמעותית הייתה קשורה לתוכנה של ניהול המנוע בגרסאות הדיזל, שיכלה להשפיע על נתוני פליטת המזהמים של המכוניות. היא כללה את הברלינגו, ה-C אליזה (תצורת הסדאן של ה-C4), C3, C4, C4 פיקאסו וספייסטורר, C5 איירקרוס, הג'אמפר והג'אמפי המסחריים.

מקום 4: אופל
21 ריקולים המשפיעים על 11 דגמים
במקרה של אופל, בה מדובר בדגמים הזהים לאלו של סיטרואן, ההשפעה היא זהה. אלו מקיפים את האסטרה, קומבו, קורסה, גרנדלנד X, מוקה והמסחריות מובאנו הגדול, הוויוארו והזפירה הבינונייים.

מקום 3: ב.מ.וו
21 ריקולים המשפיעים על 20 דגמים
יצרנית היוקרה הגרמנית מעפילה למקום השלישי והלא מאוד מכובד במקרה הזה. מספר לא מבוטל של דגמים מתוצרתה נוגעים לריקול בכריות האוויר. הוא לא היחיד, אבל הוא המקיף ביותר ונגע לכלי רכב של סדרה 1, 2, 3, 4, 5, 6. גם באגף הקרוסאוברים עם ה- X1 בגרסה הרגילה והחשמלית וה-iX, X3, X4, X5, X6 וה-X7 באגף הספורט אלו ה-M2, M3 וה-M4.

מקום 2: פיג'ו
27 ריקולים המשפיעים על 13 דגמים
כמו DS, סיטרואן ואופל, גם פיג'ו היא חלק מהמותגים שאותם מקיפה סטלנטיס וגם היא רושמת מספר גבוה למדי של ריקולים ודגמים המושפעים מהם. בבסיס, זה אותו עדכון תוכנה הנוגע לזיהום האוויר, פה הוא מקיף את ה-208, 301, 308, 2008, 3008, 5008 והחטיבה המסחרית עם בוקסר, אקספרט, פרנטנר, ריפטר וטרוולר (גרסת הנוסעים של סיטרואן ג'אמפי תחת לוגו פיג'ו).

מקום 1: מרצדס
38 ריקולים המשפיעים על 20 דגמים
במרצדס טווח הריקולים נע בין טכנולוגיים כמו כאלו הקשורים למערכת ההתרעה מפתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, הנכללת בחבילת מערכות הבטיחות. הריקול הזה נגע בין השאר ל-CLS, ל-AMG GT, ל-E קלאס וה-C קלאס. לכאלו הנוגעים לרמת ההרכבה כמו במקרים של חומרי דבק בין חלקי הרכב ב-CLK, ב-CLC ואחרות ועד לריקולים בספינת הדגל החשמלית ה-EQS.

תמיד כדאי לבדוק באתר משרד התחבורה האם לרכב שלכם יש ריקול שלא טופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully